پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

دیدن فیلمهاى شهوت‏انگیز براى فرد متأهل

اشتراک:
فیلم هاى شهوت‏ انگیز احکام و مسائل شرعی
امروزه شاهد رواج سایت ها و کانا لهای غیر اخلاقی و مستهجن باتوجه به دسترسی اسان به اینترنت و گسترش شبکه مجازی هستیم و گاهی وقت ها بعضی از افراد به قصد کنجکاوی به سایت هایی مراجعه می کنند که همه دیدن ان احکامی دارد

دیدن فیلمهاى ویدئویى که گاهى تصاویر منحرف‌کننده‏اى دارند، به قصد نظارت و حذف بخش‏هاى فاسد آنها براى ارائه به دیگران احکامی دارد که حکم ان را در این مجموعه برای شما بیان کرده ایم . احکام فیلم هاى شهوت‏ انگیز را در پرشین وی ببینید..

فیلم هاى شهوت‏ انگیز

آیا دیدن فیلمهاى شهوت‏انگیز براى فرد متأهل جایز است؟ ج: اگر دیدن آنها به قصد تحریک شهوت باشدو یا موجب تحریک آن شود، جایز نیست.شب زفاف اولین شب همبستری دو زوجی است که با یکدیگر پیمان زناشویی بسته و زندگی مشترک خود را شروع می کنند. این شب بسیار مهم و مبارک بوده و تأثیر زیادی در زندگی و آینده زوجین دارد به همین دلیل لازم است که آداب آن طبق سنت اسلامی و آنچه در روایات و کتب اسلامی ذکر شده است انجام شود و از هر گونه گناه و نافرمانی خالق مهربان برای انجام اعمال این شب خود داری شود ازجمله دیدن فیلم های مستهجن به بهانه آموزش اعمال این شب که در بسیاری از موارد از دام هایی است که شیاطین برای انحراف اشخاص و خانواده ها گسترده اند.

مقام معظم رهبری در پاسخ به این سؤال که: دیدن فیلمهایى که راه صحیح نزدیکى با زن باردار را آموزش مى‏دهند، براى مردان متأهل، با توجه به اینکه باعث به حرام افتادن آنان نمى‏شود، چه حکمى دارد؟ فرموده اند:”دیدن این فیلم‏ها که همیشه با نگاه شهوت برانگیز همراه است، جایز نیست.”[۱]همچنین در پاسخ به این سؤال که: “آیا دیدن فیلمهاى شهوت‏انگیز براى فرد متأهل جایز است؟فرموده اند: “اگر دیدن آنها به قصد تحریک شهوت باشد و یا موجب تحریک آن شود، جایز نیست.

فیلم هاى شهوت‏ انگیزحکم شرعی دیدن فیلم مبتذل

حکم شرعی دیدن فیلم مبتذل

بنا بر این دیدن چنین فیلم هایی حتی اگر جهت یادگیری اعمال شب زفاف بوده و شخص با دیدن آن به گناه هم نمی افتد باز هم جایز نیست به خاطر آنکه دیدن این فیلم‏ها همیشه با نگاه شهوت برانگیز همراه بوده و لذا جایز نمی باشد.مگر برای معلولان فکری و کسانی که از نظر عقلی و جسمی عقب افتاده اند و فقط از این راه می توانند با مسائل آشنا شوند.

نگاه حرام در شرع مقدس عبارت است از: نگاه مرد به بدن زن نامحرم (به جز صورت و دست ها تا مچ)؛ خواه با قصد لذت و شهوت باشد یا بدون آن. همچنین نگاه به صورت و دست ها اگر با قصد شهوت یا ترس افتادن به حرام باشد. همچنین نگاه زن به مرد نامحرم (به جز صورت، گردن و دست ها و مقداری از پا)؛ خواه با قصد باشد یا بدون آن و نیز به مواضع یاد شده، اگر با قصد شهوت یا ترس افتادن به حرام باشد.

پرسش و پاسخ هایی در مورد احکام شرعی دیدن فیلم های مبتذل و غیراخلاقی• سؤال: نگاه‌کردن به تصویر زن نامحرم و بدون پوشش چه حکمی دارد؟آیت‌الله خامنه‌ای: نگاه‌کردن به تصویر زن نامحرم، حکم نگاه‌کردن به خود زن نامحرم را ندارد، بنا بر این اگر نگاه از روى لذّت نبوده و خوف افتادن به گناه نباشد و تصویر هم متعلّق به زن مسلمانى کهبیننده آن را مى‏ شناسد نباشد، اشکال ندارد و بنا بر احتیاط واجب نباید به تصویر زن نامحرم که به‌طور مستقیم از تلویزیون پخش می شود، نگاه کرد ولى در پخش غیرمستقیم تلویزیونى اگر ریبه و خوف افتادن به گناه نباشد، نگاه‌کردن اشکال ندارد.

فیلم های غیراخلاقیمشاهده فیلم و عکس‌های مبتذل

دیدن فیلمهاى شهوت‏انگیز

• سؤال: آیا دیدن فیلمهای شهوت‏انگیز برای فرد متأهل جایز است؟آیت‌الله خامنه‌ای: اگر دیدن آنها به قصد تحریک شهوت باشد و یا موجب تحریک آن شود، جایز نیست.• سؤال :آیا برای زن و شوهر دیدن فیلمهای ویدئویی جنسی در خانه، جایز است؟آیت‌الله خامنه‌ای: برانگیختن شهوت توسط فیلمهاى ویدئویى جنسى جایز نیست.آیت‌الله مکارم شیرازی: جائز نیست و غالبا آثار نامطلوبی در آینده بر زندگی مشترک آنها می گذارد.• سؤال: آیا نگاه به فیلم روابط جنسی حرام است؟

آیت‌الله مکارم شیرازی: آری، نگاه به فیلم‌های مبتذل و مفسده‌دار حرام است. این کار نوعی اشاعه فحشاء است که در قرآن از آن نهی شده است.آیت‌الله بهجت: چون موجب تهییج شهوت مى‌شود، جایز نیست.• سؤال: دیدن فیلم هایی که راه صحیح نزدیکی با زن باردار را آموزش می دهند، برای مردان متأهل، با توجه به اینکه باعث به حرام افتادن آنان نمی شود، چه حکمی دارد؟آیت‌الله خامنه‌ای: دیدن این فیلم‏ ها که همیشه بانگاه شهوت برانگیز همراه است، جایز نیست.

مشرق نیوز  – ستاره

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس