شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

فضیلت و برکات سوره حضرت محمد

اشتراک:
فضیلت سوره محمد احکام و مسائل شرعی
در این مجموعه قصد داریم در مورد فضایل و خواص خواندن سوره ی محمد به صحبت بپردازیم . این سوره مدنی میباشد و در شان و منزلت پیامبر نازل شده است . برای اطلاعات بیشتر مطالب ما را دنبال کنید .

از چهل و هفتمین سوره ی قران سوره ی محمد می باشد .این سوره سی و هشت ایه دارد و مدنی هم می باشد .نام دیگر این سوره هم قتال می باشد. در این مجموعه در مورد فضیلت سوره محمد توضیحاتی داده ایم .از هدف های سوره ی محمد میتوان به تشویق مردم به ایمان به خدا اشاره کرد . فضائل و خواص سوره محمّد را در پرشین وی ببینید.

فضیلت سوره محمد

سوره ی محمد و نام های دیگرش «القتال، الذین کفروا» (۱) چهل و هفتمین سوره قرآن است که مدنی و ۳۸ آیه دارد.در فضیلت این سوره از نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله وسلم نقل شده: هر کس سوره محمدرا قرائت نماید هنگام خروج از قبر به هر سو رو می کند چهره پیامبر خدا را می بیند وبر خداست که از نهرهای بهشتی به او بنوشاند(۲)

امیرالمؤمنین علیه السلام فرموده اند: در سوره محمد نشانه ای درباره ما و نشانه ای درباره بنی امیه وجود دارد(۳)امام حسن علیه السلام نیز برای ارزیابی و مقایسه اهل بیتعلیهم السلام و بنی امیه، پیروان خود را به قرائت سوره محمد تشویق فرمودند(۴)امام صادق علیه السلام فرمودند: هرکس سوره محمد را قرائت کند تا ابد دچار شک و تردید نخواهد شد و در دینش شک نمی کندو خداوند او را به فقر مبتلا نمی کند و از هیچ حاکم و سلطانی نمی ترسد و هموراه ازشک و کفر محفوظ و در امان خواهد بود تا زمان مرگ

، هنگامی که قاری سوره محمد، از دنیارفت خداوند هزار فرشته را مأمور می کند تا در قبرش نماز بگذارند و ثواب نماز ایشان برای اوست واو را تا رسیدن به جایگاه امن نزد خداوند همراهی می کنند و همواره در امان خداوند و امان رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم خواهد بود.(۵)

فضیلت سوره محمدبرکات سوره محمد

 آثار و برکات سوره محمد

۱) در امان بودن از شر جن

امام صادق علیه السلام فرموده اند: هر کس سوره محمد را بنویسد و بر گردن آویزد شرّ جنیان از او دفع می شودو در خواب و بیداری در امنیت است و اگر هنگام خواب این نوشته را بالای سر خود بگذارند ازهر خطر ناگهانی به اذن خدا حفظ می شود(۶)

متن و خواص سوره محمد برای حاجتفضیلت سوره های قرآن

 ۲) در امان بودن از ترس و خطرات

سید بن طاووس از قول امام صادق علیه السلام نقل کردهاست: اگر سوره محمد را بنویسند و هنگام جنگ و نزاع به همراه او دارند از خوف و خطر ناشیاز ان در امن می مانند و درهای خوبی ها برایشان گشوده می شود و اگر نوشته سوره محمد رابشویند و از آب حاصل از آن بنوشند برای آرام شدن ترس و اضطراب مفید است…(۷)

ایران

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس