سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

آیا کاشت ناخن مانع غسل و وضو است؟

اشتراک:
احکام شرعی کاشت ناخن احکام و مسائل شرعی
کاشت ناخن از جمله کارهایی است که محدودیت سنی ندارد و چه پیر چه جوان در این زمینه فعالیت میکنند ولی نکته مهم این است که نماز خواندن با ناخن کاشته مشکلی ندارد ولی وضو که مقدمه نماز است نماز را باطل میکند.

کاشت ناخن این روزها محبوبیت خاصی گرفته و طرفداران زیادی هم دارد .خیلی ها به خاطر ظواهر و زیبایی ان توجهی به مسایل شرعی ان ندارد و حتی خیلی از ارایشگاه ها به دنبال اینکه مشتری زیادی برای خود جلب کند از موجه بودن احکام شرعی ان سخن به میان می اورد. احکام شرعی کاشت ناخن  را در پرشین وی ببینید.

احکام شرعی کاشت ناخن

احکام کاشت ناخن برای غسل و وضو چیست؟ بنده احساس نیاز به کاشت ناخن مصنوعی می کنم چون مقید به نماز و روزه و واجبات شرعی هستم.بفرمایید چگونه می توانم این کار را انجام دهم در حالی که نمازو وضو و غسلم درست باشد؟ در حالی که بسیار مشتاق هستم…چرا یک خانم مسلمان و مقید نمی تواند از متد های جدید زیبایی استفاده کند؟

احکام شرعی کاشت ناخنحکم شرعی کاشت ناخن

پاسخ اجمالی پاسخ مراجع عظام تقلید نسبت به این سؤال، چنین است: [۱]حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی):اگر ناخن کاشته شده قابلبرداشتن نبوده یا ازاله آن مستلزم ضرر و مشقّت باشد و با وجود ناخن ها قدرت بر رساندن رطوبت به پوست دست نباشد، مسح بر روى همین ناخن‌ها کافى ‌است و غسل نیز همین حکم را دارد.حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مدظله العالی):مانع غسل و وضو است.

حضرت آیت الله العظمی سیستانی (مدظله العالی):باید قبل از غسل و وضو آن چه را که مانع رسیدنآب به عضو غسل و وضو باشد جدا کرد.حضرت آیت الله هادوی تهرانی (دامت برکاته):
اگر ناخن کاشته شده از نظر عقلا بخشی از بدن تلقی شود حکم ناخن اصلی را دارد ولی اگر شیءاضافه محسوب گردد و مانع رسیدن آب به عضو اصلی در وضو یا غسل شود موجب بطلان آنها است.

حکم شرعی کاشت ناخن اصل کاشت ناخن

یک انسان متشرع باید خواسته های خود را در چارچوب شرع قرار دهد و قطعا توفیق الهی بیش از آنچهداده است را عرضه خواهد کرد(dot) لینک به سایت استفتائات[۱].استفتا از دفاتر آیات عظام: خامنه ای، سیستانی، مکارم شیرازی (مد ظلهم العالی)

اسلام

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس