شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

احکام دادن صدقات به گدایان درب منازل و خیابانها

اشتراک:
احکام دادن صدقات احکام و مسائل شرعی
در جامعه مسلمانان افراد زیادی به هم کمک می کنند. در ما ثروتمندان حقی بریا فقیران نهفته ایت که باید بی منت آن را پرداخت کنند. دین ما دین انسانیت و کمک به یکدیگر است.

جامعه اسلامی یک جامعه مسئولیت پذیر درباره حقوق انسان ها نسبت به یکدیگر است. با وجود اینکه برخی افراد موفق شده اند به ثروت و رفاه دست یابند ارفاد دیگری نیز هستند که متاسفانه از برخی نعمت های دنیوی محروم اند. مفهوم صدقه دادن بسیار وسیع و انسانی است و کمک مالی به قشر محروم تر جامعه می تواند بخشی از این مفهوم باشد. خداوند توصیه کرده است که کمک ها باید بدون هیچ منتی انجام پذیرد. احکام دادن صدقات را در پرشین وی ببینید.

احکام دادن صدقات

س ۱۸۲۱: آیا دادن صدقات به گدایانى که درب منازل را مى‏زنند یا در خیابانها مى‏نشینند جایز است یا اینکه بهتر است به یتیمان و مساکین داده شود و یا با ریختن آنها در صندوق صدقات در اختیار کمیته امداد قرار گیرد؟

احکام شرعی هنگام انفاق کردن به صورت مالیاحکام شرعی هنگام انفاق کردن به صورت مالی

صدقات مستحب

ج: صدقات مستحبى بهتر است به فقیر عفیف و متدیّن داده شود و همچنین گذاشتن آن در اختیار کمیته امداد هر چند با ریختن در صندوق صدقات هم باشد اشکال ندارد، ولى صدقات واجب باید توسط خود شخص و یا به وسیله وکیل او به فقرائى که مستحق هستند داده شود و در صورتى که انسان بداند که مسئولین کمیته امداد پولهاى صندوق‏ها را جمع آورى کرده و به فقراى مستحق مى‏دهند، ریختن آن در صندوق‏هاى  صدقات اشکال ندارد.

احکام دادن صدقات به گدایان درب منازل و خیابانهااحکام دادن صدقات به گدایان درب منازل و خیابانها
گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس