پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

امام جواد علیه السلام | نزول شریعتی سوره کوثر به این مناسبت

اشتراک:
نزول شریعتی سوره کوثر احکام و مسائل شرعی
سوره ی کوثر یک سوره ی کوتاه است و فقط سه ایه دارد و فضیلت و خواص ان را درین بخش بیان کرده ایم . نزول شریعتی سوره کوثر در رابطه با ولادت امام جواد را در این مقاله ببینید.

همانطور که میدانید سوره ی کوثر در جز سی قران کریم قراردارد.این سوره صد و هشتمین سوره ی قران است . در روایات زیادی در مورد فضیلت این سوره سخن به میان امده است .در این مقاله قصد داریم در مورد  نزول شریعتی سوره کوثر در میلاد امام جواد(ع) سخن بگوییم . اگر به دنبال برکات و فضیلت سوره کوثر مطالب ما را دنبال کنید .ادامه ی مطالب را در نیک صالحی ببینید.

نزول شریعتی سوره کوثر

در خجسته میلاد امام محمد تقی(ع) بار دیگر برخلاف تمام دشمنی ها با امام رضا(ع) سوره کوثر در شأن این حضرت نازل شد.همزمان با خجسته میلاد امام محمد تقی (ع) حجت الاسلام موسویان کارشناس مذهبی گفت: زمانی که حضرت رضا (ع) دطوس بودند به ایشان اتهام آن را زدند که امام فرزندی نخواهد داشت و امامتی دیگر وجود ندارد و فرقه واقفه را تشکیل دادند، ولیکن امام رضا (ع) بشارت ولادت امام جواد (ع) را دادند و بار دیگر در شأنجواد الائمه (ع)سوره کوثر نازل شد.

وی در ادامه بیان کرد: هر کدام از ائمه ما شیعیان در سطوح معرفتی مختلفی هستند، از امام حسن عطلب کرم باید داشته باشیم و امام حسین طلب شجاعت و از امام جواد باید طلب سخاوت کرد.لذا بخل انسان را بیچاره می کند و یزرگترین آسیبی است که میتوانیم در جامعه داشته باشیم.حجت الاسلام موسویان با بیان اینکه ما چند نوع سخاوت داریم، توضیح داد: ما سخاوت را در چند نوع ظاهریمانند اموررات دنیوی، فرهنگ، سیاست و…

نزول شریعتی سوره کوثر نکاتی از سوره مبارکه کوثر

شرح سوره‌ ی کوثر

و همچنین در امورات معنوی به کرات داریم و لذا این جود و سخاوت را می توانیم از صاحب آن،امام جواد(ع) طلب کنیم وی در ادامه عنوان کرد: اهل سخاوت بودند یعنی اینکه در همه زمینه ها حوزه ها آن چیزی را که آموخته ای به دیگران هم آموزش بدهی و یا در بخش امورات معنوی بخلنورزیم به کسی جایگاه بهتری از ما دارد و پیشرفت کرده است.

نزول شریعتی سوره کوثر بزرگترین هدیه الهی

کارشناس مذهبی با عنوان اینکه امام جواد(ع) جزو ائمه پاسخگوی ما بودند، تصریح کرد: یکی از ویژگی های امام جوانما پاسخگو بودند حضرت ع به تمامی سوالاتی بود که در زمانه خودشان از ایشان می شد ما در زمان امامت امام باقر(ع) و امام صادق سوالی را مطرح نکرده ایم بلکه به اتفاقاتی جدید رسیدیم و لذا امام جواد(ع) مرجعی پاسخگو در زمان ولایت خودشان بود.حجت الاسلام موسویان در پایان به نقل از حدیثی از امام محمد تقی(ع) بیان کرد: عزت مومن در بی نیازیاوست این بی نیازی یعنی اینکه هر فرد خود تلاش کند و دستش جلوی دیگران نباشد.

باشگاه خبرنگاران

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس