جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

شهر نفرین و لعن شده در قرآن

اشتراک:
شهر لوط احکام و مسائل شرعی
شهر قوم لوط در اردن که در قرآن کریم مورد لعن قرار گرفته است، به خرابه ای تبدیل شده است. این شهر همواره مورد استقبال گردشگران خارجی قرار می گیرد.مردم این شهر چنانچه در نهایت رفاه و آسایش روزگار خود را با شادی سپری می کردند.

قصه های قرآنی جذاب و اموزنده اند. خواندن داستان های قرآنی برای هر زمانی مناسب است و باعث می شود در مسیر غلط قرار نگیریم. در قرآن تنها شهری که مردم آن مورد لعن و نفرین خدا قرار گرفته است اکنون خرابه ای است که مورد استقبال گردشگران قرار دارد. این شهر داستان عجیبی دارد که در قرآن ذکر شده است.داستان شهر لوط را در پرشین وی ببینید.

شهر لوط

در میان میلیون ها شهر دنیا شهری وجوددارد کخ خرابه ها و اجساد آن مورد لعن در قرآن هستند.شهری کهحالا محلی برای استقبال گردشگران خارجی است ولی به هر حال شهر نفرین و لعنت شده است.شهری که در قرآن لعن شده استشهر قوم لوط در اردن که در قرآن کریم مورد لعن قرار گرفته است، به خرابه ای تبدیل شده است.اینشهر همواره مورد استقبال گردشگران خارجی قرار می گیرد.

آنها چنان به نعمت های خداوند مغرور شدند که به جای شکرگذاری، کفر و ناسپاسی کردند و به جای فرمانبرداری از خداوند به تکذیب او پرداختند.به همین دلیل خداوند درصدد تادیب آنها برآمد.نعمتی که بر آنها افزونی داشته بود به نقمت مبدل گشت و همه رفاه و آسایش آنها از بین رفت.مردمی که همیشه در نعمت و فراوانی بودند دچار قحطی و فقر شدند؛ چهره شهر به طور کلی تغییر کرد و حالت قحطی زدگی به خود گرفت.  زیبایی صورت جای خود را به افسردگی و خمودی داد. زندگی در آن شهر نفرین شده دیگر ارزشی نداشت و بسیار زجرآور بود. سرانجام مردم ناشکر آن شهر به عذاب الهی دچار شدند.

شهر لوطجغرافیاى‌ تاریخى‌ داستان‌ حضرت‌ لوط‌

شهر نفرین شده

«وَ ضَرَبَ اللّهُ مَثَلاً قَریهً کانَت امِنَهً مُطمَئنَّهً رِزقُها رغداً مِن کُلِّ مَکانٍ فَکفَرَت بِاَنعُمِ اللّهِ فَاَذاقَها اللّهُ لِباسَ الجُوعِ وَ الخَوفِ بِما کانُوا یصنَعُونَ . وَ لَقَد جاءَ هُم رَسُول مِنهُم فَکَذَّبوُهُ فَاَخَذَهُمُ العَذابُ وَ هُم ظالِموُنَ؛ (سوره ی نحل،آیات۱۱۲و۱۱۳)«خداوند(برای شما) قریه ای را مثال می زند که امن و آرام بود روزیش از هر سو فراوان می رسید؛اما(مردم آن قریه) نعمت های خدا را ناسپاسی کردند؛ پس خداوند به(سزای) آنچه انجام می دادند پوشش فراگیر گرسنگی و ترس را بر آنان چشانید. البته پیامبری از میان خودشان به سراغشان آمد، او را تکذیب کردند، پس ایشان را در حالی که ستمکار بودند، عذاب فرا گرفت».

این داستان درس عبرت برای افرادی است که با در اختیار داشتن نعمت های الهی، ناسپاسی و کفران نعمت می کنند و به جای شکر در برابر نعمت ها، به زینت های دنیوی دل می بندند و دنیای فانی را به حیات اخروی ترجیح می دهند.افرادی که مخلوقات را به خدایی می پرستند، به تکذیب، کفر، آزار و شکنجه پیامبران الهی پرداخته و دچار فساد می شوند؛ به همین دلیل به جای شکرگذاری با اعمال ناشایست خود معصیت انجام داده و زمینه نزول عذاب خدا را فراهم می کنند.

محلّ سکونت قوم لوط(ع) داستان شهر لوط

شهر سوخته پمپی

باستان شناسان در تحقیقات چند ساله خود که روی خرابه های باستانی کشور اردن انجام می دادند، اعلام کردند که ویرانه های به جا مانده از سدوم و گمورا، شهر قوم لوط است که به خاطر معصیت های خود مورد عذاب الهی قرار گرفته بودند.این شهر در جنوب کنعان و در کرانه بحرالمیت واقع شده است. در قرآن کریم و تورات آمده است که قوم لوط با بارش آتش و فرود تخته سنگ ها مورد عذاب قرار گرفتند. باستان شناسان نیز خرابه های آن مکان در اردن را باقی مانده های سدوم و گمورا می دانند.

نظر دانشمندان درباره مردم شهر نفرین شده از خرابه های این شهر صنایع دستی و سازه های بسیاری که متعلق به دوران اولیه و میانۀ برنز هستند به دست آمده است که نشان از وضعیت رفاهی و رونق اقتصادی بالای این شهر می دهد.به نظر دانشمندان، مردم سدوم به قوم گناهکار و بدکار مشهور بودند که در زمان پادشاهی ایلام زندگی می کردند و سرانجام با بارش سنگ و آتش نابود شدند.

پارس – راسخون

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس