سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
درخواست تبلیغات

توپک های برنجی غذای خوشمزه برای زیبایی سفره تان

اشتراک:
توپک های برنجی آشپزی و شیرینی
اگر می خواهید یک سفره رنگین برای اعضای خانواده به خصوص برای بچه ها درست کنید پس این توپک های برنجی خوشمزه و مقوی را نادیده نگیرد و با ما همراه شوید

اگر می خواهید یک غذای مقوی برای کودکانتان درست کنید اما نگران این هستید مبادا از آن خوششان نیاید با ما همراه شوید تا با طرز تهیه انواع توپک های برنجی خوشمزه آشنا شوید تا کودنتان با دیدن این غذا از آن استقبال کرده و میل کنند

توپک های برنجی

در این مطلب طرز تهیه توپک برنجی را به شما آموزش می دهیم که احتمالا کودکانتان از آن استقبال می کنند.

مواد لازم:

برنج: ۵۰۰ گرم

گوشت گوساله (چرخ کرده): ۳۰۰ گرم

پنیر ماتزرلا (خرد شده): ۲۰۰ گرم

گوجه فرنگی (پوره شده): ۲۰۰ گرم

نخود فرنگی (پخته): ۱۵۰ گرم

پنیر پارمزان (رنده شده): ۱۰۰ گرم

تخم مرغ: ۳ عدد

استاک سبزیجات: حدود ۲ لیتر

روغن زیتون فرابکر: به مقدار لازم

زعفران (دم کرده): به مقدار لازم

پیاز (خرد شده): ۲ عدد

نمک: به مقدار لازم

فلفل سیاه (پودر شده): به مقدار لازم

آرد: به مقدار لازم

پودر نان یا پودر سوخاری: به مقدار لازم

روغن: برای سرخ کردن

طرز تهیه:

یک عدد پیاز را در مقدار کمی روغن زیتون روی حرارت ملایم تفت دهید تا طلایی رنگ شود. برنج را اضافه کرده و چند دقیقه تفت دهید. سپس یک پیمانه استاک سبزیجات را اضافه کنید. هنگامی که آب کاملا بخار شد، حدود یک و نیم لیتر استاک باقیمانده را اضافه کنید.

همچنان به پخت و هم زدن مواد ادامه دهید تا برنج بپزد. پس از این که آب بخار شد، زعفران دم کرده را اضافه و مخلوط کنید. حرارت را خاموش کنید. پنیر پارمزان را اضافه و مخلوط کنید و اجازه دهید چند ساعت بمانند و خنک شوند.

توپک های برنجیطرز تهیه توپک های برنجی

پیاز دیگر را در ظرفی جداگانه رد روغن زیتون تفت دهید و گوشت چرخ کرده را اضافه کرده و تفت دهید تا گوشت برشته شود. یک دوم پیمانه استاک سبزیجات باقیمانده را اضافه کنید و به پخت ادامه دهید تا آب بخار شود. گوجه فرنگی پوره شده، نمک و فلفل سیاه را اضافه کرده و حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه به پخت مواد روی حرارت متوسط ادامه دهید.

در پایان پخت، نخودفرنگی پخته را اضافه و مخلوط کنید. حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید مواد خنک شود. گلوله هایی از مخلوط برنج جدا کرده و کف دست خود پهن کنید و مقداری از مخلوط مواد میانی و یک الی ۲ برش پنیر ماتزرلا را میان آنها قرار داده و سپس آنها را ببندید.

آنها را ابتدا در آرد بغلتانید و سپس در تخم مرغ زده شده فرو کنید و در آخر با پودر نان یا پودر سوخاری پوشش دهید. توپک ها را در روغن داغ سرخ کنید و روی حوله کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی شان گرفته شود. سپس سرو کنید.

نکته:

۱٫ به جای استاک سبزیجات از آب هم می توانید استفاده کنید.

۲٫ برای تهیه استاک سبزیجات تنها کافی است سبزیجاتی چون هویج، کرفس، پیاز، برگ جعفری، قارچ، سیر، برگ آویشن و … را به همراه مقداری آب در ظرف مناسبی روی حرارت بجوشانید.

بیشتر بدانید :طرز تهیه توپک های برنجی مغزدار

مواد لازم برای مواد میانی:

۱٫۴ پیمانه پنیر موتزارلای رنده شده

, ۳ پیمانه پوره سیب زمینی

, ۲قاشق سوپخوری پنیر پارمسان رنده شده

, ۲ ق س جعفری خرد شده

, ۱ پیمانه برنج پخته

, ۱٫۲ پیمانه کنگر خرد شده

,۲ قاشق سوپخوری نخود فرنگی پخته

, ۱ عدد تخم مرغ

, به میزان لازم نمک و فلفل

مواد لازم برای خمیر

۱٫۳پیمانه آرد سفید

۱ عدد تخم مرغ بزرگ

۲ قاشق سوپخوری آب

۱ تا ۲ پیمانه پودر سوخاری

۳ تا ۴ پیمانه روغن گیاهی

توپک های برنجیتوپک های برنجی مغزدار

طرز تهیه:

۱٫ برای تهیه مواد میانی، پنیر موتزارلا، کنگر،نخود فرنگی، جعفری، برنج، پنیر پارمسان، به میزان لازم نمک و فلفل را داخل ظرف غذا ساز بریزید وکاملا با هم مخلوط کنید، سپس مواد را داخل یک کاسه بریزید و کنار بگذارید.

۲٫ در یک کاسه دیگر پوره سیب زمینی را با ۱ عدد تخم مرغ مخلوط کنید، سپس مقداری از آن را بردارید و به شکل توپ در آوردید. سپس مقداری از مواد میانی را داخل هر کدام از توپ ها ریخته و آنها را دوباره گرد کنید، طوری که کاملا مواد میانی را بپوشاند.

۳٫ اکنون در یک کاسه پودر سوخاری، در یک کاسه دیگر آرد و در کاسه سوم تخم مرغ و آب را که با هم مخلوط کرده اید بریزید. حالا هر کدام از توپ ها را ابتدا در کاسه آرد بغلتانید، سپس آنها را داخل مخلوط تخم مرغ و آب بغلتانید و در انتها آنها را داخل پودر سوخاری قرار دهید و آغشته کنید.

۴٫ در یک قابلمه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا کاملا داغ شود، سپس توپ ها را داخل آن خوب سرخ کنید. توپ های سرخ شده را روی یک صافی قرار دهید تا روغن آنها گرفته شود، سپس سرو کنید.(آشپزی مثبت)

ماهنامه سفره ایرانی , جام جم سرا

گردآوری:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس
تالارکده