جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

طرز تهیه کدو و بادمجان سوخاری با سس سیر

اشتراک:
کدو و بادمجان سوخاری آشپزی و شیرینی
غذاهای متنوعی با این دو ماده‌ غذایی فوق العاده درست می شود که سرشار از مواد مغذی و ویتامین ها می باشد ما برای شما طرز تهیه کدو و بادمجان سوخاری را آماده کرده ایم

کدو و بادمجان جزو خانواده سبزیجات خوشمزه و پر خاصیت هستند و ما ایرانی ها علاقه خاصی به این دو داریم در ادامه این مطلب با دستور تهیه کدو و بادمجان سوخاری که یک پیش غذای کاملا متفاوت و خوشمزه است و همچنین فواید و ارزش غذایی بی نظیری دارد آشنا می شوید

کدو و بادمجان سوخاری

کدو و بادمجان سبزیجاتی مفید و خوشمزه هستند که پیش غذا‌های خوشمزه‌ای میتوان با آن‌ها تهیه کرد. در این مطلب طرز تهیه کدو و بادمجان سوخاری را برایتان آورده ایم.

مواد لازم برای ۴-۶ نفر

کدو سبز ۴ عدد
بادمجان ۲ عدد
نمک و فلفل به میزان لازم
آرد سفید یک‌دوم پیمانه
تخم‌مرغ همزده ۲ عدد
آرد سوخاری ۱ پیمانه
روغن مخصوص سرخکردنی به میزان لازم

مواد لازم برای تهیه سس سیر:

سس مایونز یک‌سوم پیمانه
سیر له کرده ۳ حبه
آبلیمو ۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل به میزان لازم

کدو و بادمجان سوخاریطرز تهیه کدو و بادمجان سوخاری

طرز تهیه:

کدو و بادمجان را به صورت حلقه‌ای خرد کنید و با نمک و فلفل مزه‌دار نمائید و کنار بگذارید.
حالا حلقه‌های کدو و بادمجان را ابتدا در آرد سفید، سپس در تخم‌مرغ و در نهایت در آرد سوخاری بغلتانید و در روغن سرخ کنید و به همراه سس آن را سرو نمائید.

روش تهیه سس سیر: سس مایونز، سیر، آبلیمو، نمک و فلفل را در شیشه مناسبی بریزید. در شیشه را ببندید و خوب تکان دهید.

بیشتر بدانید : چند دلیل خوب برای خوردن کدو و بادمجان

خوشبختانه ما ایرانی‌ها کدو و بادمجان را دوست داریم و غذاهای متنوعی با این دو ماده‌ی غذایی مفید درست می‌کنیم: مثل خوراک کدو، خورش بادمجان، قیمه بادمجان، دلمه‌ی بادمجان و غیره. اینکه کسی نمی‌تواند به راحتی از کنار خوراک کدو و یا بادمجان بگذرد بی دلیل نیست. این دو ماده‌ی غذایی سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی هستند که با بیماری‌های مختلف مقابله می‌کنند و ضامن سلامتی‌اند.

اگر از طرفداران کدو و بادمجان هستید که هیچ، نوش جانتان. این مطلب را بخوانید و بدانید که چه لطفی در حق سلامتیتان می‌کنید. اما اگر لب به کدو یا بادمجان نمی‌زنید توصیه می‌کنیم در ذائقه‌ی غذایی‌تان تغییراتی بدهید و حتماً از آن‌ها در برنامه‌ی غذایی‌تان استفاده کنید. با ما همراه باشید.

کدو، برای سلامت چشم‌ها خوب است

کدو سرشار از «لوتئین» و «زآگزانتین» است. این دو ماده جزو کاروتنوئیدهای اصلی موجود در عدسی و منطقه‌ی ماکولای چشم هستند. محققان پژوهشی را به مدت ده سال روی بیش از ۳۵۰۰۰ زن انجام دادند.

کدو و بادمجان سوخاریفواید کدو و بادمجان سوخاری

نتایج به دست آمده نشان می‌دهد خانم‌هایی که از طریق مواد غذایی میزان زیادی از این دو رنگدانه‌ی ضروری (لوتئین و زآگزانتین) را دریافت می‌کنند یعنی ۶۷۱۶ گرم در روز، در مقایسه با زن‌هایی که سهم‌شان از این دو رنگدانه کمتر از ۱۱۷۷ در روز است به میزان ۱۸ درصد کمتر در معرض ابتلا به بیماری آب مروارید قرار می‌گیرند.

باید بدانید که یک عدد کدوی متوسط حاوی ۴۱۶۵ گرم از این دو رنگدانه‌ی مفید است. پس اگر به سلامت چشم‌هایتان می‌اندیشید از هر فرصتی برای مصرف کدو استفاده کنید.

بادمجان، با سرطان مقابله می‌کند

بادمجان را با پوست بپزید تا از یک آنتی اکسیدان بسیار قوی به نام «ناسونین» بهره‌مند شوید. محققان روی رشد سلول‌های سرطانی حیوانات آزمایشگاهی و همچنین انسان مطالعاتی انجام دادند و متوجه شدند آنتی اکسیدان ناسونین اجازه نمی‌دهد رگ‌های خونی جدیدی تشکیل شود و تومورهای خوش‌خیم را به تومورهای بدخیم تبدیل کند.

کدو، گلبول‌های قرمز خون را چند برابر می‌کند

یک عدد کدوی متوسط حاوی ۳۳ درصد نیاز روزانه‌ی ما به ویتامین B6 می‌باشد.

این ویتامین به ساخت و تولید هموگلوبین کمک می‌کند. هموگلوبین‌ها پروتئین‌هایی هستند که به رساندن اکسیژن موجود در گلبول‌های قرمز خون به بافت‌های بدن شرکت دارند.

آشنایی با خواص بی نظیر کدو و بادمجان که از آن بی اطلاعید

کمبود ویتامین B6 می‌تواند باعث بروز کم خونی شود. از آنجایی که این ویتامین محلول در آب است و میزان اضافی آن از طریق ادرار دفع می‌شود لازم است که به طور منظم به فکر جذب آن باشید. کدو یکی از گزینه های خوب برای تأمین این ویتامین بدن است.

بادمجان، هوای قلب نازنینتان را دارد

نتایج پژوهشی که در مجله‌ی Food & Function به چاپ رسیده است خبر از خواص مفید بادمجان برای سلامتی قلب می‌دهد.

بادمجان، باعث مشکل مفاصل نمی‌شود

بادمجان به خانواده‌ای تعلق دارد که در آن گوجه فرنگی، فلفل و سیب زمینی نیز جای دارند. گفته می‌شود که این گیاهان برای افرادی که دچار مشکلات مفصلی هستند خوب نیست. اما متخصصان مفاصل معتقدند هیچ ارتباطی بین مصرف بادمجان و شدید شدن مشکل مفاصل وجود ندارد. پس با خیال راحت بادمجان میل کنید.

کدو، علائم و دردهای قبل از قاعدگی را تسکین می‌دهد

کدو منبع فوق‌العاده‌ی منگنز محسوب می‌شود. بر اساس نتایج بررسی‌ها زن‌هایی که به میزان زیادی از این ماده‌ی
معدنی مصرف می‌کنند کمتر دچار مشکلات قبل از قاعدگی از قبیل افسردگی و کمر درد می‌شوند.
اگر شما هم جزو افرادی هستید که از این مشکلات رنج می‌برید بهتر است کدو را در برنامه‌ی غذایی‌تان
بگنجانید و از خواص آن بهره‌مند شوید.

وب سایت شور و شیرین , تبیان

گردآوری:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس