پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

طرز تهیه سس ماست با لیمو ترش

اشتراک:
سس ماست با لیمو ترش آشپزی و شیرینی
ما در این مطلب قصد داریم برای شما عزیزان طرز تهیه سس ماست با لیمو ترش را به اشتراک گذاریم.

سس ها یک ترکیب بسیار عالی برای انواع سالادها و چاشنی غذاها هستند. ما در این مطلب از پرشین وی قصد داریم، برای شما عزیزان طرز تهیه سس ماست با لیمو ترش یک سس بسیار خاص و خوشمزه را به اشتراک بگذاریم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

سس ماست با لیمو ترش

مواد لازم: ماست=یک پیمانه

آبلیموی ترش=۲ قاشق سوپخوری

جعفری و پیازچه و نعنای ریز خرد شده=۲/۱ پیمانه

روغن مایع(مازولا یا روغن زیتون)=۱ تا ۲ قاشق سوپخوری

نمک=کمی

شکر=یک قاشق مرباخوری

سس ماست با لیمو ترشسس ماست با لیمو ترش

طرز تهیه:

ماست و روغن زیتون و شکر و نمک
و روغن را با چرخ برقی یا چنگال خوب مخلوط کنید و بعد سبزیجات را اضافه نمایید.
این سس برای انواع سالاد سبزی مصرف می شود.

بیشتر بدانید از ارزش غذایی ماست

ماست یک ماده تخمیر شده و محبوب در میان لبنیات‌های دیگر است. ماست از جمله لبنیات‌های دارای پروتئین، کربوهیدرات، امگا و فیبر بالا است که پروتئین بیشتری نسبت به شیر معمولی در خود جای داده است. این ماده لبنیاتی دارای کلسیم و فسفر باید در برنامه غذایی کودکان و بزرگسالان جا گیرد. ویتامین B۱۲، B۲، K، B۶ و روی از دیگر ارزش‌های موجود در ماست به شمار می‌رود. ماست در درمان مشکلات پوستی و افزایش درخشندگی دندان‌ها بسیار مفید است و در تهیه انواع دسرها کاربرد دارد.

انواع ماست

ماست هم زده، ماست قالبی و ماست چکیده از ماست‌های مصرفی مردم محسوب می‌شوند. ماست مانند بسیاری از لبنیات‌ها، انواعی با خاصیت‌ها و فواید متفاوتی دارد که برای افراد با شرایط، نیازهای بدنی و غذایی گوناگونی است:

سس ماست با لیمو ترشسس ماست با لیمو ترش

ماست یونانی و خامه‌ای

ماست یونانی یا خامه‌ای یک ماست تقریباً سفت است که پروتئین زیادی دارد. این نوع ماست قند کمتری نسبت به دیگر ماست‌ها دارد اما در بعضی مواد به دلیل مصرف ذرت و نشاسته در مواد تشکیل دهنده آن برای ایجاد قوام، بهتر است که ورزشکاران از این ماست‌ها میل کنند.

ماست کم چرب یا بدون چربی

ماست‌های کم چرب و یا بدون چربی دارای پتاسیم بسیاری است که منجر به کاهش خون می‌شود و از ابتلای افراد به سنگ کلیه جلوگیری می‌کند. مصرف ماست‌های کم چرب برای افراد مبتلا به فشار خون و بیماری‌های قلبی توصیه می‌شود.

ماست پر چرب

ماست پر چرب یکی از ماست‌هایی است که با وجود چربی برای سلامت انسان مفید محسوب می‌شود. این نوع ماست دارای پتاسیم، اسید فولیک، ویتامین A، ویتامین D و پروتئین فراوانی است و افرادی که مبتلا به بیماری‌های قلبی و چربی خون نمی‌باشند، می‌توانند این ماست را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

سیب سبز / ایمنا

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس