پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

طرز تهیه لواشک هندوانه

اشتراک:
لواشک هندوانه خانگی آشپزی و شیرینی
لواشک ها همیشه یکی از تنقلاتی هستند که بچه ها خیلی علاقه دارند و چه بهتر که این لواشک را خود در خانه برای آنها تهیه کنیم تا سبک زندگی سالم تری داشته باشید. با ما همراه باشید .

لواشک هندوانه خانگی مانند دیگر لواشک ها بسیار خوشمزه می باشد که طرز تهیه آسانی دارد شما در فصل پاییز همزمان با رسیدن هندوانه می توانید این لواشک خوشمزه را تهیه کنید. لواشک هندوانه طعم و مزه خاصی دارد و مانند دیگر میوه ها زیاد ترش نیست . با ما در پرشین و ی همراه باشید .

مواد اولیه لواشک هندوانه خانگی

•هندوانه (۱/۲) عدد

•عسل (۲) قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

فر را از قبل گرم کنید و روی حرارت ۱۵۰ درجه ی فارنهایتتنظیم کنید و با اسپری در یک ظرف مخصوص پخت، کمی روغن مایع بپاشید. پوست هندوانه را جدا کنید و تخمه هایش را دور بریزید.
هندوانه را به صورت مکعبی قاچ کنید.-قاچ های هندوانه را درون مخلوط کن بریزید و دکمه ی پوره کردن (Puree) مخلوط کن را فشار دهید تا هندوانه صاف و یکدست شود. برای اینکه مدت زمان خشک کردن را کاهش دهید مقدار آب هندوانه را کم کنید؛ زیرا می خواهید خود هندوانه را استفاده کنید و آب بیشتر، زمان خشک کردن را افزایش می دهد.

۲ و یک دوم فنجان از هندوانه ی پوره شده را در ظرفی که قبلاً آماده کردید بریزید.ظرف را در زوایای مختلف بچرخانید تا هندوانه به طور مساوی تمام کف آن را پر کند. ظرف را درون فر قرار دهید و در فر را باز بگذارید تا رطوبت اضافی بتواند خارج شود. نمی توان زمان مشخصی برای آماده شدن تعیین کرد چون این زمان به اندازه ی فر و همچنین ضخامت لایه ی پوره بستگی دارد.احتمالاً خشک شدن آن چند ساعت طول می کشد. هر زمان که لبه های پوره خشک شود، شروع به جدا شدن از ظرف می کند.ظرف را از فر بیرون بیاورید و روی کانتر قرار دهید و لواشک را از آن جدا کنید ودرون یک کیسه ی پلاستیکی قرار دهید. می توایند لواشک را مربعی ببرید و هر کدام را لوله بپیچید.

طرز تهیه لواشک هندوانهتنقلات خانگی

خواص عسل طبیعی

از آنجایی که قرار است در این مطلب در مورد خواص عسل طبیعی صحبت کنیم پس بهتر است ابتدا بدانیم به چه عسلی، عسل طبیعی گفته می‌شود و عسل باید چه فاکتورها و استانداردهایی داشته باشد تا به آن طبیعی بگویند.همانطور که در مطلب نحوه تشخیص عسل طبیعی گفتیم، تنها راه علمی و دقیق شناخت عسل طبیعی آزمایش عسل در یک آزمایشگاه معتبر است.برای شناسایی طبیعی بودن عسل، فاکتورهای مختلفی مورد آزمایش قرار می‌گیرد که از مهمترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

ساکارز: این فاکتور نشان‌دهنده این است که آیا به زنبور تغذیه مصنوعی داده شده است یا خیرپرولین: پرولین یک آمینو اسید است که در گرده گیاهان وجود دارد و وجود آن در عسل نشان‌دهنده این است که زنبور از گل تغذیه کرده است.دیاستاز: دیاستاز یکی از آنزیم‌های مهم موجود در عسل است که توسط زنبور وارد عسل می‌شود و وجود آن در عسل نشان‌دهنده‌این است که عسل توسط زنبور تولید شده است.

خواص عسلخواص عسل طبیعی

نسبت فروکتوز به گلوکز: این فاکتور نشان می‌دهد که به زنبور تغذیه مصنوعی غیر ساکارزی مانند شربت گلوکز داده نشده است.HMF: این فاکتور نشان می‌دهد که عسل حرارت داده نشده است و برای طولانی مدت نگهداری نشده نکته مهمی که باید به آن دقت شود این است که هنگام خرید عسل طبیعی باید تمامی این فاکتورها مد نظر قرار گیرد تا اثباتی بر طبیعی بودن عسل باشد و نباید تنها به یک فاکتور، مثلا ساکارز عسل توجه کرد.برای روشن شدن موضوع یک نمونه برگه آزمایش عسل طبیعی را برای شما می‌آوریم تا حد استاندارد هر یک از موارد بالا را بدانید.

وب‌سایت دست ساز  –  روستایی

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس