شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

طرز پخت کاچی یک دسر خوشمزه و آسان

اشتراک:
آشپزی و شیرینی
کاچی یکی از غذاهای کمی خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که در مناسبت های خاص پخته می شود کاچی در شهر های مختلف نام‌های متفاوت و شیوه پخت متفاوتی دارد.با ما همراه باشید.

کاچی ساده خانگی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که معمولا به عنوان یک غذای کمکی و تقویتی محسوب می شود. کاچی دستورهای تهیه بسیار متنوعی دارد با ما در پرشین وی همراه باشید.

مواد لازم کاچی ساده خانگی

آرد گندم ۲۵۰ گرم

روغن ۲۵۰ گرم،

شکر نیم کیلو،

آب ۵ لیوان،

گلاب یک چهارم لیوان

زعفران به مقدار لازم.

طرز تهیه کاچی ساده خانگی

ابتدا شکر را با آب مخلوط کنید و بجوشانید تا شکر کاملا حل شود.سپس زعفران را با کمی آب جوش مخلوط کنید و به این شربت اضافه نمایید.(زعفران و شربت باید کاملاً مخلوط شود). گلاب را نیز به شربت اضافه کنیدحالا آرد را با روغن سرخ کنید و وقتی آرد طلایی شد، به آرامی شربت را به آن اضافه نماییدتا آرد کاملا صاف شود و گلوله نباشد.در این مرحله باید بگذارید این مواد با حرارت کم به آرامی بجوشد و به روغن بیفتد.اگر در نهایت متوجه شدید که کاچی غلیظ است، می‌توانید مقدار کمی آب جوش به آن اضافه کنید تا بهغلظت دلخواه و مناسب برسد.

کاچی ساده خانگیدسر زعفرانی

نحوه مصرف گلاب

گلاب به مایعی است که از تقطیر گل محمدی به دست می آید. فصل بهار بهترین زمان برای چیدن گل محمدی و تهیه گلاب از آن می باشد. گلاب رایحه ی خوشی دارد و از آن در صنعت عطرسازی استفاده می شود. گلاب علاوه بر صنعت عطرسازی، فواید درمانی بسیاری دارد و دارای خواص ضدالتهابی، ضدباکتریایی، ضد درد، ضد تشنج، ضد برونشیت و… می باشدگلاب یکی از پر مصرف ترین عرقیات می باشد که طبیعت گرم ومعتدل دارد و به دلیل خواص و طبیعت ویژه ای که دارد، برای تقویت قلب، کبد، معده و اعصاب مفید است. طبیعت انواع گلاب ها گرم و معتدل است و طبع گلاب سه آتشه، دو آتشه، درجه یک، درجه دو و پس آب، به ترتیب از گرمی به خنکی می رود.

از گلاب برای تهیه شربت گلاب، انواع کیک و شیرینی، انواع مربا، شله زرد، حلوا و چای گلاب استفاده می کنند. مهم ترین خاصیت گلاب آرام بخش بودن آن است و به همین علت از آن در مراسم های سوگواری استفاده می کنند. در ایام امتحانات نیز برای تقویت قوای عمومی و تجدید انرژی در بدن از گلاب استفاده کنید.گلاب اصل، بوی مطبوع گل محمدی می دهد و فاقد بوی ترشیدگی است و رنگ آن شفاف، روشن، بدون رسوب است و طعم آن سنگین و کمی مایل به تلخی است. مرغوب ترین گلاب مربوط به شهر های کاشان و میمند فارس است.

خواص گلابخواص گلاب برای پوست

خواص گلاب برای پوست

برای بهبود بینایی می توانید از گلاب اصل به عنوان قطره چشمی استفاده نمایید. گلاب سبب پیشگیری از ابتلا به بیماری های چشمی مانند دژنراتیو ماکولا و آب مروارید می شود. گلاب سبب رفع خستگی چشم شده و برای افرادی که ساعات طولانی را در مقابل یک کامپیوتر برای کار می گذرانند مفید است.یک پروتئین به نام آمیلوئید بر عملکرد مغز تأثیر می گذارد و باعث آلزایمر می شود. گلاب بازدارنده عملکرد آمیلوئید است وبخور گلاب آن از ابتلا به زوال عقل و آلزایمر پیشگیری می کند.

گلاب خواص ضد استرس و ضد افسردگی دارد و در بدن مانند دیازپام عمل می کند و سبب آرامش شما می شود.برای درمان آفت دهان و تقویت لثه هایتان مقدار کمی گلاب مصرف نمایید.درمان خشکی مخاط و خون ریزیغرغره کردن گلاب برای افرادی که بر اثر گرم مزاجی به خشکی مخاط و خون ریزی دچار هستند، مفید است و سبب کاهش التهابات و سرخی حلق، لوزه ها، کام و حنجره می شود.مصرف گلاب خنک و پاشویه با گلاب تب را کاهش می دهد. نواحی گرمی مانند کبد را با پارچه آغشته به گلاب خنک کنید.

جام جم  –  خبرگزاری صدا و سیما

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس