شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

ماهی با سویا سس

اشتراک:
ماهی با سویا سس آشپزی و شیرینی
ماهی یکی از غذا‌های رایج در شمال و جنوب ایران است و پخت و پز آن در این مناطق تنوع بالایی دارد. ماهی با سس سویا نوعی ماهی سرخ شده، بخارپز یا تهیه شده در فر است که با سس سویا مزه دار می‌شود. با ما همراه باشید .

ماهی با سویا سس نوعی غذای دریایی معروف در چین و جنوب شرقی آسیاست که اغلب به صورت بخارپز تهیه می‌شود، ولی این غذا را می‌توان به صورت سرخ شده یا در فر نیز درست کرد. برای تهیه ی این غذای خوشمزه با ما در پرشین وی همراه باشید .

مواد لازم ماهی با سویا سس

ماهی(شیر)=۴ قطعه

پیاز حلقه شده=۲ عدد

سیر=۴ حبه

روغن زیتون=۵ قاشق غذاخوری

سس سویا=۶ قاشق غذاخوری

آبلیمو=۲ قاشق غذاخوری

فلفل و زردچوبه=به مقدار لازم

طرزتهیه ماهی با سویا سس

ابتدا قطعات ماهی را خوب شسته و در صافی می ریزیم تا خشک شود.سپس به آن فلفل و زردچوبه می زنیم و با دست روی آن می کشیم تا تمام سطح ماهی مزهدار شود.روغن زیتون را در ماهیتابه ریخته و سیر ریز شده را به آن اضافه می کنیم و کمی هم میزنیم.سپس قطعات ماهی را در ماهیتابه گذاشته و در ماهیتابه را می گذاریم تا به مدت ۱۵ دقیقه با حرارت
ملایم بپزد.سپس سس سویا را روی آن ریخته،آبلیمو را هم به آن اضافه می کنیم پیازهای حلقه شده را روی قطعاتماهی می گذاریم و سپس در ماهیتابه را می گذاریم تا ماهی به مدت ۴۵ دقیقه دیگر با حرارت ملایم بپزد .

سیر یک ماده‌ی غذایی بسیار مفید است که قرن‌هاست از آن به دلیل خواص درمانی که دارد استفاده می‌شود. این ماده‌ی غذایی را به غذاهای مختلف اضافه می‌کنند. سیر نه تنها برای سلامتی بدن فواید زیادی دارد، بلکه سلامت پوست و مو را هم بهبود می‌بخشد. در این مقاله از دیجی‌کالا مگ تصمیم داریم شما را با ارزش غذایی و خواص سیر برای سلامتی بدن، پوست و مو آشنا کنیم.

ماهی با سویا سسغذای دریایی

سبک زندگی ناسالم و افزایش سن می‌توانند استخوان‌ها را ضعیف کنند که این موضوع شما را در معرض شکستگی و پوکی استخوان قرار می‌دهد. نشان داده شده که سیر در مبارزه با پوکی استخوان و آرتریت مفید است. محققان در یک مطالعه‌ی حیوانی به موش‌های صحرایی روغن سیر دادند. نتایج این مطالعه نشان داد که این روغن به بهبود وضعیت استخوان‌های موش‌ها کمک کرد.اگر دچار بیماری‌های گوارشی هستید، به فکر جای دادن سیر در رژیم غذایی خود باشید. سیر بین باکتری‌های خوب و بد موجود در روده تفاوت قائل می‌شود و روی انتروباکتریای مضر اثرات ضدباکتریایی دارد. دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که سیر در مبارزه با بعضی از انواع عفونت‌ها کمک‌کننده است.

خواص سیر

قند خون بالا می‌تواند شما را مستعد ابتلا به دیابت، فشار خون، چاقی و… کند. اگر از قند خون بالا رنج می‌برید، باید سیر را به رژیم غذایی‌ خود اضافه کنید. دانشمندان در یک مطالعه‌ی حیوانی سیر خام و آبپز را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که سیر خام سطح گلوکز خون را به‌طرز چشمگیری کاهش داد. بنابراین به جای سیر پخته، سیر خام بخورید تا قند خونتان کاهش پیدا کند.سیر حاوی دیالی‌ سولفید است که از استرس اکسیداتیو جلوگیری می‌کند. سلنیوم موجود در آن هم با سرطان مبارزه کرده و از جهش DNA جلوگیری می‌کند. اگر می‌خواهید احتمال ابتلا به سرطان را در خود کاهش دهید، در کنار دنبال کردن سبک زندگی سالم، سیر را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

خواص سیرخاصیت ها و مضرات مصرف سیر

یابت یک اختلال متابولیک است که علت اصلی آن سبک زندگی ناسالم محسوب می‌شود. دانشمندان در یک مطالعه‌ی حیوانی به موش‌های صحرایی سیر دادند و به این نتیجه رسیدند که موش‌ها کاهش سطح گلوگز خون و تری‌گلیسیرید و افزایش حساسیت به انسولین را تجربه کردند. اگر به پیش‌دیابت یا دیابت مبتلا هستید، سیر بخورید تا سطح گلوکز خونتان کاهش پیدا کند و بدنتان به انسولین حساس شود.

پارسی دی  –  ستاره

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس