جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

پیتزای صبحانه عالی و خوشمزه + تصاویر مراحل پخت

اشتراک:
پیتزای صبحانه آشپزی و شیرینی
برای اینکه خود و اعضای خانواده تان از صبحانه لذت ببرید می توانید یک پیتزای متفاوت و خوشمزه درست کنید و با این کار صبحانه ای لذیذ خواهید داشت با ما همراه شوید

بسیاری از مردم دوست دارند پیتزا را برای ناهار یا شام تهیه کنند اما یک روز  متفاوت را برای اعضای خانواده خود شروع کرده آن ها را با درست کردن پیتزای صبحانه با طعم دلنشین و عالی غافلگیر کنید در ادامه با ما همراه شوید تا با طرز تهیه ای ن پیتزای محبوب آشنا شوید

پیتزای صبحانه

غذاهایی که برای صبحانه در ایران مصرف می‌شود معمولا محدود است و همین امر تمایل به خوردن صبحانه را کاهش می‌ دهد. برای اینکه میل به خوردن صبحانه را در خود تقویت کنید چند راه دارید. مثلا اینکه شب‌ها سبک‌تر شام بخورید تا صبح روز بعد گرسنه از خواب بیدار شوید. اما یکی از راه‌های خوب دیگر ایجاد تنوع در وعده غذایی صبح است.

برای لذت بردن از وعده صبحانه می توانید یک پیتزای صبحانه عالی درست کنید. شاید شکستن تخم مرغ روی پیتزا به نظر عجیب بیاید اما با آن صبحانه ای خوشمزه تر و لذیذتر خواهید داشت. تخم مرغ ها باید کوچک باشند و به طور کامل روی پیتزا پخش شوند تا کاملا بپزند. البته این بستگی به سلیقه شما دارد اگر بخواهید می توانید تخم مرغ ها را کمی شل تر درست کنید. برای درست کردن این غذا می توانید از ظرف چدنی استفاده کنید.

مواد لازم:

۱ عدد خمیر پیتزا (می توانید خمیر را خودتان درست کنید یا حاضری تهیه کنید)

۴ عدد تخم مرغ

۴ ورق بیکن گوشت گوساله یا کالباس خشک

¼ پیمانه اسفناج تازه یا سبزیجات دیگر به دلخواه

۱ قاشق غذاخوری ریحان تازه خرد شده

۱ پیمانه سس پیتزا

۱ الی ۲ پیمانه پنیر موزارلا

½ پیمانه قارچ

½ پیمانه فلفل دلمه ای سبز و زرد

 

طرز تهیه:

۱-در ابتدا خمیر را با وردنه روی سطح تمیزی صاف کنید و کف تاوه چدنی قرار دهید.

پیتزای صبحانهطرز تهیه پیتزای صبحانه مرحله یک

۲-در مرحله بعد سس پیتزا را روی خمیر بریزید. سپس ¼ پیمانه پنیر را روی سس بریزید. پنیر باعث می شود مواد به خوبی به خمیر بچسبند.

پیتزای صبحانهطرز تهیه پیتزای صبحانه مرحله دو

۳-بیکن یا کالباس را روی پیتزا بریزید و سپس اسفناج و فلفل دلمه ای و دیگر سبزیجات مورد دلخواه را روی آن بریزید. در آخر باقیمانده پنیر را به آن اضافه کنید.

پیتزای صبحانهطرز تهیه پیتزای صبحانه مرحله سه

۴- ۴ عدد تخم مرغ را روی چند قسمت مختلف پیتزا بشکنید.

پیتزای صبحانهطرز تهیه پیتزای صبحانه مرحله چهار

۵-سپس تاوه را به مدت ۲۰ دقیقه داخل فر روی دمای ۴۲۵ درجه فارنهایت قرار دهید تا بپزد. زمانی که پنیر کاملا آب شده و خمیر پیتزا قهوه ای رنگ شود پیتزا آماده است.

پیتزای صبحانهطرز تهیه پیتزای صبحانه مرحله پنج

۶-در آخر روی آن ریحان تازه خرد شده بریزید و سرو کنید. می توانید از سبزی آویشن که عطر و بوی خوبی دارد برای روی پیتزا استفاده کنید.

پیتزای صبحانهطرز تهیه پیتزای صبحانه مرحله شش

بیشتر بدانید :طرز تهیه نوعی دیگر از پیتزای صبحانه خوشمزه و دوست داشتنی

پیتزا، یک غذای دوست‌ داشتنی برای هرکسی است و بسیار خوشمزه و قابل استفاده در هر زمانی می‌باشد. برای درست کردن پیتزای صبحانه!!! بله درسته پیتزای صبحانه! شما دستورپختی سریع و ساده و راحت احتیاج دارید.

مواد لازم

• خمیر پیتزا یک ورق

• روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری

• گوشت ۵ قطعه در ورقه های نازک و یا خرد شده

• سس پیتزا ۱ فنجان

• اسفناج ۱/۲ فنجان

• پنیر چدار رنده شده ۱ فنجان

• تخم مرغ بزرگ ۱ عدد

• رزماری خردشده ۱ قاشق غذاخوری

• نمک و فلفل به مقدار لازم

پیتزای صبحانهطرز تهیه پیتزای صبحانه تابه ای

طرز تهیه :

خمیر پیتزا را آماده کنید. روغن زیتون و گوشت ها را درون یک ماهی‌تابه کوچک ریخته و تفت دهید تا زمانی که گوشتها سرخ شوند. سس پیتزا را روی سطح خمیر پیتزا بریزید.

پنیر چدار، اسفناج و گوشت سرخ‌شده را کم کم روی سطح پوشیده از سس خمیر پیتزا بریزید. یک تورفتگی در وسط سطح پوشیده شده از مواد ایجاد کنید و تخم مرغ را شکسته و درون آن بریزید و سپس مابقی پنیر و رزماری را به سطح پیتزا اضافه کنید. در این مرحله لازم است فلفل و نمک را به مقدار دلخواه روی مواد پیتزا بپاشید.

فر را روشن کنید. لازم است درجه حرارت فر به ۱۸۰ درجه سلسیوس و یا ۳۶۰ درجه فارنهایت برسد. پیتزا را داخل فر بگذارید و به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه که پنیرها کاملا تفته می‌شوند، صبر کنید و سپس پیتزا را از فر بیرون بیاورید تا کمی خنک شود و آنرا به اندازه هایی دلخواه برش دهید. اکنون پیتزای صبحانه آماده است. نوش جان! کنید

وب سایت بدونیم , الو دکتر

گردآوری:
برچسب ها: ,
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس