رسانهRSSاشتراک:

مسعود ده‌نمکی درباره اتفاق‌های سینمایی سال نظر داد

«ریسمان باز» بهترین فیلم و جایزه رضا ناجی بزرگ‌ترین اتفاق سینمایی سال بود سینمای ما- کارگردان فیلم پرمخاطب «اخراجی‌ها» با اشاره به تغییر جایگاه تلویزیون و سینما در دستیابی به مخاطب عام و خاص گفت: در سال ۸۶، تلویزیون از سینما جسورتر بود. مسعود ده‌نمکی اظهار داشت: در سال جاری رقابت بین تلویزیون و سینما […]

«ریسمان باز» بهترین فیلم و جایزه رضا ناجی بزرگ‌ترین اتفاق سینمایی سال بود

سینمای ما- کارگردان فیلم پرمخاطب «اخراجی‌ها» با اشاره به تغییر جایگاه تلویزیون و سینما در دستیابی به مخاطب عام و خاص گفت: در سال ۸۶، تلویزیون از سینما جسورتر بود. مسعود ده‌نمکی اظهار داشت: در سال جاری رقابت بین تلویزیون و سینما در جذب مخاطب بسیار زیاد‌تر از سال‌های پیش بود و تلویزیون، با جسارت بیشتر به مضامین تازه و سوژه‌های جدی و مخاطب‌پسند پرداخته بود. شاید اینطور به نظر بیاید که تلویزیون دارای مخاطب عام است اما این روزها این رسانه به سمت مباحث خاص می‌رود، در حالی که سینما با اینکه مخاطب خاص‌تری دارد، حرف‌های عام می‌زند و در بحث موضوع و نوآوری دچار مشکل است.
این کارگردان سینما با بیان این نکته که سینما باید به طرح مباحث متنوع بپردازد، گفت: همانطور که تصور می‌شد و کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند، سینما به دلیل عدم تنوع در سوژه و داستان با افت مخاطب رو به رو است و فارغ از پیدا کردن مقصر، سینما نیازمند آسیب‌شناسی جدی است. او با اشاره به مشکلات اکران، افزود: باید در امر اکران و پخش فیلم‌ها تجدید‌نظر شود و بحثی را که باعث ترافیک فیلم‌ها برای رسیدن به اکران شده، مورد بررسی قرار داد، از سوی دیگر مسئولین سینما باید بحث رقابت با تلویزیون را جدی بگیرند که اگر این روند ادامه پیدا کند، سینمای ایران به لحاظ اقتصادی ضرر می‌بیند.
وی ادامه داد: متاسفانه در سال ۸۶ به جز یکی دو مورد، فیلم پرفروش نداشتیم و فروش فیلم‌ها به شدت ضعیف بود که البته در مقطعی قاچاق فیلم نیز مزید بر علت شد و فروش‌ها را بسیار کم کرد. ده‌نمکی یکی از معضلات سینمای ایران در سال ۸۶ را قاچاق فیلم دانست و افزود: از آسیب‌هایی که به سینما وارد شده، بحث قاچاق فیلم است و مبارزه با قاچاق اراده بسیار جدی می‌طلبد.
وی افزود: متاسفانه قاچاق فقط محکوم می‌شود و به دنبال ریشه‌یابی آن نیستیم. این در حالی است که قاچاق عملا سرمایه‌گذاری را با ریسک بالایی رو به رو می‌کند.
این کارگردان سینما فیلم «ریسمان باز» ساخته مهر شاد کارخانی را بهترین فیلمی که در سال ۸۶ دیده است، قلمداد کرد و گفت: این یکی از بهترین فیلم‌هایی است که من در سال ۸۶ دیدم. «ریسمان باز» بحث فاصله طبقاتی را مطرح می‌کند و با اینکه دومین کار سازنده‌اش است در کنار ساختار ساده، موضوع‌اش را به خوبی مطرح می‌کند.
وی درباره جشنواره بیست و ششم فیلم فجر گفت: در هر جشنواره‌ای اعتراضاتی وجود دارد اما در مورد جشنواره فیلم فجر، این امر نشان دهنده وجود یک مشکل در مکانیزم برگزاری جشنواره است.
ده‌نمکی ادامه داد: جشنواره‌ای که یک ربع قرن از برگزاری‌اش گذشته نباید کاستی‌هایش در مکانیزم برگزاری را با سیاست آزمون و خط دنبال کند و باید استخوان‌دارتر از این باشد.
کارگردان فیلم پرفروش «اخراجی‌ها»، بزرگ‌ترین اتفاق سینمایی سال ۸۶ را کسب جایزه خرس نقره‌ای توسط رضا ناجی دانست و گفت: کسب این جایزه برای فیلم «آواز گنجشک‌ها»، یکی از امتیازات سینمایی ما در سال ۸۶ بود، ضمن اینکه حضور گسترده فیلم‌های ایرانی و حضور پررنگ شان نشان داد که سینمای ایران همچنان در دنیا شناخته شده است.

منبع خبر : فارس

نو عروس

هاست ایران

دکتر بتول طاهری

مبلمان اداری

چهل نما
رایانمهربهنودگشت