جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

هفت سین متفاوت با هنر پتینه

اشتراک:
آموزش ساخت سفره ی هفت سین دکوراسیون منزل
روش های متنوعی برای تزیین سفره هفت سین وجود دارد که یکی از انها تهیه ی هفت سین متفاوت با هنر پتینه می باشد با ما همراه باشید .

هفت سین یکی از سنت های قدیمی ما ایرانی هاست که به هنگام عید آن را در قالب یک سفره متفاوت تزیین یم کنیم. ایده های خلاقانه و بسیار جالب برای تزیین سفره هفت سین  را در این مجموعه به نمایش گذاشته ایم آموزش ساخت سفره ی هفت سین را در پرشین وی ببینید با ما همراه باشید .

آموزش ساخت سفره ی هفت سین

موج خرید از الان آغاز شده تا شب عید؛ تا همان لحظه که آدم‌ها شتابان طول و عرض خیابان‌ها راطی می‌کنند تا آخرین جامانده‌ها را بخرند و خودشان را برای تحویل سال آماده کنند.موج خرید از الان آغاز شده تا شب عید؛ تا همان لحظه که آدم‌ها شتابان طول و عرض خیابان‌ها راطی می‌کنند تا آخرین جامانده‌ها را بخرند و خودشان را برای تحویل سال آماده کنند.این هیاهو آنچنان جذاب است که همه دوست دارند، سهمی در آن داشته باشند.حتما شما هم وسوسه شده‌اید که از همین امروز به خرید عید بروید.

آموزش ساخت سفره ی هفت سینهنر پتینه برای هفت سین

یکی از این خریدها تهیه آموزش ساخت سفره ی هفت سین است که معمولا از آن دسته از خریدهاست که چند روز ماندهبه عید هول‌هولکی انجام می‌شود.بعد از خرید سین‌ها، نوبت به چیدن می‌رسد که همیشه سردرگم می‌شوید در چه ظرفی سین‌های‌تان را بچینید تاسفره زیباتر شود.گاهی هم پیش می‌آید که احساس می‌کنید سفره هفت‌سین سال‌های پیش برای‌تان تکراری شده و حالت یکنواختی پیدا کرده است.خبر خوب اینکه اگر در میان انبوه کارهای آخر سال و دور تند آن روزها، فکری برای سفره هفت‌سین خودنداشتید، نگاهی به مجموعه‌ای بیندازید که می‌توانید با آموزش دیگری از هنر پتینه در کمتر از یک روز یکی ازسفره‌های زیبا برای آغاز سال جدید را آماده کنید.

آموزش پتینه به زبان ساده

وسایل موردنیاز: مجسمه خام و قلم‌مو، ورق طلای مایع، واکس انگشتی طلایی و رنگ‌های آکریلیک vintage(dot) (سری رنگ‌های vintageپوشش‌دهی مناسب‌تری نسبت به رنگ‌های دیگر دارد و رد قلم را بر جا نمی‌گذارد).

آموزش ساخت سفره ی هفت سینهفت سین برگ سبز

روش کار.:برایآموزش ساخت سفره ی هفت سیناین تکنیک، مجسمه خام بدون رنگ با اشکال مختلف انتخاب کنید.به یاد داشته باشید قبل از شروع کار سطح روی مجسمه را تمیز کرده و در صورت نیاز سمباده بکشید.در مرحله اول رنگ سفید را به کمک یک قلم‌مو روی سطح کار پوشش دهید تا رنگ آمیزی بهتری داشتهباشد و بگذارید کاملا خشک شود..در مرحله بعد به سلیقه خودتان رنگ ها را انتخاب کنید(dot) با توجه به اینکه رنگ سال آبی و صورتیکمرنگ است برای درست کردن این سفره هفت سین از این رنگ های آرامش بخش می توانید استفاده کنید.

آموزش ساخت سفره ی هفت سینچیدمان هفت سین

.در مرحله بعد، برای لباس مجسمه‌ها از رنگ سفید و مابقی قسمت‌ها از رنگ آبی فیروزه‌ای و صورتی استفاده کنید.برای زیباتر شدن این مجسمه‌ها و اینکه جلوه بیشتری داشته باشند از ورق طلای مایع استفاده شود و در آخر لبه‌های کار را واکس انگشتی طلایی بزنید تا نتیجه بهتر و زیباتری داشته باشد.

آموزش ساخت سفره ی هفت سینآموزش سفره هفت سین

چیدمان هفت سین

ایرانیان با فراهم کردن آموزش ساخت سفره ی هفت سین به شماره هفت امشاسپند یا دوازده شماره مقدس برج ها، برای روز نخست بهار وسایلی مانند آب و سبزه نماد (روشنایی و افزونی) آتشدان نماد (پایداری نوروگرما)، شیر نماد(نوزایی و رستاخیز و تولد دوباره)، تخم مرغ نماد (نژاد و نطفه)، آیینه نماد (شفافیت و صفا)، سنجد نماد (دلدادگی و زایش و باروری)، سیب نماد (رازوارگی عشق) انار نماد (تقدس) سکه تازه ضرب نماد (برکت و دارندگی) ماهی نماد (ماه سپری شده اسفند) نارنج نماد (گوی زمین)گل بید مشک گل ویژه ی اسفند نماد ( امشاسپند سپندارمز) در سفره خود می گذاشتند.

آموزش ساخت سفره ی هفت سینساخت سفره هفت سین

گلاب، نان پخته شده از هفت حبوب، خرما، پنیر، شکر، شاخه هایی از درخت مقدس انار، بید، زیتون، انجیر در دسته های سه، هفت یا دوازده تایی) و کتاب مقدس از وسایل دیگر مورد استفاده درسفره هفت سین بود.برخی از منابع آورده اند ایرانیان قبل از اسلام سفره «هفت چین» داشته اند و هخامنشیان در نوروز در هفت ظرف چینی غذا می گذاشتند که به آن هفت چین یا هفت چیدنی می گفتند.

مجله زندگی ایده آل  – میهن فال

گردآوری:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس