شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

چطور آشپزخانه سبز داشته ‌باشیم؟

اشتراک:
آشپز خانه سبز دکوراسیون منزل
رنگ سبز با حس و حال خنکی که دارد بهترین رنگ برای آشپزخانه است, چند ترفند برای آوردن رنگ سبز به آشپزخانه به شما معرفی میکنیم. برای دیدن آشپز خانه سبز با ما همراه باشید .

اگر طرفدار رنگ سبز هستید ولی نمی‌خواهید فضای خانه را با این رنگ پر کنید، سبز را در کنار رنگ سفید قرار دهید تا جزئیات، جلوه بیشتری در فضا پیدا کنند . رنگ سبز صفا و نشاط خاصی را در محیط ایجاد می کند . آشپز خانه سبزرا در پرشین وی ببینید.

آشپز خانه سبز

آیا تا به‌ حال گیاهی سبز برای آشپزخانه‌تان خریده‌اید؟! هر چقدر هم که سلیقه برای دکوراسیون خانه‌تان صرف کنید وتهیه لوازم و نحوه چیدمان تک‌تک آنها را با هدف و برنامه‌ریزی قبلی و روی اصول انجام دهید، اگر دراین ترکیب چیدمانی، جایی برای گل و گیاه درنظر نگرفته باشید، فضای خانه شما باوجود همه لوازم ریز و درشتکاربردی و تزئینی، سرد و بی‌روح خواهد بود.

رنگ سبز حاصل از گیاهان، صفا و نشاط خاصی را در محیط ایجاد می‌کند که به هیچ‌وجه قابل جایگزینی باچیز دیگری نیست ولی متاسفانه این روزها به دلیل مشکلات حاصل از نگهداری و پرورش گیاهان آپارتمانی طبیعی، بعضی افرادترجیح می‌دهند که برای راحتی بیشتر و از طرفی حضور این رنگ – آن هم از طریق گیاهان – ازانواع مصنوعی آنها استفاده کنند؛ درحالی که گیاهان طبیعی به عنوان موجودات زنده، منابعی از انرژی مثبت هستند.

 آشپز خانه سبز کاربرد گیاهان و گل‌های مصنوعی در دکوراسیون

آشپزخانه نمایی مدرن

این انرژی به قدری است که اگرچه برای افرادی که به طور دائم در آن مکان حضور دارند ممکن است به طور مستقیم ملموس نباشد ولی یکی از دلایل شادابی و سرزندگی آنها، به طور قطع حضور در فضایی پراز گل و گیاه طبیعی است.علاوه بر اینها شما همواره با تغییرات در موجود زنده‌ای مواجه هستید که وضعیت آن، حاصل مراقبت‌ها یا حتی بی‌توجهی‌هایشماست.
بنابراین گیاه نیز مانند هر موجود زنده دیگری به رفتار شما پاسخ می‌دهد. درواقع این تعاملات انرژی دوطرفه است.

تحقیقات نشان داده است که گیاهان موجودات بسیار حساسی هستند که به‌خصوص وقتی در فضایی بسته مانند خانه قرار می‌گیرند،تمام حالات و روحیات افراد آن محیط را به خوبی درک کرده و نسبت به آن واکنش نشان می‌دهند وبه همین دلیل است که در بعضی مکان‌ها، باوجود شرایط خوب محیطی به لحاظ نور، نوع خاک، آب و…، گیاه عمر طولانی نداشته و به سرعت پژمرده می‌شود ولی در بعضی محیط‌ها حتی با وجود کمبودهایی در موادلازم، گیاه همچنان سرزنده و شاداب است.

 ایده جذاب برای استفاده از رنگ سبزاستفاده از اکسسوری به رنگ سبز

البته لازم به ذکر است طرح این موضوع به این معنا نیست که به‌طور کلی کاربرد گیاهان و گل‌های مصنوعی در دکوراسیون منتفی است بلکه برای بعضی محیط‌ها به‌خصوص مکان‌های عمومی پررفت و آمد و حتی قسمت‌هایی از خانه نیزچاره‌ای به جز استفاده از گل‌ها و گیاهان مصنوعی وجود ندارد ولی باتوجه به تنوع موجود در میان گیاهان آپارتمانیو نیازهای مختلف آنها، این موضوع در محیط‌های اصلی خانه چندان قابل توجیه نیست؛ تنها لازم است براساس شرایط مکانی موجود، مناسب‌ترین گیاهان را انتخاب کرده و برای رسیدگی و نگهداری از آ‌نها کمی زمان صرف کنید..

قلب خانه با آشپز خانه سبز

از همه اینها گذشته، اغلب ما وقتی تصمیم می‌گیریم که برای فضای خانه‌مان تعدادی گیاه سبز تهیه کنیم، معمولا محیط‌هایعمومی شامل هال و پذیرایی را درنظر گرفته و به دنبال گیاهان مناسب برای آن مکان‌ها می‌گردیم، درحالی که تک‌تکفضاهای خانه برای رسیدن به تعادل، به انرژی حاصل از گل و گیاه نیاز دارند؛ به همین دلیل قصد داریماین‌بار به ارائه پیشنهاداتی پیرامون کاربرد گیاهان طبیعی در محیط آشپزخانه بپردازیم.

کاردهای رنگی آشپزخانهاشپزخانه های لوکس

خوشبختانه باتوجه به فرهنگ پخت و پز در کشورمان، در اغلب ساختمان‌ها، آشپزخانه‌ها از پنجره‌ای هرچند کوچک بهره‌مند هستند وهمین امر محیط را برای پرورش گیاه در این فضا مساعد می‌کند.در ضمن بخار حاصل از پخت غذا نیز به ایجاد فضایی مرطوب برای هرچه شاداب‌ترشدن گیاهان کمک می‌کند.دیوارکی با گیاهان سبز: اگر سیستم آشپزخانه شما نیز مانند بسیاری از خانه‌های امروزی باز یا همان اوپن (Open) است

طراحی کابینت آشپزخانهدکوراسیون آشپزخانه منزل

ولی اشراف محیط مجاور آشپزخانه – شامل پذیرایی یا غذاخوری – به فضای داخل و به‌خصوص سینک ظرفشویی مقابل پیشخوان،شما را همواره می‌آزارد و اگر از سطح پیشخوان به عنوان میز غذاخوری یا سطح کار در آشپزخانه استفاده نمی‌کنید،با قراردادن چند گلدان حاوی گیاهان بلند و کوتاه، دیوارکی از گیاهان سبز درست کنید.به این ترتیب همزمان با کاربرد گیاهان سبز در محیط آشپزخانه و فضای مجاور آن، مانعی برای دید و اشرافمهمانان بر فضای داخل آشپزخانه نیز ایجاد می‌شود نکته: سطح کابینت در بعضی قسمت‌های دیگر آشپزخانه نیز به شرط اینکهکاربردی نداشته باشد، مکان مناسبی برای قراردادن چند گلدان است؛ تنها لازم است گلدان‌های انتخابی به لحاظ اندازه به هم شبیه باشند.

همشهری آنلاین  – چیدانه

گردآوری:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس