جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

معروف ترین و جذاب ترین مکانهای دیدنی شانگهای چین

اشتراک:
مکانهای دیدنی شانگهای گردشگری
مکانهای دیدنی شانگهای , این بندر شگفت‌انگیز و شلوغ از جاذبه‌های دیدنی و هیجان‌انگیز زیادی برخوردار است که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره‌‌ای کوتاه می‌کنیم.

مکانهای دیدنی شانگهای چین

مکانهای دیدنی شانگهای  , بندر شگفت‌انگیز و شلوغ شانگهای از جاذبه‌های دیدنی و هیجان انگیز زیادی برخوردار است.شانگهای بزرگ‌ترین شهر کشور چین و یکی از شلوغ‌ترین بنادر دنیا است که در دهانه رودخانه یانگ تسه (Yangtze) با فاصله اندکی از اقیانوس آرام قرار گرفته و رابط میان چین و دنیای خارج است. این بندر شگفت‌انگیز و شلوغ از جاذبه‌های دیدنی و هیجان‌انگیز زیادی برخوردار است که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره‌‌ای کوتاه می‌کنیم.

برج تلویزیونی مروارید شرقی (The Oriental Pearl Tower)

مکانهای دیدنی شانگهایبرج تلویزیونی مروارید شرقی از مکانهای دیدنی شانگهای

برج مروارید شرقی یک برج رادیو تلویزیونی در منطقه پودانگ (Pudong) مجاور رودخانه هوانگ پو (Huangpu)، روبه‌روی تفرجگاه باند (The Bund) است که با ۴۶۸ متر ارتفاع سومین برج بلند در جهان به شمار می‌رود.

موزه شانگهای

مکانهای دیدنی شانگهایموزه شانگهای از مکانهای دیدنی شانگهای

موزه شانگهای از مهم‌ترین موزه‌های چین است که در میدان پی پل (People’s Square) در محله هانگپوی شانگهای قرار گرفته است.

پودانگ (Pudong)

مکانهای دیدنی شانگهایپودانگ از مکانهای دیدنی شانگهای

پودانگ منطقه‌ای در شانگهای است که به‌عنوان مرکز مالی و تجاری چین شناخته می‌شود. این منطقه که در ضلع شرقی رودخانه هوانگ‌پو (Huangpu) قرار گرفته، دارای موزه‌هایی جذاب، برج‌هایی بلند، هتل‌های معروف شانگهای و چشم‌اندازی زیبا از تفرجگاه باند است. برج جین مائو،‌ مرکز مالی جهانی شانگهای و برج نمادین مروارید شرقی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه به شمار می‌روند.

برج جین مائو (Jin Mao Tower)

مکانهای دیدنی شانگهایبرج جین مائو از مکانهای دیدنی شانگهای

برج جین مائو با ۴۲۰ متر ارتفاع به‌عنوان دومین برج بلند چین و چهارمین برج بلند دنیا شناخته می‌شود. این برج که از طراحی زیبا و بی‌نظیری برخوردار است، در ناحیه تجاری لوجیازوی (Lujiazui) قرار گرفته است.

مهم ترین مکانهای دیدنی شانگهای

موزه هنر چین

مکانهای دیدنی شانگهایموزه هنر چین از مکانهای دیدنی شانگهای

موزه هنر یا کاخ هنر چین در یکی از باشکوه‌ترین بناهای شهر با نام «پاویلیون چین» (China Pavilion) واقع شده است. این موزه بزرگترین گالری هنری در آسیا است و خانه مهم‌ترین کلکسیون‌های هنر مدرن چین محسوب می‌شود.

خیابان نانجینگ (Nanjing Road)

مکانهای دیدنی شانگهایخیابان نانجینگ از مکانهای دیدنی شانگهای

خیابان نانجینگ از قرن ۱۹ میلادی تا به امروز از مراکز درجه یک خرید در چین بوده است. در این خیابان دوست‌داشتنی و پرهیاهو می‌توانید هرگونه کالایی که بخواهید را پیدا کنید. در ایام عید و تعطیلات در این منطقه جشن و آتش‌بازی نیز برگزار می‌شود.

باغ یو (Yu Garden)

مکانهای دیدنی شانگهایباغ یو از مکانهای دیدنی شانگهای

«باغ یو» یا «باغ خوشبختی» یکی از پارک‌های شناخته‌ شده و کلاسیک شانگهای است که در شمال‌شرقی شهر قدیمی قرار گرفته است. این پارک ۴۰۰ ساله یکی از بهترین نقاط دیدنی شانگهای است که در آنجا می‌توانید لحظات فراموش نشدنی از سفرتان را در ذهن‌تان ماندگار کنید.

تفرجگاه باند (The Bund)

مکانهای دیدنی شانگهایتفرجگاه باند از مکانهای دیدنی شانگهای

تفرجگاه باند در سمت غربی رودخانه هوانگ‌پو قرار گرفته و از نمادهای معماری شهر شانگهای است.
این تفرجگاه به خاطر داشتن حال و هوای اروپایی میان گردشگران معروف شده است.

برترین مکانهای دیدنی شانگهای

میدان پیپل (People’s Square)

مکانهای دیدنی شانگهایمیدان پیپل از مکانهای دیدنی شانگهای

میدان پیپل در گذشته برای مسابقات اسب‌دوانی ساخته شده بود که با گذر زمان به محل اصلی اجتماع عمومی شانگهای تبدیل شد. این میدان ساختمان‌های مهمی چون موزه شانگهای، تالار شهر و ساختمان بزرگ هنری و دولتی تئاتر را در خود جای داده است.

معبد جید بودا (Jade Buddha Temple)

مکانهای دیدنی شانگهایمعبد جید بودا از مکانهای دیدنی شانگهای

معبد جید بودا از  مقدس‌ترین معابد متعلق به بوداییان در شهر شانگهای است.
معبد جید بودا به واسطه دو مجسمه مشهور بودا بسیار معروف شده است.
اولین مجسمه، مجسمه بودای نشسته است که با سنگ‌های قیمتی و زمرد تزیین شده است. دومین مجسمه،‌ مجسمه بودای دراز کشیده است که از سنگ‌های مرمر و یشم سفید تراشیده شده و با گوهرهای رنگارنگ قیمتی آراسته شده است.

گردشگرها

گردآوری:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس