سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

سفرنامه خاطره انگیز دبی!!+تصاویر

اشتراک:
سفرنامه دبی گردشگری
دبی شهری است که مکان های دیدنی زیادی دارد و از جمله آن ها برج خلفیه و پارک ساحلی جمیرا است در ادامه سفرنامه خاطره انگیز دبی را بخوانید

دبی یکی از شهرهای امارات متحده عربی است این شهر جاذبه های
گردشگری زیادی دارد و گردشگران زیادی به  این شهر سفر می کنند
و بهترین جابه جایی توریست ها همان تاکسی های کرم رنگی است
که داخل شهر وجود دارد در سفر به دبی باید نکاتی را رعایت کنید
در ادامه سفرنامه دبی را بخوانید

سفرنامه دبی

بعد از گشت و گذار فراوان در سایتهای مختلف و کسب اطلاعات لازم از خدمات و
قیمتهای پروازها و هتلها وبا نیم نگاهی به جیب مبارک با مراجعه به یک آژانس مسافرتی و تحویل مدارک(پاسپورت و
عکس) و تعریف بازه زمانی مورد نظر،انجام امور بعدی را به آژانس سپرده و با هماهنگی که با ایشان داشتم
بالاخره تور ۳شب دبی با پرواز ماهان رفت ۱۹٫۳۰شنبه۱۹نوامبرو برگشت ۲۳٫۲۰ سه شنبه
۲۲نوامبر۲۰۱۱ و هتل(H.B) 3 ستاره(sun & sand)انتخاب شد.در ادامه سفرنامه دبی را بخوانید

چون از شهرستان دو ساعتی تا فرودگاه امام فاصله داشتیم و می خواستیم یکی دو ساعت قبل از پرواز در
سالن فرودگاه حاضر باشیم ساعت ۱۵ سوت شروع مسافرت به صدا در آمد و با حضوری به موقع در فرودگاه
و انجام تشریفات لازم راس ساعت مقرر سوار هواپیما شدیم و تهران را به مقصد دبی ترک کردیم و با
پروازی خوب و راحت وبا پذیرایی خوب هواپیمایی ماهان و بعد از گذشت حدودیک ساعت و چهل دقیقه در فرودگاه
۵۰ساله دبی به زمین نشستیم.خروج از آسمان ایران و گذر از هوای سرد و زمستانی آن و ورود به هوای
گرم و مطبوع دبی در آن فصل سال تنها دلیل ما برای خروج لباسهای زمستانی مان بود.در ادامه سفرنامه دبی را بخوانید

بزرگترین فرودگاه دبی

از راه تونلی طویل وارد بزرگترین فرودگاه خاورمیانه از نظر تعداد پروازو دوازدهمین فرودگاه جهان از لحاظ شمار مسافر شدیم.
سیستم ورود به فرودگاه تا خروج آن طوری طراحی شده بود که مسافران بتوانند در حین طی مسیر بخش های
مختلف آن را ببینندو از تماشای رنگ های شاد و متنوع به کار رفته در آن و تابلوهای تبلیغاتی زیبا
و مدرن و فروشگاه های شیک و لوکس (که برای مسافران خروجی قابل دسترس است)و ساخت مدرن آن لذت ببرند.

حضور تعداد انبوهی از مسافران با ملیتها و رنگها و لباسهای متنوع در پشت باجه های زیاد کنترل پاسپورت برای
همه ما تازگی داشت.با اشتباهی که مرتکب شدیم و در ابتدا به صف های چشم نگاری که در آخر سالن
مخصوص مسافران ایرانی و دیگر کشورهای آسیایی بود نرفتیم حدود یک ساعتی وقت را ازدست دادیم واین باعث شد تاخیر
زیادی در خروج از فرودگاه داشته باشیم و سرویس هتل را ازدست داده و با تاکسی خود را به هتل رساندیم.

لازم به ذکر است تاکسی های کرم رنگی که در خیابانهای دبی تردد می کنندشاید بهترین وسیله برای جابه
جایی توریست ها باشند چرا که اتوبوس ها ،مترو و قطار برای حمل و نقل بین مناطق مسکونی و مسیرهای
طولانی استفاده می شوند و تا بخواهی مسیر ها و ایستگاهها را شناسایی کنی مدت کوتاه سفر تمام شده است.
البته برای گروه چهار نفره ما به دلیل تقسیم مبلغ کرایه تاکسی مقرون به صرفه بود.در ادامه سفرنامه دبی را بخوانید

سفرنامه دبیبهترین جابه جایی توریست ها همان تاکسی های کرم رنگی است

راهنمایی در هتل های دبی

شب از نیمه گذشته بود که خسته و کوفته به هتل رسیدیم( که علیرغم اختلاف نیم ساعته ساعت تهران و
دبی تاخیر زیادی داشتیم )که خوشبختانه زود پذیرش شده وبه اتاقهایمان راهنمایی شدیم..
صبح روز اول در رستوران هتل از ما با صبحانه ای کامل و فراتر از انتظار ما از یک هتل
سه ستاره شامل انواع نان،آب میوه،چای،قهوه،مرباجات،عسل،سوسیس و کالباس،
لبنیات،تخم مرغ و…پذیرایی شد.در ادامه سفرنامه دبی را بخوانید

سپس در لابی معمولی هتل با لیدر تور ملاقات کردیم که او ضمن توضیح پیرامون قوانین داخلی هتل مانند
ساعت سرو صبحانه و نهار،نحوه استفاده از سرویس های هتل جهت مراکز خرید و ساحل دریا و…
لیستی از تورهایی که ما می توانستیم با پرداخت هزینه از آنها استفاده کنیم به ما ارائه کرد که همانجا
با مشورت لیدر و دوستان و با اطلاعاتی که از قبل از گردشگری دبی از طریق سایتهای مختلف مخصوصا سایت
lastsecendپیدا کرده بودم برای سه روز اقامت مان در دبی برنامه ریزی کردم.در ادامه سفرنامه دبی را بخوانید

نیم روز اول را با گشت و گذار و خرید در سیتی سنتر و دی تودی ویک فروشگاه دیگر که
نزدیک هتل بود سپری کردیم.مرکز دیره سیتی سنتر مکان مناسبی برای احساس چند ملیتی بودن دبی است و دارای سه
طبقه شامل انواع کامل فروشگاه هاست و اغلب مارک های معروف مانند gapو adidasو river islandرا در خود جای داده
است.
روبروی سیتی سنتر یکی از شعبه های دی تو دی قرار دارد که اغلب ایرانی ها از آنجا خرید می
کنند و تنوع کالا و قیمت ها نسبتا مناسب است.

سفرنامه دبیروبروی سیتی سنتر یکی از شعبه های دی تو دی قرار دارد

استخر و سونای هتل

در بازگشت از خرید تنی به آب استخرو سونای موجود در پشت بام هتل زدیم و بعد از صرف نهار
که به صورت بوفه و ترکیب کاملی از پیش غذا،غذای اصلی و دسر و سالاد بود مدت کوتاهی در اتاقهای
نسبتا تمیز هتل استراحت کردیم و با تلفن لیدر تور برای شرکت در تور گشت شهربه لابی هتل رفتیم.

این تور برای هر نفر حدود ۲۵ دلار هزینه داشت.اولین مقصد ما بلوار های سرسبز اطراف کاخ شیخ دبی بودکه
حضور تعداد زیادی طاووس که آزادانه در حال چریدن بودند توجه همه را به خود جلب کرداما این سوال که
چرا همه تورها را به آنجا می بردند بی جواب ماند!

سفرنامه دبیطاووس

بعد از مدتی سرگرم شدن با طاووس ها و عکس گرفتن از آنها به طرف شهر جمیرا حرکت کردیم.قدم زدن در پیچ و خم های بازار سنتی عربها،وگذر از
کنار بادگیرهای سنتی که آدمی را تا گذشته دبی می بردو نظاره آنهایی که در خور به آرامی با قایقهای
سنتی در حال حرکت بودند و نظاره برج العرب،شاهکار معماری عصر مدرن، در کنار غروب دل انگیز خورشید از دستاوردهای
این بخش از گشت شهری بود.در ادامه عکس های سفرنامه دبی را ببینید

سفرنامه دبیبرج خلیفه بلند ترین ساختمان دنیا است

مقصد بعدی مرکز خرید ابن بطوطه بود که ساختمان آن به شش قسمت تقسیم شده و هر قسمت بیانگر فرهنگ
و تمدن یکی از تمدن های کهن چین،هند،مصر،تونس،اندلس و ایران است ودر هر قسمت فروشگاه های فراوانی وجود دارد.نام این
مرکز خرید از محقق عرب قرن ۱۴ گرفته شده که ۲۹ سال عمر خود را صرف سفر در سرتاسر خاورمیانه
کرده است.

برج خلفیه دبی

تماشای برج خلیفه بلند ترین ساختمان دنیا با ۱۶۰ طبقه و۸۲۸متر ارتفاع مرحله بعدی گشت بود که قدرت و اقتدار
آدمی را اثبات میکرد و تماشای برنامه هر نیم ساعت یکبار رقص فواره ها در آبهای اطراف این برج و
در کنار مرکز خرید امارات جمعیت زیادی را که به تماشا ایستاده بودند به تشویق و تحسین وا می داشت.

سفرنامه دبیمرکز خرید دبی

علیرغم خستگیهای فراوانی که در ساقهای پایمان موج میزد قدم زدن در مرکز خرید امارات و تماشای آکواریوم کم نظیرو
پیست اسکی سرپوشیده و فروشگاه های متنوع و رنگارنگ موجود در آن را از دست ندادیم و بالاخره تور گشت
شهر با صرف شام در یک رستوران ایرانی به همراه موسیقی زنده به پایان رسید.
صبح روز دوم(از ساعت ۱۱به بعد)به پارک آبی Wild Wadi(دره وحشی)اختصاص یافت.

سفرنامه دبیپارک آبی

این مجموعه در بیش از ۱۲ آکر در کنار هتل جمیرا و برج العرب واقع شده و دارای ۲۳ سواری
آبی و جاذبه هایی مناسب کلیه سنین و سطوح شجاعت است .
ورودی برای هرنفر فکر می کنم ۱۵۰ درهم امارات بود.عصر همان روز به گشت و گذار در خیابانها و بازارهای
تودرتو و سنتی میدان جمال عبدالناصر،بازار طلا و ادویه ،بازار مرشدو…
در همان اطراف گذشت که خاطرات دوستانم را که سالهای خیلی قبل از دبی دیدن کرده بودند وآن را برای
من تعریف کرده بودند یاداوری می کرد.در ادامه سفرنامه دبی را بخوانید

سفرنامه دبیورودی برای هرنفر فکر می کنم ۱۵۰ درهم امارات بود

قایق سواری در دبی

و شب در تور کشتی ( باهزینه ۲۵ دلار) سوار بر قایقی بزرگ که با چراغهای زیبایی مزین شده بود
به همراه موسیقی زنده و شادمانی هموطنان، صرف شام درعرشه کشتی و روی آبهای نیلگون خلیج فارس را تجربه کردیم.

صبح روز سوم بوسیله سرویس رایگان هتل به پارک ساحلی الممزار رفتیم.
این پارک با فضای آزاد چمن و انبوهی از گیاهان مکان مناسبی برای تفریح است و دارای یک آمفی تاتر
بزرگ و منطقه ای برای پیک نیک و زمین بازی کودکان و ساحلی شنی و تمیز برای شنا و اتاقهای
رختکن همراه با دوش آب شیرین با ورودی ۵درهم برای هر نفر میباشد.در آن فصل سال که درشهرخودمان شاهد هوای
سرد بودیم شنا در آبهای خلیج فارس و حمام آفتاب در ساحل، خالی از لطف نبود.

بعد از ساعت ۱۲ بود که به هتل رسیدیم و سریع نسبت به تحویل اتاق ها اقدام کردیم چرا که
عدم تحویل اتاق در ساعت CHECK OUT منجر به پرداخت هزینه یک شب اضافی به هتل میشد.
وسایل و چمدانهایمان را تحویل امانتداری هتل داده و بعد از صرف نهار ساعاتی را که تا قبل از اعزام
به فرودگاه وقت داشتیم به گشت و گذار در سطح شهر ، کنار خور و چند فروشگاه پرداختیم.

پارک ساحلی جمیرا در دبی

باغ وحش پارک ساحلی جمیرا، پیست اسکی، تور صحرا ،تور بالن سواری و مراکز خرید متنوع از قبیل برجومان،فستیوال سیتی،وافیو …
از دیگر برنامه هایی بود که در دبی می توانستیم داشته باشیم اما مگر می توانستیم در این مدت اقامت
کوتاه دردبی همه آنها را تجربه کنیم.

بالاخره زمان بازگشت فرا رسیدو با سرویس رایگان هتل به فرودگاه دبی رفته و با تشریفاتی به مراتب کمتر از
زمان ورود مقدمات پرواز انجام شد.
قبل از سوار شدن هواپیما ساعتی را که وقت داشتیم در Free Shop فرودگاه دبی که مجموعه ای کم نظیر
از فرشگاه های مختلف لوازم صوتی تصویری ، موبایل ،نوشیدنی ها ، مواد غذایی و…
بود به گشت و گذار و خرید مشغول شدیم.
دست آخر هم با پروازی به موقع و راحت در فرودگاه امام به زمین نشستیم.

معرفی  اینترنت سیتی

درباره اینترنت سیتی بیشتر بدانید

اگرچه سفر کوتاه است اما تلاش می‌کنم تا جایی که می‌توانم جاهای دیدنی را ببینم.
به دلیل کاری مجبورم به اینترنت سیتی هم سربزنم. از بزرگ‌راه شیخ زاید وارد منطقه‌ای
می‌شوم که همه برندهای آی‌تی را شامل می‌شود روی ساختمان بلندی لوگوی اچ پی حک
شده و دیگری ساختمان سونی، یکی به مایکروسافت اختصاص دارد و دیگری ساختمانی
مربوط به اوراکل و وودافون است …. وارد یکی از ساختمان‌ها می‌شوم کاملا اداری و شیک است

همه کارمندان لباس‌هایی مناسب پوشیده‌اند بعد از یکی دو ساعتی که به کارهای مربوط به
ژورنالیستی و آی‌تی می‌‌گذرد موقع نهار است. اگرچه هوای داخل ساختمان کاملا خنک و مطبوع است،
به محض خارج شدن هوای داغ بیرون تمام وجودم را در بر می‌گیرد. چند دقیقه‌ای مجبورم پیاده روی کنم

تا به رستوران برسم. به سختی می‌توان این هوا را تحمل کرد. آفتاب داغ و سوزان و شدت گرمی هوا
شاید تنها آیتمی است که عرب‌ها نتوانسته‌اند برایش چاره‌ای بیندیشند جز استفاده از اتومبیل‌های
گران‌قیمت و لوکسی که گرما درونش نفوذ نمی‌کند … به رستوارن که وارد می‌شوم تفاوت این مکان
را با جاهای دیگر به وضوح حس می‌کنم. نحوه‌ی پوشش، سرو و نوع غذا حکایت از اداری بودن
این منطقه دارد. حتی به گفت‌وگوها هم که دقت می‌کنم همه در راستای کاری است.