جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

اگر تیغ ماهی در گلویتان گیر کرد

اشتراک:
گیر کردن تیغ ماهی خانه داری
خوردن ماهی همیشه جزو یکی از کارهای سختی است در این قسمت قصد داریم تا سریع‌ترین راه حل برای درمان گیرکردن تیغ ماهی در گلو را اموزش دهیم با ما همراه باشید .

در بسیاری از مواقع ممکن است در هنگام مصرف ماهی استخوان یا تیغ آن در گلو گیر کند، ر یک استخوان ماهی در گلو شما گیر کند ، می تواند دردناک باشد راه درمان گیر کردن تیغ ماهی را در پرشین وی ببینید.

گیر کردن تیغ ماهی

تیغ ماهی: اگر تیغ ماهی در گلویتان گیر کرد، کمی سیب زمینی پخته یا تکه ای نان خمیر بخورید.برای کم کردن درد و ناراحتی ناشی از تیغ ماهی در گلو، یک لیمو ترش را از وسط به دونیم کنید و بعد به آرامی آب لیمو را بمکید.این کار به نرم شدن تیغ ماهی کمک می کند و زود احساس راحتی می کنید.گیر کردن تیغ ماهی در گلو معمولا در لوزه یا چین های مخاطی اطرافش ، قاعده زبان ، مخاط حلق یا اپی گلوت ، چین ها و فرورفتگی های قسمت عقب زبان ، قسمت پشتی حلق و سینوس پری اتفاق می کند.

بعضی اوقات تیغ ماهی در نسج به طرزی گیر می کند که سرش مشخص نیست و در این حالت پیدا کردنش برای دکتر سخت می باشد. بعضی وقت ها هم علت درد خراشی می باشد و تیغ ماهی فقط گلو را زخمی کرده ، این حالت بسیار شبیه وقتی است که تیغ ماهی در گلو گیر می کند.ماهی های شمال اکثراً تیغ های نرم و نازک تری داشته ٬ هرچند جدا کردن گوشت از تیغشان زحمت بیشتری دارد و اگر گاهی تیغی را با گوشت بخورید

گیر کردن تیغ ماهیگیرکردن استخوان ماهی در گلو

روش های در آوردن تیغ ماهی از گلو

خطرش از ماهی های جنوب کمتر می باشد. معمولاً تیغ ماهی های جنوب سفت و تیز تر است. اگرچه ماهی های بزرگ جنوب تیغ های بزرگ تری دارند و اما در این بین ماهی های کوچکی هم دارد که تیغشان کوچک تر است.اگر تیغ ماهی در گلومان گیر کرد چه کارهایی باید انجام دهیم- فرد را وادار به سرفه کردن کنیدبرای در آوردن جسم خارجی از گلو باید از پشت دور کمرش را با دست چپ به شکل مشت جمع کرده و محکم بگیرید. انگشت شست باید به طرف داخل بازشده باشد و مرکز قفسه سینه را فشار دهد. اکنون دست راست را محکم روی دست چپ قرار داده و با قدرت به طرف بالا و داخل فشار داده تا او سرفه کند تا آن جسم خارجی به بیرون پرتاب شود.

۲- از نان خشک ، موز و یا سیب زمینی آب پز کمک بگیریدباید لقمه های بزرگ نان خشک ، یک موز و یا تکه هایی از یک سیب زمینی پخته بخورید تا شاید تیغ ماهی هنگام بلع غذا از گلو جدا شده و به همراه غذا بلیعده شود.- از شربت آبلیمو و عسل استفاده کنیدیک راه دیگر نوشیدن شربت آب لیمو و عسل است. ببهتر است شربت آبلیمو و عسل را آهسته مزه مزه کرده و بنوشید. همچنین می توانید آن را غرغره کنید.- ترکیب دارچین و عسل غرغره نمایید

استخوان های ماهی راه درمان گیر کردن تیغِ ماهی در گلو

سریع‌ترین راه حل برای درمان تیغ ماهی

غرغره کردن ترکیب دارچین و عسل کمک می کند تا درد گلو کمتر شود.- آبلیمو و یا آب جوشیده همراه با سرکه غرغره نماییغرغره کردن محلول رقیق آب جوشیده و سرکه یا آب جوشیده و آبلیمو هم موثر است.- از جوشانده زیتون استفاده کنیدیک راه خوب دیگر استفاده ازجوشانده زیتون است. چند عدد زیتون را با یک لیوان آب چند دقیقه بجوشانید سپس صافش کرده و آرام به حالت قاشق قاشق آن را بخورید. استفاده از این جوشانده تیغ ماهی را نرم می کند.ـ کم کردن دردشیک لیمو ترش را از نصف کرده و بعد آبش را بمکید. این کار تیغ را نرم کرده و سریع احساس راحتی می کنید.

همشهری آنلاین  –  خبرگزاری صدا و سیما

گردآوری:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس