سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

تزیین کتلت و کوکو

اشتراک:
مدل تزیین کوکو و کتلت خانه داری
کوکو سبزی یکی از خوشمزه ترین غذا های بسیار ساده ایرانی است که از آن هم به عنوان شام سبک و هم به عنوان یک پیش غذای سالم خوشمزه استفاده می کنند. برای تزیین کوکو سبزی با ما همراه باشید .

کوکو سبزی، یکی از غذا‌های خوش عطر و طعم و پرطرفدار ایرانی است که با استفاده از سبزیجات و مواد مختلف طبخ شده و خیلی سریع و آسان آماده می‌شود برای ایده‌های تزیین کوکو سبزی مجلسی و مدل تزیین کوکو و کتلت با ما در پرشین وی همراه باشید .

مدل تزیین کوکو و کتلت

کتلت را در ظرفی قرار می دهیم، مقداری جعفری کار کتلتها قرار می دهیم، یک گوجه فرنگی را بصورت گل باز می کنیم و در وسط ظرف قرار می دهیم، خیار شورهای را به شکل لاله در می آوریم ،فلفل را به حالت ۷ و ۸ برش داده ، از هم باز می کنیم و سس را درون فلفل می ریزیم.سپس مقداری ذرت را داخل آن می ریزیم.چند عدد کتلت گوشت روی سینی قرار می دهیم، یک فلفل را برش می زنیم، بطوریکه برشها بهم پیوسته باشند،وسط و مواد زائد آن را در می آوریم.

البته برشها را از بالا و پائین می زنیم تا به شکل گل لاله در بیاید، این فلفل را وسط کتلتها قرار می دهیم.یک گوجه فرنگی را پوست کنده ، پوستهای آن را چهار قسمت می کنیم و روی فلفل می ریزیم.مقداری ماست داخل فلفل می ریزیم، چند عدد چیپس کوچک را در وسط ماست تزئین می کنیم و یک گل کلم پیچیده شده، داخل این ماست و چیپس قرار می دهیم.مقداری سیب زمینی خلال شده و سرخ شده نیز کنار کتلتها قرار می دهیم.

مدل تزیین کوکو و کتلتتزیین کتلت

  تزیین کتلت با برنج

●تزئین کوکو : کوکو را درون سینی قرار می دهیم، وسط آنرا برش دایره ای شکل می زنیم. یک گوجه فرنگی را برش می زنیم و این قطعات برش خورده را در وسط کوکو قرار می دهیم.
یک گوجه فرنگی دیگر را پوست کنده، بصورت گل باز در وسط این گوجه فرنگی قرار می دهیم. سپس سه برش مثلثی در کوکو می دهیم. سیب زمینی را به صورت خلال خرد کرده و سرخ می کنیم .سپس سیب زمینی سرخ شده را داخل برشهای کوکو قرار می دهیم. یک فلفل را بصورت دایره دایره برش می زنیم، داخل این فلفلها را خالی کرده و در کنار ظرف کتلت
قرار می دهیم .تعدادی فلفل ریز قرمز را در کنار دایره های فلفل سبز قرار می دهیم.

کوکو سبزی یکی از غذاهایی است که سرشار از ویتامین بوده و به دلیل سریع آماده شدن و استفاده از آن بصورت سرد محبوب بسیاری از خانواده ها می باشد ، استفاده از سبزیجات و گنجاندن غذاهایی که در آنها از گوشت کمتر استفاده می شود می تواند موجب سلامت بشتر شما گردد .مایه کوکو رو آماده کرده کف قالب مافین رو چرب کرده و تا نصف قالب مایه کوکو ریخته و بعد از مایه گوشتی ودوباره روش کوکو می ریزیم وروش فویل کشیده درون فر قرار میدیم .

سفره آراییکوکو سبزی مجلسی

ایده هایی برای تزیین کوکو

وقتی پخت فویل رو برداشته وکمی پنیر روی کوکوها گذاشته وشعله بالای فر رو روشن میکنیم تا کمی طلایی بشه.روی دوتاشون کنجد ریختم.میتونیم مایه گوشتی رو هم حذف کنیم اما من چون آماده داشتم استفاده کردم گوشت چرخ کرده ،سیب زمینی خام رنده شده(اب سیب زمینی رو میگیرم)،پیاز،ادویه و زردچوبه ونمکه من یه مقدار آرد تو مواد میریزم که منسجم بشه و همینطور دو عدد گوجه تو مواد کتلت رنده میکنم .

برای خوشمزه تر شدن کوکو سبزی از گردوی خرد شده و زرشک استفاده کنید کوکوی شما بسیار خوشمزه می شود.در تهیه انواع کوکو اضافه کردن یک قاشق شیر و کمی بکینگ پودر باعث انسجام و پف بیشتر کوکو میشوددر تهیه کوکو سیب زمینی از تفاله های هویج استفاده کنید. طعم شیرین بینظیری خواهید داشتعکس تزیین کتلت و کوکو اگر چند برگ کاهو اضافه آمده و به اندازه ای نیست که بتوان با آن سالاد درست کرد، می توانید که آن را خرد کنید و به کوکو سبزی بیفزایید و یا برای ته دیگ مانند نان در کف قاب قابلمه بگذارید.

پورتال جامع ایران بانو  –  مجله تصویر زندگی

 

گردآوری:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس