جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

طرز تهیه سوسیس بندری

اشتراک:
طرز تهیه سوسیس بندری خانه داری
یکی از ساندویچ های بسیار پر طرفدار در بین جوانان ساندیچ سوسیس بندری است که طعم تند و تیزی دارد در ادامه ما رمز و رازهای یک بندری بسیار خوشمزه را برایتان آماده کرده ایم

سوسیس بندری یک نوع غذای محلی در شهر بندرعباس در استان هرمزگان ایران است. این غذا از سوسیس، پیاز خرده  شده، نمک، فلفل سیاه و به تناسب مقداری  تهیه می‌شود. سپس این مواد به هم می‌زنند و به شکل استوانه‌ای در می‌آورند و در تابه‌ای با روغن سرخ می‌کنند. سوسیس بندری عموماً با نان لواش یا نان سنگک همراه می‌شود و به عنوان یک غذای خوشمزه و پرطرفدار در بندرعباس محسوب می‌شود.در ادامه طرز تهیه سوسیس بندری را برایتان آماده کرده ایم.

طرز تهیه سوسیس بندری

سوسیس بندری یک غذای سنتی و خوشمزه ایرانی است که معمولاً در مناطق ساحلی و بندری تهیه می‌شود. این غذا از سوسیس، سیب‌زمینی و مواد دیگر تهیه می‌شود. در زیر توضیحاتی برای تهیه سوسیس بندری آمده است:

مواد لازم:

سوسیس: تعداد دلخواه

سیب‌زمینی: چند عدد (بسته به تعداد سوسیس‌ها)

پیاز: ۱ عدد متوسط

گوجه‌فرنگی: ۱ عدد متوسط

فلفل دلمه‌ای: ۱ عدد (اختیاری)

روغن: برای سرخ کردن

نمک و فلفل: به میزان لازم

زرشک: برای تزئین (اختیاری)

طرز تهیه سوسیس بندریطرز تهیه سوسیس بندری

طرز تهیه:

ابتدا سیب‌زمینی‌ها را پوست کنید و به شکل میله‌های بلند و نازک برش دهید. سپس آن‌ها را با نمک تفت دهید تا آب زیادی از آن‌ها خارج شود.

در یک ماهیتابه یا تابه، روغن را گرم کرده و سیب‌زمینی‌ها را به ترتیب داخل آن بریزید تا سرخ شوند. پس از سرخ شدن سیب‌زمینی‌ها، آن‌ها را در کاغذ جاروبی یا دستمال‌های کاغذی گذاشته تا اضافه روغن آن‌ها جذب شود.

پیاز و گوجه‌فرنگی را خرد کرده و در یک ماهیتابه با روغن سرخ کنید تا نرم شوند و رنگ‌دهی کنند. فلفل دلمه‌ای نیز را به تکه‌های کوچک خرد کرده و به مواد اضافه کنید.

سوسیس‌ها را برش دهید و با مواد پخته شده در ماهیتابه مخلوط کنید. نمک و فلفل را اضافه کنید و همه‌ی مواد را با هم مخلوط کنید.

در انتها، سیب‌زمینی‌های سرخ شده را به مواد دیگر اضافه کرده و همه‌ی مواد را با هم مخلوط کنید.

غذا را با حرارت ملایم به مدت چند دقیقه داغ کنید تا تمام مواد خوب مخلوط شوند و دما را تازه نگه دارند.

در آخر، سوسیس بندری را به سرو کنید و با زرشک تزئین کنید.

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس