پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

طرز تهیه سوهان کنجدی

اشتراک:
سوهان کنجدی خانه داری
سوهان کنجدی از شیرینی های سنتی و قدیمی ایرانی است که معمولا در کنار نوشیدنی های داغ مثل چای سرو می شود برای تهیه ی این شیرینی خوشمزه با ما همراه باشید .

طرز تهیه سوهان کنجدی سوهان کنجدی طرز تهیه آن دقیقاً مانند سوهان عسلی است، با این تفاوت که به جای خلال بادام، کنجد می ریزیم و یکی از شیرینی های پرطرفدار و راحت است. برای تهیه این سوهان به فر یا لوازم خاصی نیاز نیست. با ما در پرشین وی همراه باشید .

 مواد لازم سوهان کنجدی

شکر ۲۰۰گرم

– یا یک لیوان عسل ۱۰۰ گرم

– یک استکان روغن مایع

یک استکان سرخالی خلال بادام ۲۰۰-

آب ۱۰۰ گرم-

زعفران آب شده یک قاشق چای خوری

– هل کوبیده شده یک قاشق چای خوری

– خلال یا پودر پسته جهت تزیین

طرز تهیه سوهان کنجدی

شکر و آب را مخلوط کرده، روی حرارت می گذاریم تا شکر حلشده و کف آن برطرف شود.بعد عسل و روغن را اضافه می کنیم بعد از پانزده دقیقه جوشیدن، چکه ای از آن را درون سینی
ریخته، وقتی زیر دندان شکننده شد خلال بادام می ریزیم.بعد از تغییر رنگ بادام، شعله را کم کرده و زعفران آب شده و هل را می ریزیم.شعله را خاموش کرده، بلافاصله با قاشق چای خوری روی سینی چکانده و خلال بادام و پسته می ریزیم.

بر اساس نتایج یک مطالعه‌ی هندی هل نه تنها به طعم‌دار کردن خوردنی‌های مختلف کمک می‌کند، بلکه در بهبود سلامت دستگاه گوارش هم مفید است. این ادویه سوخت‌وساز بدن را تحریک می‌کند، چون خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی دارد. هل همچنین از سایر بیماری‌های مربوط به دستگاه گوارش از جمله رفلاکس معده، سوزش سرمعده، اسهال و… پیشگیری می‌کند.افزایش قلب سلامت را هم می‌توانیم در لیست خواص هل قرار دهیم. هل خواص آنتی‌اکسیدانی دارد و به همین علت برای قلب مفید است. این ادویه همچنین فیبر دارد. فیبر یک ماده‌ی مغذی است که می‌تواند به کاهش سطح کلسترول خون کمک کند و سلامت قلب را بهبود دهد.

سوهان کنجدیشیرینی خوشمزه

خواص هل

هل همچنین می‌تواند سطح فشار خون را پایین بیاورد که این موضوع در افزایش سلامت قلب اثرگذار است. به یک فنجان آب هلو یک قاشق چای‌خوری گشنیز و نوک قاشق چای‌خوری هل اضافه کنید و آن را بنوشید. این نوشیدنی برای سلامتی قلب مفید است. به نظر می‌رسد هل سیاه برای سلامت قلب بهتر است. یک مطالعه روی بیماران مبتلا به بیماری ایسکمیک قلبی به این نتیجه رسید که مصرف هل سیاه به بهبود بیماری آن‌ها کمک کرد.

نشان داده شده که هل یک ترکیب طبیعی برای درمان سرطان به شمار می‌رود. بعضی از مطالعات حیوانی به این نتیجه رسیده‌اند که می‌توان از این ادویه برای پیشگیری و به تأخیر انداختن شکل‌گیری سرطان استفاده کرد. یک مطالعه‌ی عربی نشان داد که پودر هل بروز تومور را کاهش داد. علاوه بر این هل التهاب را کاهش می‌دهد که این موضوع در جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی و از بین بردن آن‌ها اثرگذار است. یک مطالعه‌ی دیگر به این نتیجه رسید که هل به درمان سرطان معده کمک می‌کند. در یک مطالعه‌ی حیوانی نشان داده شد که این ادویه اثر مثبتی روی سرطان روده‌ی بزرگ می‌گذارد.

خواص هلخواص و مضرات هل

بر اساس نتایج یک مطالعه هل می‌تواند به افراد در مدیریت افسردگی کمک کند. مقداری آب بجوشانید و پودر چند دانه هل را به آن اضافه کنید. دمنوش به دست آمده را هر روز میل کنید. برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید، این دمنوش را به‌طور منظم مصرف کنید.هل نقش مهمی در مبارزه با علائم آسم از جمله خس‌خس، سرفه، تنگی نفس و احساس گرفتگی در قفسه‌ی سینه دارد. این ادویه از طریق بهبود جریان خون در ریه‌ها تنفس را آسان‌تر می‌کند. علاوه بر این هل از طریق تسکین غشای مخاطی با التهاب مرتبط با آسم مبارزه می‌کند. یک مطالعه به این نتیجه رسید که هل سبز می‌تواند در درمان آسم، برونشیت و سایر مشکلات تنفسی اثرگذار باشد.

تبیان – جام جم

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس