جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

طرز تهیه ی رشته پلو

اشتراک:
طرز تهیه رشته پلو خانه داری
اگر قصد دارید یک رشته پلو خوشمزه و مجلسی را درست کنید ما در این مطلب ترفندهای درست کردن این غذای خوشمزه را برایتان آماده کرده ایم . طرز تهیه رشته پلو را ببینید.

رشته پلو یکی از غذاهای بسیار خوشمزه است که می توانید برای وعده ناهار
آن را درست کنید رشته پلو را می توانید با روش های مختلف و با دورچین های
گرم و مختلف سرو کنید ما در این مطلب از پرشین وی قصد داریم طرز تهیه رشته پلو و
نکات مهم رشته پلو را به اشتراک بگذاریم

طرز تهیه رشته پلو

مواد لازم:

برنج ایرانی ۳ پیمانه- رشته پلویی خرد شده
۲ پیمانه- کشمش ۱ پیمانه- خرما بدون هسته ۱۵۰ گرم- کره و زعفران و نمک به اندازه لازم

طرز تهیه:

قابلمه را پر از آب نمائید بگذارید تا بجوشد.
سپس برنج شسته شده را همراه با نمک درون آن بریزید.
صبر کنید، در این فاصله گاه گداری با آرامش برنج را هم بزنید تا به هم نچسبد، کف برنج را
هم بگیرید.

وقتی برنج قد کشید ولی هنوز مغز آن استخوانی بود رشته را اضافه کنید.
برنج را آبکش کنید.
کشمش و کره و خرمای هسته گرفته شده را تفت دهید.
کف قابلمه آب و روغن بریزید (این مقدار آب روغن به نوع برنج شما بستگی دارد) یکی دو کفگیر برنج
کف دیگ بریزید و رویش کشمش و خرما بریزید این کار را چند بار تکرار کنید.
در نهایت زعفران آب شده را روی برنج دهید.

طرز تهیه رشته پلوطرز تهیه رشته پلو

بیشتر بدانید از خواص رشته پلو

● رشته؛ لبریز از انرژی

رشته‌ پلو که ترکیب اصلی‌اش گندم است در گروه نان و غلات در پایین هرم راهنمای غذایی جای می‌گیرد و ۲/۱ لیوان پخته‌اش معادل یک سهم نان بوده و ۸۰ کیلوکالری انرژی دارد. بنابراین رشته پلویی نیز مانند برنج منبع انرژی بوده و می‌تواند برای کسانی که اضافه وزن دارند یک عامل چاق‌کننده باشد، البته در صورتی که در مصرف آن زیاده‌روی شود زیرا همان‌طور که بارها گفته‌ایم مازاد انرژی دریافتی از هر ماده غذایی به چربی البته اگر قند باشد، به تری‌گلیسرید تبدیل خواهد شد. فراموش نکنید که رشته‌ها در کارخانه‌ها با استفاده از ویژگی‌های گندم مانند چسبندگی پروتئین آن به صورت خمیر درآورده و شکل داده می شوند. بنابراین اگر نسبت به پروتئین گندم حساسیت دارید (اگر مبتلا به بیماری سلیاک هستید)، دور خوردن این غذا خط بکشید.

● گوشت قرمز؛ حداکثر دو بار در هفته

گوشت قرمز، در مقایسه با ماهی و مرغ، چربی‌ اشباع بیشتری دارد. به این دلیل، میزان مصرف آن برای پا به سن گذاشته‌ها محدودتر توصیه می‌شود. در این میان، گوشت چرخ‌کرده بیشترین پرهیزها را دارد زیرا چربی بیشتری در تهیه آن استفاده می‌شود.

تازه، بسیاری از خانواده‌ها آن را با روغن سرخ هم می‌کنند که به ازای هر قاشق غذاخوری روغن مایع به کار رفته در این مرحله، ۴۵ کیلوکالری به انرژی افزوده خواهد شد. اما نباید این موضوع را فراموش کرد که این ماده غذایی سرشار از پروتئین و آهن بوده و می‌تواند از بروز کم‌خونی (بیماری شایع در خانم‌ها) جلوگیری کند. پس بهترین کار، حذف این گروه غذایی نیست؛ بلکه بهتر است به دو بار مصرف آن در هفته قناعت کنید.

طرز تهیه رشته پلوطرز تهیه رشته پلو

خواص کشمش

مسافری از مصراولین قومی‌که در حدود ۶هزار سال پیش به کشت انگور پرداختند، مصری‌ها بودند. آنها بودند که پی بردند اگر انگور به بوته باقی بماند و خشک شود از یک طرف شیرین‌تر شده و از طرف دیگر می‌توان آن را برای مدت طولانی‌تری انبار کرد. کشمش انواع مختلفی دارد، که بهترین و مرغوب‌ترین نوع آن کشمش سبز بدون هسته است. اما در کل این ماده غذایی، منبع خوب فیبر و آنتی‌اکسیدان بوده و انرژی بالایی نیز دارد.

طبق نتایج مطالعات دیده شده است، کشمش می‌تواند از مقدار میکروب‌های بیماری‌زای دهان کم کرده و به این ترتیب به کاهش پوسیدگی‌های دندانی کمک کند. نکته بسیار جالب و تعجب‌انگیز در اینجاست که تا امروز به نظر می‌رسید از آنجا که کشمکش بسیار شیرین و چسبنده است، احتمال پوسیدگی‌های دندانی را بیفزاید ولی تحقیقات عکس این مطلب را نشان داده‌اند و برای نتیجه‌گیری قطعی‌تر تحقیقات بیشتر همچنان ادامه دارد. علت این موضوع به فیتوکمیکال‌های موجود در این ماده غذایی نسبت داده شده است. فقط فراموش نکنید که هر دو قاشق غذا خوری آن معادل یک واحد میوه بوده و دارای ۶۰ کیلوکالری انرژی است.

ویستا / پرشیا

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس