جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

استفاده و نگهداری از ظروف پیرکس

اشتراک:
دانستنی های ظرف پیرکس خانه داری
ظروف شیشه ای که عموما در آشپزخانه برای پخت و پز غذا مورد استفاده قرار می گیرد، از شیشه پیرکس ساخته می شوندتفاوت بین شیشه و پیرکس در این است که پیرکس قوی تر و مقاوم در برابر آتش است . با ما همراه باشید .

شما میتوانید با توجه به طرز استفاده خود در دراز مدت یا کوتاه مدت از ظروف پیرکس خود استفاده نمایید. این ظروف کاملا قابل اعتمادبوده و برای مدت زیادی قابل استفاده هستند. دانستنی های ظرف پیرکس را در پرشین وی ببینید.

دانستنی های ظرف پیرکس

نوع مخصوصی از ظروف آشپزخانه با عنوان پیرکس وجود دارند که دارای موارد کارکرد زیادی هستند.این ظروف ضمن مقاومت در برابر حرارت و ضربه، غذا را به‌طور یکنواخت می‌پزد، سطح صاف این ظروف مانع چسبیدنغذا و در نتیجه شستشوی آسان و بهداشتی آن می‌شود، با سرویس غذاخوری هماهنگی دارند ضمن آنکه از این ظروف می‌توان در انواع فر و مایکروفر استفاده کرد ضمناً برای گذاشتن در یخچال و فریزر بسیار مناسب هستند.نکات قابل توجه در استفاده از ظروف پیرکس: ۱.قرار دادن این ظروف روی شعله مستقیم خودداری کنید بهترین حرارت برای ظروف پیرکس حرارت غیرمستقیم و یکنواخت است مثلحرارت فر و مایکروفر.

درجه حرارت این ظروف را هنگام استفاده به‌طور ناگهانی تغییر ندهید مثل ریختن آب سرد روی ظرف داغ و یاظرف داغ را روی سطح مرطوب یا سرد قرار دادن این کار باعث شکستگی ظرف می‌شود..بعد از استفاده از این ظروف آن‌ها را در محلول آب ولرم و مواد شوینده خیس کنید..از به‌کار بردن وسایل زبر و ساینده مثل سیم ظرفشوئی برای شستشو خودداری کنید..آب‌های دارای املاح معدنی (گچ، نمک و آهک) می‌تواند در بلندمدت خطوط سفید و براقی روی این ظروف به‌جای بگذاردکه برای از بین بردن این لکه‌ها می‌توان از سرکه استفاده کرد..توصیه می‌شود بعد از کشیدن ظروف را خشک کرده تا لکه‌ای بر روی آن‌ها ایجاد نشود.

دانستنی های ظرف پیرکس مزایا و معایب استفاده از ظروف

تشخیص ظروف پیرکس

سعی کنید در ظروف پیرکس چیزی را سرخ نکنید بهترین حالت برای پختن غذا در ظروف پیرکس، پخت با آب(مثل انواع خورش‌ها) است..دقت کنید چنانچه از پیرکس برای پخت غذاهائی مثل لازانیا و ماکارانی استفاده می‌کنید کف آن حتماً چرب باشد.چنانچه خدای نکرده ظروف پیرکس شما شکست، دستپاچه نشوید و حتی‌المقدور سعی کنید قطعات آن را با جاروبرقی جمع‌آوری کنید..در ابتدا ظروف آشپزی با شیشه های معمولی ساخته می شدند که خیلی سریع می شکستند. این ظروف در میان مردم نارضایتی بسیاری ایجاد می کرد، تا اینکه ظروف پیرکس توسط همسر یک دانشمند شیشه ساز تولید شد.

او از شکسته شدن همیشگی کاسه ی سوپ شیشه ای خود شکایت می کرد و او تصمیم گرفت که با استفاده از شیشه های ساخته شده توسط همسرش برای چراغ های علامت راه آهن، این ظروف را تهیه کند. سپس او توانست اولین ظروف پیرکس را تولید کند. دو سال بعد اولین سفارش انبوه برای شیشه ی پیرکس توسط فروشگاه عمومی شهر بوستون واقع در ایالت ماساچوست ارائه شد.شیشه در مقابل شوک های حرارتی دچار ترک و شکستگی می شود اما پیرکس در مقابل شوک های حرارتی مقاوم است.

کاربرد شیشه پیرکس ‫ظروف پیرکس رنگی

کاربرد شیشه پیرکس

از پیرکس در مصارف و وسایل آزمایشگاهی، پختن غذا در فر و مایکروویو، ظروف نگهداری مواد غذایی و … استفاده می شود.پیرکس چند برابر محکم تر و سخت تر از شیشه های معمولی می باشد. در حالی که شیشه ی معمولی برای تغییرات ناگهانی دما مناسب نیست، اما پیرکس می تواند این نوع تغییرات ناگهانی را تحمل کندهمان طور که اشاره شد این ظروف در برابر شوک های حرارتی مقاوم است اما این نکته را توجه کنید که این ظروف در برابر حرارت مستقیم مقاومت چندانی ندارد. بنابراین می توان گفت که بهترین حرارت برای این ظروف حرارت غیرمستقیم و یکنواخت است. (مثل حرارت فر و مایکروفر)

برف پاییزه  –  ویستا

گردآوری:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس