شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

درست کردن سفره هفت سین (عدس )

اشتراک:
آموزش سبز کردن عدس خانه داری
یکی از کارهای هیجان انگیزی که با نزدیک شدن عید نوروز میتوان انجام داد سبز کردن سبزه برای سفره ی هفت سین است.

سبزه عید با عدس یکی از زیباترین و جذاب ترین سبزه ها برای سفره هفت سین می باشد  در این مطلب طرز تهیه سبزه عدس به صورت مرحله به مرحله و آموزش سبز کردن عدس  را داده ایم . با ما در پرشین وی همراه باشید .

آموزش سبز کردن عدس

سلام ممنونم که به سوالات ما پاسخ میدید.من امسال واسه سفره هفتسین عدس گذاشتم که سبز بشه ولی همه دونه ها رشد نکرده و ظرف سبزه عدس خیلی خالیه! دلیلش چیه که همشون رشد نکردن و مثل سبزه های بیرون نشد ؟

پاسخ : دوست عزیز سبزکردن عدس کمی مشکل تر از گندم می باشد.شما باید عدس ها را یکدست و صاف درون ظرف بریزید و با پارچه روی آن ها بپوشید.در موقع آب دادن به آنها دقت زیادی کنید که همه جا ظرف مرطوب شود و به همه قسمتهای ظرفآب کافی برسد.

ظرف در جایی قرار دهید که به همه قسمتهای آن آفتاب کافی بخورد.نور و گرمای آفتاب نیز در این امر مهم است.سبزه هفت سین را می توان با استفاده از عدس در ظروف مختلف سبز نمود، اما همانطور که قبلا در مبحث آموزش سبزه عید با خاکشیر نیز مطرح نمودیم، بهترین ظروف برای سبز کرده سبزه عید، ظروف سفالی و چینی می باشند. البته انتخاب ظرف کاملا سلیقه ای است .

آموزش سبز کردن عدسجوانه زدن عدس ها برای سبزه نوروز

نکات مهم در طرز تهیه سبزه عدس

شما می توانید با توجه به مدل و چیدمان سفره هفت سین ، ظرف مورد نظر را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید. برای تهیه سبزه با عدس، بهتر است حدود دو یا سه هفته قبل از جشن نوروز اقدام به تهیه عدس و انجام دیگر مراحل نمایید تا سبزه شما به موقع آماده شود و سبزه زیبا و سرسبزی برای سفره هفت سین داشته باشید. در ادامه مراحل مربوط به طرز تهیه سبزه عدس را ملاحظه فرمایید و طبق این مراحل پیش بروید.

اولین اقدام تهیه عدس به مقدار مورد نیاز است. حدود ۱۶ تا ۱۸ روز قبل از شروع سال نو، مقدار عدس مورد نیاز را با توجه به اندازه ظرف تهیه نمایید. عدس ها را در ظرفی ریخته و مقداری آب روی آن بریزید و ظرف را در فضای اتاق با دمای معمولی قرار دهید. در این مرحله عدس ها آب را به خود جذب می نمایند، پس بهتر است میزان آب آن را چک نمایید و در صورتی که مشاهده نمودید آب درون ظرف در حال خشک شدن است، مقداری آب ولرم به آن اضافه کنید.

آموزش سبز کردن عدسسبزه عدس برای سفره هفت سین

آموزش تهیه سبزه عید با عدس

بعد از گذشت چند روز، شکل ظاهری عدس ها تغییر می کند، حال زمان آن رسیده است که عدس ها را لای پارچه نمدار قرار دهید. توجه داشته باشید که در این مرحله جوانه زدن عدس ها تکمیل می گردد، پس به هیچ وجه نباید عدس های خشک و بی آب شوند. بدین منظور می توانید از اسپری استفاده کنید و هر روز دستمال را نیز نمدار نمایید.

زمانی که از جوانه زدن عدس ها، اطمینان یافتید بهتر است آن ها را به ظرف اصلی منتقل نمایید و بعد از اینکه جوانه ها کمی رشد نمودند و سبز شدند، دستمال را بردارید اما همچنان به آبیاری عدس ها با اسپری و همچنین آبکشی آنها ادامه دهید. بهتر است ظرف را در محیطی با هوای معتدل قرار دهید، کنار پنجره می تواند مکان مناسبی برای ظرف سبزه باشد.

مشاوره تبیان –  ستاره

گردآوری:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس