پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

طرز تهیه شیرینی میکادو

اشتراک:
شیرینی میکادو خانه داری
شیرینی میکادو یکی از شیرینی‌های ساده است که اکثر ما طعم خوش آن را در ایام عید چشیده‌ایم. این شیرینی شباهت زیادی به ویفر داشته و دلیل آن نیز استفاده از نان میکادو است. با ما همراه باشید .

شیرینی میکادو لایه لایه خوشمزه ایست که از نان مخصوص میکادو و خمیری مانند حلوا تشکیل میشود. برای تهیه میکادو نیازی به فر نیست .نان میکادو مصارف مختلفی دارد . این شیرینی را می‌توانید با انواع مختلفی از مواد اولیه برای لایه میانی تهیه کنید با ما در پرشین وی همراه باشید .

 مواد لازم شیرینی میکادو

آرد ۲۰۰ گرم-

کره ۱۵۰ گرم-

پودر قند ۱۵۰ گرم-

پودر کاکائو ۳ قاشق سوپ خوری-

اسانس ۲ تا ۳ قطره-

بادام برشته و پودر شده ۱ پیمانه-

ارده ۵ قاشق سوپ خوری-

نان میکادو ۳ ورق

طرز تهیه ی شیرینی میکادو

آرد را در ظرفی ریخته روی حرارت قرار دهید مرتب هم زده تا طلایی شود.کره را اضافه کنید کمی هم بزنید و از روی حرارت بردارید.سپس پودر قند، کاکائو، اسانس و پودر بادام را اضافه کنید.
مواد را خوب مخلوط کنید در آخرین مرحله ارده را اضافه کرده و مجدداً مواد را هم بزنید تا همهمواد خوب مخلوط گردد، یک ورق نان میکادو روی سطح کار قرار داده ۲/۱ از مواد را با پالت رویآن بمالید، لایه بعدی را روی آن قرار دهید و مجدداً از مواد فوق روی آن بمالید، لایه سوم راروی آن پرس کنید و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار داده سپس به شکل دلخواه برش داده ودر ظرف بچینید.

عملکرد و تقویت قوای جنسی برای مردان در هر سنی اهمیت فراوانی دارد. اگر چه روند طبیعی زندگی بر این قوا نیز تاثیر منفی می‌گذارد و آن را رو به زوال سوق می‌دهد اما بهره گیری از رژیم غذایی سالم می‌تواند این روند را به تاخیر بیندازد.عملکرد جنسی آقایان مستقیماً به سطح هورمون تستوسترون بستگی دارد که خواص بادام، در رشد آن تاثیر مثبتی دارد. Almond (بادام) از گذشته به دلیل دارا بودن سلنیوم، روی و ویتامین E برای افزایش سلامت جنسی آقایان کاربرد داشته است. هم چنین اسیدهای چرب امگا-۳ به بهبود جریان خون در اندام جنسی آقایان کمک فراوانی می‌کند. براساس تحقیقات علمی صورت گرفته، خاصیت بادام کوهی، به دلیل دارا بودن آرژنین (یا آرجنین) ، در مقابله با گرفتگی عروق و اختلال نعوظ به اثبات رسیده است.

شیرینی میکادوشیرینی عید

خواص بادام برای دندان:

یکی از با اهمیت‌ترین فواید بادام، تاثیر مثبت آن در حفظ سلامتی دندان‌هاست. بادام نیز مانند آب نبات نوعی میان وعده به شمار می‌رود و برخلاف آن عاری از ترکیبات قندی است؛ از این رو پلاکی بر روی سطح دندان‌های فرد ایجاد نمی‌کند. این خاصیت بادام، به دلیل وجود کلسیم و پروتیین در آن، به محافظت از دندان‌ها در برابر باکتری‌های مضر که بیماری‌های پریودنتال ایجاد می‌کنند، کمک می‌کند.بهتر است در بخشی از رژیم غذایی خود Almond (بادام) را بگنجانید. برای مثال به همراه سالاد یا مرغ و ماهی آن را میل کنید. در صورتی که به لاکتوز حساسیت ندارید، شیربادام شیرین نشده می‌تواند جایگزین مناسبی باشد.

خواص بادامخواص بادام تلخ

برخی به مصرف بادام به صورت‌های خام یا بوداده عادت دارند اما برخی دیگر، حالت خیس کرده آن را تناول می‌کنند. فواید بادام؛ در این روش تضمین کننده سلامت دستگاه گوارش و کمک به مقابله با سرطان است. بافت، مواد مغذی در دسترس و نیز مزه بادام در این حالت تقویت می‌شود. با نرم شدن لایه بیرونی بادام در اثر خیساندن، هضم آن راحت‌تر و در نتیجه جذب ریزمغذی‌ها سریع‌تر صورت می‌پذیرد. خاصیت بادام پوست کنده، آزاد نمودن آنزیمی ‌برای هضم چربی با نام لیپاز است.لازم به ذکر است که فواید بادام؛ با حرارت دادن از بین نمی‌رود بلکه این خواص افزایش نیز می‌یابند. البته لازم به تذکر است که روند تفت آن بیش از حد به طول نینجامد. طبیعی است که در این شرایط می‌تواند منجر به ایجاد اکریل آمید (یک ماده شیمیایی مضر) شود.

همشهری انلاین  –  اشپزی انلاین

گردآوری:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس