پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

نگهداری از مواد غذایی با این نکات برای شما آسان تر می شود.

اشتراک:
نگهداری از کیک خانه داری
اگر کیک خانگی شما بعد از یک روز خشک و غیر قابل خوردن می شود برای نگهداری آن از این ترفندها استفاده کنید تا بتوانید کیک را به مدت طولانی تازه نگه دارید.اکثر کیک های برش داده شده یا بدون برش، یخ زده یا بدون یخ برای چندین روز در دمای اتاق تازه می مانند.

کیک ها و شیرینی‌های تر، چون در ترکیب آن‌ها از تخم‌مرغ و خامه استفاده و رطوبت بالایی دارند، دوره ماندگاری آنها کوتاه است و حتماً باید در یخچال نگهداری شوند. شیرینی تر باید هر چه سریعتر مصرف شود و اگر بیش از یکی، دو ساعت بیرون از یخچال بماند، نباید آن را مصرف کرد .برای نگهداری از کیک با ما در پرشین وی همراه باشید .

نگهداری از کیک

برای این که کیک باقی مانده در یخچال خشک نشود و تزئین آن نیز به هم نخورد، بعد از برشدادن کیک، روی ناحیه برش زده نان تست بگذارید و آن را با خلال دندان ثابت کنید.نگهداری از گوشت چرخ کرده گوشت چرخ کرده را باید به سرعت فریز کرد اما برای این که هر بار مجبور نشوید حجم زیادی ازگوشت را از انجماد درآورید، توصیه می کنیم آن را در نایلون های زیپ دار بریزید و بعد از این
که هوای آن را گرفتید تقسیم بندی کنید تا هر بار به راحتی تکه مورد نیاز را بردارید و بقیه گوشت را از انجماد خارج نکنید.

نگهداری از پنیرظرف پنیر یا خامه را باید برعکس در یخچال بگذارید.این کار کمک می کند میزان جریان هوا در آن کمتر شود، باکتری وارد آن نشود و مدت بیشتری تازهبماند.نگهداری از شیراگر می خواهید شیر را برای مدتی طولانی نگه دارید، بهترین کار فریزکردن آن است.به این ترتیب که آن را به بخش های کوچک تقسیم و جداگانه فریز کنید.نگهداری از عسلمعمولا عسل فاسد شدنی نیست اما برای این که باکیفیت تر باقی بماند حتما در ظرف را محکم ببندید.

نگهداری از کیکتازه نگهداشتن کیک

نگه داشتن کیک میوه ای

نگهداری از نان برای نگهداری نان هرگز آن را در هوای آزاد قرار ندهید زیرا به سرعت خشک میشود.بهتر است نان را در ساک پارچه ای قرار دهید.کیسه های نایلونی اصلا مناسب نگهداری نان نیست، مگر این که بخواهید آن را در فریزر قرار دهید.بهترین شیوه نگهداری نان فریز کردن آن است.اگر نانی در جریان هوا خشک شد نیز کافی است کمی آن را نمناک کنید و داخل فر بگذارید تا
گرم و تازه شود.

کیک ها و شیرینی‌های تر، چون در ترکیب آن‌ها از تخم‌مرغ و خامه استفاده و رطوبت بالایی دارند، دوره ماندگاری آنها کوتاه است و حتماً باید در یخچال نگهداری شوند. مشیرینی تر باید هر چه سریعتر مصرف شود و اگر بیش از یکی، دو ساعت بیرون از یخچال بماند، نباید آن را مصرف کرد زیرا احتمال مسمومیت را به خصوص در کودکان، سالمندان، خانم‌های باردار، بیماران دچار نقص سیستم ایمنی و کسانی که دچار بیمارهای زمینه‌ای مثل دیابت هستند، افزایش می‌دهد.مدت ماندگاری شیرینی تر در یخچال ۲۴ تا ۴۸ ساعت است.

اگر می خواهید باقیمانده کیک خود را نگه دارید، طوری که همچنان تازه بماند، باید برای کیک های معمولی یک قطعه نان را آب بزنید و همراه با آن در جعبه قرار دهید و در یخچال بگذارید. رطوبت نان باعث می شود کیک شما تازگی خود را حفظ کند.برای نگهداری کیک در داخل یخچال (حداکثر سه روزه باید از یخچال خارج و مصرف شود)، کیک را داخل یک نایلون پیچیده هواگیری کرده و در داخل یک ظرف در یخچال بگذارید. اگر نایلون به طور کامل هواگیری نشود، کیک خشک می شود و اگر درون ظرف دربسته نباشد، بوی یخچال را جذب می کند.

 نگهداری کیک های تزیین نشده کیک اسفنجی

 نگهداری کیک های خامه ای تزئیی

در صورتی که برای مدت طولانی مثلا یک ماه قصد نگهداری کیک در فریزر را دارید، پس از خنک شدن کیک، آن را درون فویل آلومینیمی نازک بپیچید به طوری که هوا داخل آن نباشد. درون یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و در فریزر بگذارید. کیک درون فریزر کاملا مستعد خرد شدن و شکسته شدن است. بنابراین مراقب باشید که به آن ضربه نخورد.

رای تازه نگه داشتن کیک خامه ای، باید آن را در جعبه اش بگذارید و جعبه را داخل کیسه پلاستیک گذاشته در آن را محکم ببندید و در یخچال قرار دهید. کیک خامه‌ای درون فریزر نیز تازه می‌ماند.کیک های خامه ای تزیین شده را قبل از برش خوردن، مستقیما می توانید در یخچال نگهداری کنید. اما پس از برش خوردن، اگر مستقیما در یخچال قرار بگیرند، کیک آنها خشک میشود.این کیکها را قبل از برش خوردن، مستقیما می توانید در یخچال نگهداری کنید. اما پس از برش خوردن، اگر مستقیما در یخچال قرار بگیرند، کیک آنها خشک میشود. پس روی سطح برش خورده کیک سلفون بکشید.

خراسان نیوز – ویرگول

گردآوری:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس