جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

چطور بدون دوختن، کوسن درست کنیم؟

اشتراک:
کوسن خانه داری
ما در این مطلب برای شما عزیزان آموزش کوسن بدون دوخت را آماده کرده ایم

شما می توانید در منزل به راحتی انواع کوسن های زیبا برای مبلمان و کاناپه را درست کنید. در ادامه مطلب از پرشین وی قصد داریم آموزش کوسن بدون دوخت را برایتان به اشتراک بگذاریم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

آموزش کوسن بدون دوخت

اگر از یکنواختی مبل قدیمی خسته شده‌اید و حوصله خیاطی ندارید، قبل از صرف هزینه و
خرید کوسن جدید، روش زیر را امتحان و با درست کردن این کوسن فوق‌العاده آسان در پول و وقت خود
صرفه‌جویی کنید.

وسایل مورد نیاز:

کوسن ۳۰×۴۰ سانتی‌متر

پارچه انتخابی (که باید دو برابر طول و عرض کوسن باشد)

قیچی

سنجاق ته گرد

مرحله ۱: اندازه‌گیری پارچه

کوسن را وسط پارچه بگذارید.
مطمئن شوید فاصله آن از هر دو طرف برابر است.

آموزش کوسن بدون دوختآموزش کوسن بدون دوخت

مرحله ۲: پیچیدن پارچه دور کوسن

پیچیدن را از قسمت پایین پارچه شروع کنید.
لبه پارچه را روی کوسن تا بزنید.پارچه را از بالا نیز روی کوسن برگردانید به طوری که در قسمت
وسط روی هم قرار بگیرند.در سمت راست کوسن با تا زدن لبه‌های پارچه به طرف داخل، آن را به شکل
سه گوش درآورید.
این مرحله را در سمت چپ کوسن تکرار کنید.لبه های پارچه را روی کوسن قرار دهید.

پیچیدن پارچه دور کوسنپیچیدن پارچه دور کوسن
پیچیدن پارچه دور کوسنپیچیدن پارچه دور کوسن

آموزش کوسن بدون دوخت مرحله ۳: گره

دو طرف پارچه را از روی هم رد کنید و درست در وسط کوسن آن را گره بزنید.
نگران چروک و در هم بودن رویه نباشید.
بعد از سفت شدن گره آن را تنظیم خواهید کرد.انتهای پارچه را به سمت داخل برده، با سنجاق قفلی از
پشت ثابت کنید.

مرحله ۴: تنظیم

قسمت‌های شل و نامنظم را تنظیم کنید.
کوسن را روی مبل یا تخت قرار دهید.

آموزش کوسن بدون دوختآموزش کوسن بدون دوخت
آموزش کوسن بدون دوختآموزش کوسن بدون دوخت

بیشتر بدانید از نکات مهم برای انتخاب کوسن مناسب برای مبل

دکوراسیون داخلی خانه تا حد خیلی زیادی به سلیقه شخصی و وجود المان‌های گوناگون وابسته می‌باشد. یکی از راهکارهایی که می‌شود از طریق آن دکوراسیون مبل‌ها و ظاهر آن‌ها را تغییر داد، به کار بردن کوسن با طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون می‌باشد. البته باید دقت کنید که بیشتر وقت ها انتخاب کوسن تحت تأثیر سبکی است که برای مبل به کار برده شده است. برای انتخاب کوسن باید سه نکته اصلی را در نظر بگیرید:

طرح
سایز
رنگ
در مبحث انتخاب کوسن مناسب برای مبل وقتی که شما نیاز داشته باشید برای دکوراسیون فضا تنوع ایجاد کنید، تعویض کوسن‌ها می‌تواند قدمی مؤثر باشد. ولی توجه به رنگ، سایز و طرح آنها را باید مد نظر قرار دهید. به اضافه این سه نکته که خیلی هم مهم است، نیاز است که نکات دیگری را هم در نظر بگیرید که در ادامه آنها را به صورت دقیق‌تر و کامل‌تر شرح می‌دهیم.

آموزش کوسن بدون دوخت توجه به سبک مبلمان

اغلب برای مبلمان به سبک‌های کلاسیک از کوسن‌های طرح دار استفاده می‌شود یا اینکه برای مبلمان کلاسیک از کوسن‌هایی می‌شود استفاده کرد که طرح پارچه ‌مبل را داشته باشند. ولی این روش اندکی قدیمی شده است و امروزه جذابیت کمی دارد. بهتر است از یکی از رنگ‌های زمینه مبل برای انتخاب کوسن برای مبل‌های کلاسیک استفاده کنید. به اضافه این موضوع برای انتخاب کوسن برای مبل‌های مدرن شما می‌توانید کاملاً متنوع عمل کنید. از کوسن‌های طرح دار و رنگی گرفته تا سایز و ابعادهای گوناگون را می‌توانید برای مبل‌های مدرن با پارچه‌های بدون طرح استفاده کنید. ولی بقیه نکاتی را که برایتان شرح می‌دهیم باید در نظر بگیرید.

 مهم‌ترین نکته توجه به رنگ بندی در زمان انتخاب کوسن مناسب برای مبل

در زمان انتخاب کوسن مناسب برای مبل برای اینکه کوسن جلوه بهتری برای فضا داشته باشد، نیاز است به رنگ‌های ضد و نقیض توجه کنید. استفاده از رنگهای ضد و نقیض با مبلمان، زیبایی را دوچندان نمایان می‌کند. برای جلوه بیشتر و بهتر فضا می‌توانید از رنگی استفاده کنید که در اطراف آن هم المان‌هایی به آن رنگ استفاده شده باشد یا وجود داشته باشد.

برای مثال گذاشتن یک دکوری یا یک تابلو روی دیوار که همرنگ کوسن باشد، می‌تواند پیشنهاد خوبی برای زیبایی فضا و به چشم آمدن بهتر و بیشتر مبلمان به شمار برود. اغلب پیشنهاد نمی‌کنیم که از رنگ‌های یکسان با زمینه مبل، کوسن انتخاب کنید. چون ظاهری یکنواخت را ایجاد می‌کند؛ ولی اگر دوست دارید از شلوغی و سادگی دوری کنید، بهتر است از یک رنگ دیگر هم برای جذابیت بیشتر کمک بگیرید.

استفاده از سایزهای مختلف کوسن

یکی دیگر از نکته‌هایی که برای انتخاب کوسن مناسب برای مبل باید در نظر بگیرید، توجه به سایز‌های گوناگون می‌باشد. خوشبختانه انتخاب این المان کاربردی در دکوراسیون داخلی از تنوع خیلی بالایی برخوردار است. مدل‌های گوناگون کوسن در ابعاد گوناگون ضمن اینکه کارایی متفاوتی را بسته به نیاز ایجاد می‌کند، زیبایی چشمگیری را هم به همراه دارد.

البته برای اینکه همخوانی بین دکوراسیون وجود داشته باشد، می‌توانید با اینکه سایز‌های گوناگونی را انتخاب می‌کنید، در انتخاب رنگ بندی هم دقت کنید. برای مثال از رنگ‌های انتخابی برای تم کلی به صورت طرح یا خط‌هایی برای کوسن‌ها استفاده کنید.

انتخاب کوسن مناسب

با انتخاب کوسن مناسب برای مبل به مبل‌های خنثی جلوه ببخشید
انتخاب مبلمانی که رنگ خنثی مانند طوسی یا کرم و مشکی دارند، انتخاب هوشمندانه‌ای می‌باشد. چون بر اثر گذر زمان دکور را تکراری نمی‌کنند و خسته کننده به نظر نمی‌رسند. برای تنوع دادن و جلوه بخشیدن به آنها می‌شود از کوسن‌هایی که تنوع رنگ و طرح خیلی زیادی دارند استفاده کرد. برای این کار جسارت به خرج دهید و از رنگ‌های تند و زنده برای نتیجه مطلوب استفاده کنید.

وابسته به یک رنگ نباشید و گروهی از رنگ‌های گوناگون را برای از میان بردن بی روحی فضا استفاده کنید. البته این را هم بگویم که اعتدال را رعایت کنید و تلاش کنید زیاد هم فضا زننده و شلوغ نشود. رنگ‌هایی مانند نارنجی، زرد، آجری و قرمز می‌توانند هارمونی بسیار زیبایی را در کنار یکدیگر داشته باشند. همانگونه که رنگ‌های صورتی، بنفش، سفید و یاسی کنار یکدیگر تناسب خیلی جذابی را ایجاد می‌کنند.

همشهری آنلاین

گردآوری:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس