پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

بهترین روش مقابله با استرس

اشتراک:
بهترین روش مقابله با استرس مهارت های زندگی
ریلکسیشن هنگام خواب بهترین روش مقابله با استرس است کارشناس ارشد روانشناسی مرکز بهداشت شهرستان یزد با تاکید بر مقابله با استرس گفت: ریلکسیشن هنگام خواب (آخرشب) بهترین روش مقابله با استرس است. به گزارش سلامت نیوز، شوفریان در همایش یک روزه بهداشت روان اظهار کرد: استرس نیروی فشارنده محیطی است که شخص را تحت […]

ریلکسیشن هنگام خواب بهترین روش مقابله با استرس است
کارشناس ارشد روانشناسی مرکز بهداشت شهرستان یزد با تاکید بر مقابله با استرس گفت: ریلکسیشن هنگام خواب (آخرشب) بهترین روش مقابله با استرس است.

به گزارش سلامت نیوز، شوفریان در همایش یک روزه بهداشت روان اظهار کرد: استرس نیروی فشارنده محیطی است که شخص را تحت تاثیر قرار داده و تنشی در شخص به وجود می‌آورد که دارای نتیجه ناخوشایند است.

وی با بیان اینکه انسان خواهان آرامش است، افزود: بعضی از استرس‌ها لازم است و افراد باید راه‌های کنارآمدن با آن را یاد بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: استرس‌ها زمانی که مدام بر روی سیستم بدنی فشار بیاورند توان فرد را گرفته و در صورتی که فرد راهکارهای مقابله با آن را نداشته باشد دچار افسردگی روانی می‌شود.

شوفریان اضافه کرد: استرس از ۱۵ سالگی آغاز شده که اوج آن ۳۰ سالگی است، پس از آن در ۴۵ سالگی کاهش پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: در کشور ما سن استرس پایین‌تر است؛ چرا که خانواده‌ها فشار زیادی بر کودکان خود وارد می‌کنند و از سوی دیگر حس رقابت در ایجاد استرس‌ها تاثیر گذار است.

این کارشناس ارشد روانشناسی عنوان داشت: به منظور مبارزه با استرس می‌توان از روشهایی چون هیجان مداری مبتنی بر برون ریزی هیجان (صحبت کردن با دیگران) استفاده کرد و از سوی دیگر با گریه کردن، خود حمایتی خود را افزایش داد.

وی خیال پردازی را در برخی موارد در کنترل و از بین بردن استرس موثر دانست.

این کارشناش ارشد بهداشت روان در پایان متذکر شد: ریلکشیشن و آرام سازی بدن در هنگام آخر شب و همچنین بررسی و ناچیز شمردن مشکلی را که موجب استرس فرد شده را از دیگر روشهای مقابله با استرس برشمرد.

گردآوری:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
مهارت های زندگی
بیشتر >
آرون گروپس