شنبه, ۲۱ مهر , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

بخت و اقبال حقیقت دارد؟

اشتراک:
نفی شانس و بخت احکام و مسائل شرعی
هرانسانی در زندگی خود اختیاراتی دارد و میتواند با تفکر به هدف و راه هایی که دوست دارد دست بیابد پس با تلاش کردن میتوان چیزی را به دست اورد و همه ی این شانس و بخت و اقبال خرافاتی بیش نیست مطالب مارا در این بخش دنبال کنید .

از قدیم شنیده اید که شانس وجود ندارد و تنها استفاده از فرصت ها می باشد که فرد ممکن است به درجات عالی برسد . لذا اگر به انش و این خرافات اعتقاد پیدا کنید پس باید در نظر داشته باشید که هر اتفاقی بی دلیل و  بدون هر گونه علتی ایجاد شده است .  در مورد دانستن نفی شانس و بخت مطالب ما را در پرشین وی ببینید.

نفی شانس و بخت

پاسخ حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان :عناوین و واژه‌هایی همچون شانس و بخت و قسمت و غیره هرگز واقعیت خارجی نداشته و از نظر فرهنگ اسلام و معارف مذهب نیز کاملاً مردود و باطل می‌باشند مضافاً به این کههیچ عقل و منطقی نیز آن را تایید نمی‌کند و فلاسفه و حکماء نیز فرموده‌اند هر معلولی وپدیده‌ای وحادثه‌ای در عالم طبیعت و جهان هستی علّت یا علل خاصِ به خودش را دارد.

انسان محکوم عقل و اراده خود می‌باشد و با قدرت انتخاب و اختیاری که دارد می‌تواند سرنوشت خویش را عوض کند و تنها نظر کردن به داستان واقعی و حقیقی جناب حرّ بن یزید ریاحی و عمر سعد ملعون می‌توانداین حقیقت را آشکار کند که هر دو با یک فکر و یک عقیده و با یک غرض و هدفمشترک و در تحت فرماندهی و دستور یک حاکم و فرمانده به نبرد با امام حسین(ع) آمدند ولی در یکشب هر دو با فکر و اندیشه‌ای که کردند ۲ تصمیم دُرست مخالف هم و ضدّ هم را گرفتند یکیمصمّم شد دنیا را اختیار کند و به طمع حکومت ری دست به قتل امام زمان خویش بزند و دیگریدر همان شب با فکر خود تصمیم گرفت سعادت ابدی و جاودانگی را در دنیا و آخرت برای خود انتخاب
کند.

اگر بنا بود افعال انسان‌ها معلول اراده و اختیار مستقیم خداوند باشد و قسمت و شانس و بختو غیره و غیره در حوادث تاثیر داشته باشد حتما می‌بایست نتیجه و عاقبت کار این دو نفر که درهمه‌ جهات شریک و عین هم بودند نیز یکی باشد ولی تاریخ این حقیقت را به ما نشان داد کهتمام حوادث تنها معلول اراده و اختیار خود شخص است.قرآن کریم نیز در آیات متعددی این حقیقت را بیان می‌کندکه هر چه در دنیا به شما متوجه می‌شود از حوادث و وقایع مختلف چیزی است که شما به دست خود آن را کسب نموده‌اید.

نفی شانس و بختبخت و اقبال

نظر اسلام درباره تفاوت طالع سرنوشت و اقبال

بنابراین اگر در قرعه‌کشی بانک چیزی به نام شما در نمی‌آید علّتش کیفیت قرعه‌کشی و نفی شانس و بخت و قرار نگرفتن حلقه‌ای که بهنام شما است در مخرج گردونه می‌باشد.و یا اگر اتوبوسی تاخیر می‌کند علتش ترافیک خیابان یا معطل کردن مسافران ویا مشکلاتی که مربوط به راننده است می‌باشد و اگر دزدی کیف شما را بزند معلول انتخاب دزد است که اوّلا شما را برای این کار انتخاب کرده و ثانیا بی‌احتیاطی و محکم کاری نکردن خود شما است.

بهرحال درعالم هستی هیچ پدیده‌ای بی‌علت نیست و هر حادثه‌ای علت خاص خودش را دارد.و نقش قدرت پروردگار تنها درخلقت موادّ اصلی امور می‌باشد.بلکه اصلِ وجود ما از خدا است، اصلِ پیدایش موجودات از جانب خدا است.اما کیفیت استفادهاز آن به دست خود ما و برنامه‌ریزی‌های خود ما است.و عقل و فکر و هوش و انتخاب و
اراده و تصمیم همه و همه اموری است که صددرصد در اختیار خود ما است و کسی که نبود آن‌هارا در خودش انکار کند راه وجدان و انصاف را به درستی نپیموده است.

با بیانی که خدمتتان عرضه داشتیم فکر می‌کنیم معیار کلّی همه حوادث را برای شما بیان نمودیم و بهتر استتحت تاثیر چنین واژه‌هایی هرگز قرار نگیرید و با اراده پولادین و تصمیم جدی و انتخاب صحیح و فکری بازو آزاد به آینده بهتر و معقول‌تر زندگی خود فکر کنید و راه‌هایی را که فکر می‌کنید بهتر و سریع‌ترمی‌تواند شما را به آن هدف برساند با کاوش و تحقیق بیش‌تر و مشورت با صاحبان فکر و تجربه وبا احتیاط کامل انتخاب نمایید و بدانید موفقیت همیشه از آن کسانی خواهد بود که در این مقدمات ذکر شده
حساب دقیق و بررسی لازم را نموده باشند.

بخت و اقبالعوامل اعتقاد به شانس و بخت

البته حوادثی از قبیل سیل و زلزله بحث مستقلی دارد که این گونه حوادث هم گرچه به دست خداوند وبا قدرت لایزال الهی واقع می‌شود ولی انگیزه پیدایش آن‌ها نیز خالی از امور و کارهای بشر نمی‌باشد که از حوصله این بحث، خارج است.

شفقنا

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
ترک اعتیاد