پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

با ۱۰۰ بار خواندن دعای مقاتل بن سلیمان به حاججتان برسید

اشتراک:
دعاء مقاتل بن سليمان احکام و مسائل شرعی
در میان صحابه معصومین افرادی هستند که به خاطر نزدیکی به انها و رفتارهای شایسته ای که داشته اند مورد توجه امامان قرار گرفته اند . و گاهی دعهایی به انها آموزش داده شده است که با نام آنها شهرت یافته است. دعاء مقاتل بن سليمان را در ادامه ببینید.

اگر شما هم این روزها حاجت مهمی دارید و از خداوند می خواهید که در میان همه مشکلات و موضوعات مختلفی که ممکن است هر انسانی در طول زندگی با ان مواجه شده باشد حاجت شما را براورده نماید. بهتر است از دعاها و نمازهای مشهور برای رسیدن به خواسته خود استفاده کنید. با پرشین وی همراه باشید تا طریقه خواندن دعاء مقاتل بن سلیمان را ببینید.

کیفیت خواندن دعاء مقاتل بن سلیمان

شیخ کفعمى در کتاب بلد الامین از حضرت زین العابدین علیه السّلام دعا یى نقل کرده و فرموده:این دعا را
مقاتل بن سلیمان از آن حضرت روایت کرده و گفته:هرکه این دعا را صد مرتبه بخواند و دعایت اجابت نشود
پس‏ مقاتل را لعنت کند.و آن دعا این است:

إِلَهِی کَیْفَ أَدْعُوکَ وَ أَنَا أَنَا وَ کَیْفَ أَقْطَعُ رَجَائِی
مِنْکَ وَ أَنْتَ أَنْتَ إِلَهِی إِذَا لَمْ أَسْأَلْکَ فَتُعْطِیَنِی فَمَنْ ذَا الَّذِی أَسْأَلُهُ فَیُعْطِینِی إِلَهِی إِذَا لَمْ أَدْعُکَ [أَدْعُوکَ‏] فَتَسْتَجِیبَ
لِی فَمَنْ ذَا الَّذِی أَدْعُوهُ فَیَسْتَجِیبُ لِی إِلَهِی إِذَا لَمْ أَتَضَرَّعْ إِلَیْکَ فَتَرْحَمَنِی فَمَنْ ذَا الَّذِی أَتَضَرَّعُ إِلَیْهِ فَیَرْحَمُنِی إِلَهِی
فَکَمَا فَلَقْتَ الْبَحْرَ لِمُوسَى عَلَیْهِ السَّلامُ وَ نَجَّیْتَهُ أَسْأَلُکَ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ أَنْ تُنَجِّیَنِی مِمَّا أَنَا
فِیهِ وَ تُفَرِّجَ عَنِّی فَرَجا عَاجِلا غَیْرَ آجِلٍ بِفَضْلِکَ وَ رَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ

دعاء مقاتل بن سلیماندعاء مقاتل بن سلیمان

خواندن دعاء مقاتل بن سلیمان

خدایا چگونه تو را بخوانم و
حال آنکه من منم،و چگونه امیدم را از تو قطع کنم‏ و حال آنکه تو تویى،خدایا!آنگاه که از تو نخواهم
که به من عطا کنى پس کیست که از او درخواست عطا کنم؟ خدایا!آنگاه که تو را نخوانم تا مرا
اجابت کنى،پس کیست که او را بخوانم تا اجابتم کند؟،خدایا!آنگاه که به‏ سوى تو زارى نکنم تا به من مهرآورى،پس
کیست که به جانب او زارى کنم تا به من مهر آورد،خدایا!چنان‏که دریا را براى موسى)درود خدا بر او(شکافتى و
نجاتش دادى،از تو درخواست مى‏کنم بر محمّد و خاندانش درود فرستى و از آنچه در آن‏ گرفتارم مرا رهایى بخشى،و
بر من گشایش دهى گشایشى فورى نه دیر،به فضل و مهربانى‏ات،اى مهربان‏ترین مهربانان.

تفسیر مقاتل بن سلیمان

تفسیر مقاتل بن سلیمان، یکی از اولین تفاسیر ترتیبی و مختصر نوشته شده در قرن دوم هجری و آمیزه ای از تفسیر لغوی، نقلی، عقلی و اجتهادی است. جنبه ی لغوی این تفسیر از اهمیت بیشتری برخوردار است.
درباره ی مذهب مقاتل اختلاف نظر وجود دارد و شخصیت رجالی او توثیق نشده است. ولی علمای اهل سنت برای تفسیر و اهمیت او اهمیت فراوانی قائل شده اند. برخی علمای شیعه نیز از آن نقل کرده اند. برجستگی های این تفسیر عبارتند از: اختصار، عدم نقل قول های متفاوت، عدم بیان ثواب قرائت سور و توجه کافی به مفردات. همچنین خدشه دار کردن عصمت پیامبران، سردرگمی در مسئله ی امامت، ادعای حضور جسمانی خداوند در قیامت و… از ضعف های آن است.
روش این پژوهش توصیفی، جمع آوری اطلاعات بر اساس تحلیل محتوا است.

دعاء مقاتل بن سلیمانمقاتل بن سلیمان

طرح مسئله

شناخت یکی از اولین تفاسیر قرآن، در دریافت معانی دقیق آیات و اهتمام مسلمانان برای فهم و آموزش این کتاب عزیز نقش مهمی دارد. در صورتی که مفسر تحت تأثیر شرایط زمانه، نحله های مذهبی، سیاسی و اهل تطمیع، سازش و مسامحه نباشد، نزدیکی او به آبشخور وحی و عصر صحابه و تابعین، می تواند چشم انداز لطیفی از رویکرد تفسیر زلال را به روی محقق بگشاید.
از طرف دیگر در قرون اولیه، مفاهیم قرآن دستخوش تطور نشده و هنوز افکار و اندیشه های بیگانه در آن نفوذ نکرده و آموزه های مکتب پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و ائمه (علیهم السّلام) شفاف و زلال تر در دسترس محقق قرار می گرفت.
هم زمان بودن مقاتل بن سلیمان با امام باقر (علیه السّلام) و امام صادق (علیه السّلام) می توانست نقش مهمی در تدوین تفسیری دقیق و اثرگذار ایفا کند.

راسخون ـ دعا ۱۹۸

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس