جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

دعا و نیایش در ایجاد آرامش و سکون تأثیر بسزایی دارند(دعای رفع عصبانیت)

اشتراک:
دعای رفع عصبانیت احکام و مسائل شرعی
خشم بیماری نیست، اما احساس و هیجانی است که اگر درمان نشود مشکلات جبران ناپذیری برای سلامت کل بدن ایجاد می‌کند. برای رفع عصبانیت با ما همراه باشید .

خشم و عصبانیت بر سلامت جسمی انسان‌ها نه تنها اثر می‌گذارد بلکه بر ارتباط‌های اجتماعی نیز بسیار تاثیر گذار است عصبانیت بخشی از رفتار انسان است که باید تحت کنترل باشد تا موجب آشفتگی نگردد.دعای رفع عصبانیت را در پرشین وی ببینید.

دعای رفع عصبانیت

اگر کسی اعصاب خود را کنترل کند، دیگر خشمگین و عصبانی نمی شود، که از آن در آیات و روایاتبه “کظم غیظ” تعبیر شده است.خداوند متعال یکی از مهم ترین ویژگی های انسان های الاهی و پارسا پیشه راکظم غیظ و عفو از مردم می شمارد و می فرماید: “مؤمنان در هنگام عصبانیت خشم خود را فرومی برند و از خطای مردم در می گذرند و خدا نیکوکاران را دوست دارد”.پس برای آرامش اعصاب این چندراه را پیش رو بگیرید:

پناه بردن به خدا- وضو گرفتن با آب سرد-دور کردن اسباب خشم و عصبانیت،از خود- صبر- دعا و نیایش- نماز و یاد خداصبر، دعا و نیایش، نماز و یاد خدا و توبهازعواملی هستند که در ایجاد آرامش و سکون و طمأنینه، تأثیر بسزایی دارند و در باره نماز باید گفت کهنماز که یاد خداست احیاگر روح و روان است و باعث رفع نگرانى‏ها و اضطراب‏ها و آرامش انسان مى‏گردد.

دعای رفع عصبانیتاختلالات خشم

دعای خوش اخلاقی

دعا برای رفع عصبانیت در کتاب مکارم الاخلاق آمده است در هنگام عصبانیت بر محمد و آل محمد صلوات بفرستیدو این دعا را پس از صلوات بخوانید تا عصبانیت زایل گردد اللهم صل علی محمدٍ و آل محمدٍ.اللهم اغفِرذَنبِی وَ اذهِب غَیظَ قَلبِی وَ اَجِرنِی مِنَ الشَّیطانِ الرَّجِیم و لا حَولَ و لا قُوَهَ اِلّا بِالله العلی العَظِیم.(مکارمالاخلاق؛ ص ۳۵۰)دعا و ذکر برای آرامش اعصاب و کاهش اضطراب به طور کلی یاد خداوند به هر شکلو صورتی موجب آرامش قلب است.گفتن ذکر« ما شاءَ الله لا حَولَ وَ لا قوَّهَ إلّا باللهِ العَلِیِّ العَظیم » در ایجاد ارامش نقش موثریدارد.

میرزا احمد آشتیانی (ره) در کتاب هدیه احمدی اورده اند:علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان فرمودند:جهت ارامش پیدا کردن دست رویسینه بگذارید ودر حالت نشسته و ایستاده چند مرتبه ایه ۲۸ سوره رعد را بخوانید:«الذّینَ امَنوا وتَطمَئِنُّ قُلوبُهُم بذِکرِاللهِ اَلا بذِکرِ الله تَطمَئِنُ القلوب» زیرا در ایجاد ارامش بسیارمؤثر است.قویترین حربه شیطان که با آن می تواند آدمی را به چاه تاریک گمراهی کشانده و نور ایمان را در وجودش خاموش نماید، عصبانیّت نابجا است.عصبانیت بخشی طبیعی از حالات انسان است که کنار آمدن با آن همیشه هم آسان نیست. وقتی افراد نمی توانند آنرا کنترل کنند، آزار وآسیب هایی که می رسانند کاملاً مشهود است.

انواع خشمرفع عصبانیت

دعا برای آرامش

خیلی افراد عصبانیت خود را پنهان می کنند. خیلی ها آن را با خشم و غضب بیرون می دهند. برای خیلی های دیگر هم، عصبانیت یک حالت مزمن و سخت است که عادت خشم و عصبانیت بطور مداوم نمود می کند.احساساتی که آدمی تجربه می کند مثل شادی ، خشم و… رفتار را فعال و هدایت می کنند.

هیجان را هم عوامل درونی وهم عوامل بیرونی می توانند تحریک و راه اندازی کنند.هیجان نه تنها مضّر نیست ، بلکه لازمه. زیرا نمی توانیم هیجان ها را از زندگی دور کنیم . تنها کاری که می توانیم انجام دهیم این است که یا از وقوع آنها بکاهیم ، یا یاد بگیریم که چگونه با آنها سازگاری (مثل غم ) یا مقابله (مثل خشم ) داشته باشیم .

همه ی ما عصبانیت را احساس کرده ایم و می دانیم که چیست. عصبانیت عموما” رفتار کاملا” طبیعی انسان هاست. اما زمانی که عصبانیت خارج از کنترل و ویرانگری باشد ، می تواند مشکلاتی درکار ، ارتباطات اجتماعی و حتی در کل کیفیت زندگی به وجود آورد .ممکن است کار به جایی برسد که شما احساس کنید اسیرهیجان قدرتمندی هستید که نمی توانید از آن اجتناب کنید. هیجان عصبانیت می تواند یک احساس آزار دهنده باشد یا یک عمل وحشیانه . هدف ما در این بحث این است که به افراد کمک کنیم تا بتوانند عصبانیت را درک و آن را کنترل کنند.

اذکار الهی  –  دعا شفا

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس