جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

ذکر آمرزش گناهان کبیره و صغیره

اشتراک:
ذکر برای پاک شدن احکام و مسائل شرعی
از نعمت‌های بسیار بزرگی که خداوند به بشر داده، نعمت توبه و قبولی آن است و می‌توان گفت توبه و قبولی آن از سوی خدا، از نشانه‌های بزرگ رحمت و لطف وسیع الهی است. توبه به معنی ترک گناه و بازگشت به سوی خدا و بهترین و رساترین مرحله عذرخواهی در پیشگاه خداوند است. با ما همراه باشید .

گناه بدترین دردها و خطرناک ترین بیماری هاست. خداوند رحمان و رحیم برای هر دردی دارویی را به انسان معرفی کرده است. دارویی که تنها یک ذکر است و به واسطه ی این ذکر، انسان از گناه رهایی می یابد. ذکر برای پاک شدن را در این مطلب بیان کرده ایم. با ما در پرشین وی همراه باشید .

ذکر برای پاک شدن

گناه بدترین دردها و خطرناک ترین بیماری هاست.خداوند رحمان و رحیم برای هر دردی دارویی را به انسان معرفی کرده است.دارویی که تنها یک ذکر است و به واسطه ی این ذکر، انسان از گناه رهایی مییابد.ذکر آمرزش گناه کبیره و صغیرهبیماری هر چه خطرناک تر و عوارض آن بیشتر و کشنده تر باشد، دارو و درمانش نیز ارزشمندتر می گردد.یکیاز بدترین دردها و بیماری ها گناه است که هم بسیار خطرناک و متعفن است و هم، عوارضش بسیار زیادو هلاک کننده است.

دردِ گناه، چراغ عقل را کم سو و رفته رفته خاموش می کند تا جایی که صاحبش کوردل شود و راه را از چاه تشخیص ندهد و نتواند مسیرش را از جاده هلاکت به سوی بزرگراه سرسبززندگی تغییر دهد.مرض گناه چون با فطرت پاک انسان همخوانی ندارد، باعث می شود که بیماران این دردِ وحشتناک، روز به روزحالشان وخیم تر شده و در تضاد میان زلالی فطرت و لجنزار متعفن گناه، سلامت روحی و روانی خود را نیز از دست دهند.

 ذکر برای پاک شدن دعا برای بخشش حق الناس

پاک شدن گناهان خود و اموات

البته این تنها آثار سوء دنیایی این بیماری است.این درد گریبانگیر هرکس شود، رهایش نمی کند وآخرتش را هم خراب نموده و او را گرفتار عذاب ها و سختی های طاقت فرسای آخرت می کند.گرفتاری هایآن دنیا هم که با سختی های این دنیا اصلاً قابل قیاس نیستند و به مراتب سخت تر و سنگینتر است.فضیلت ذکر استغفرالله در آمرزش گناهان کبیره و صغیرهبرای همین باید از این درد به خدا پناه بُرد و برای درمان آن عجله نمود و بهترین دارو ودرمان را برای آن به کار گرفت.

نسخه علاج این درد را نیز طبیب دل ها، پیامبر رحمت صلّی الله علیهو آله برای بشریت پیچیده و فرمودند:لِکُلِّ دَاءٍ دَوَاءٌ وَ دَوَاءُ الذُّنُوبِ الِاسْتِغْفَارُ؛ هر مرضی، دارویی دارد و داروی گناهان،ستغفار و طلب عفو از پیشگاه ذات پاک الهی است.(وسایل الشیعه، شیخ حر عاملی، ج۱۶، ص۶۸)استغفار و طلب آمرزش،ابر رحمتی است که بر سر هر کس ببارد هم گناهانش را پاک نموده و هم نشاط و سر زندگی را برای او به ارمغان می آورد، از این رو همه به آن نیازمندند.

پاک شدن دل از غل و غش دعای بخشش چهل گناه کبیره

ساده ترین ذکر برای بخشش گناهان

استغفار دارویی است که هم آثار مخرب گناه را در زندگی دنیایی انسان از بین می برد و هم عواقب و عوارض اُخروی آن را نابود می سازد.حال که اینگونه است باید از دیگران هم طلب یاری نمود.باید کاری کرد که دیگران هم برای انسان طلب آمرزشنمایند.چرا که طلب استغفار دیگران، به هدف اجابت نزدیک تر و در نتیجه امید به عفو و بخشش نیز بیشترمی گردد.اما چگونه می توان طلب آمرزش دیگران را به سوی خود جلب نمود؟ برای این کار راه های زیادی به ذهن می رسد.اما پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله راهی فراگیر و همگانی را بیان نموده و فرمود.

برای معلم قرآن تمام موجودات حتی ماهیان دریا، طلب آمرزش می کند.(مستدرک الوسائل، ج ۱، ص ۲۸۸)چنانچه در قرآن کریمدر آیه ۱۶۴ سوره مبارکه «آل عمران» آمده است که : به یقین خدا بر مومنان منت نهاد [که] پیامبریاز خودشان در میان آنان برانگیخت تا آیات خود را بر ایشان بخواند و پاکشان گرداند و کتاب و حکمتبه آنان بیاموزد، قطعاً پیش از آن در گمراهی آشکاری بودند»، که این آیه مبین مقام معلم قرآن است.

ایکنا  –  خبرآنلاین

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس