شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

نماز دو رکعتی شیطان چگونه بود که چهار هزار سال طول کشید؟

اشتراک:
نماز دو رکعتی شیطان احکام و مسائل شرعی
شیطان دشمن قسم خورده انسان است. او در تمام طول تاریخ تلاش کرده است با وسوسه کردن انسان ها انها را از راه راست منحرف کند و به گناهان و زشتی هایی سوق دهد که نتیجه ای جز دوری از خدا ندارد.

جمله عاقبت به خیر شدن عبارت بسیار مهمی است. عاقبت موجودی همچون شیطان که سال ها عبادت پروردگارش را داشت و به خاطر تکبر از دستور خدا سرپیچی کرد و نهایتا از دشمنان الهی و ما انسان ها شد. شیطان ریاضت زیادی کشیده بود و عبادات او شرح مفصلی دارد. درباره نماز دو رکعتی شیطان که چهار هزار سال طول کشید, در پرشین وی بخوانید.

نماز دو رکعتی شیطان

در روایت هست که دو رکعت نمازِ شیطان، چهارهزار سال طول کشید.در حالی که ما نمی‌توانیم یک نماز یک ساعته بخوانیم.

مرتاض‌های هندی بیست سال ریاضت می‌کشند و واقعاً همه چیز انسان را می‌دانند، بعضی از اینها وقتی کسانی نزد آنها رفتند، گفته‌اند که از کجا آمدید، چندساله هستید، پدر و مادرتان کیستند، اقوامتان چه کسانی هستند!

نماز دو رکعتی شیطانشیطان و نماز

حتی گاهی می‌گویند که چه حوادث بزرگی در سال‌های آینده اتفاق می‌افتد! اینها گوشه‌ای از آثاری است که مربوط به ریاضات اینهاست، و ریاضات آنان که چیزی نیست؛ در روایت هست که دو رکعت نمازِ شیطان، چهارهزار سال طول کشید.در حالی که ما نمی‌توانیم یک نماز یک ساعته بخوانیم! مثلا نماز هزار «قل هو الله» در شب عید فطر را هر چه تلاش کنیم نمی‌توانیم با خشوع بخوانیم!

بنابراین ریاضات و توانایی‌های او بسیار زیاد است و امثال بنده توانا نیستیم، اگر خدا به ما حال بدهد و نماز شب بخوانیم و هفتاد استغفار بگوئیم، از دهم به بعد از حال خارج می شویم؛ اما شیطان در چهار هزار سال، دو رکعت نماز خواند.

اگاهی شیطان به فنون تصرف در  انسان

او فنون تصرف در ما را می‌داند، ما هم نمی‌توانیم در مقابل او بایستیم؛ اگر حمله کند ما خودمان نمی‌توانیم در مقابل او ایستادگی کنیم.

شیطان به طرف انبیاء آمده و از آنها ترکِ اولیٰ گرفته است.ما غافلیم و نمی‌فهمیم گناه یعنی چه؟ آنها که می‌فهمیدند، اگر ترک اولی می‌کردند دویست سال گریه می‌کردند؛ حضرت آدم(ع) یک ترک اولی انجام داده، در بعضی روایات دارد که دویست سال گریه می‌کند.این عمل ایشان، گناه نبود؛ پیامبر خدا که گناه نمی‌کند؛ ترک اولی کرده.شیطان با اینکه می‌دانسته در مخلصین راه ندارد به سراغشان می آید.(إِلاَّ عِبادَکَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصینَ).

اگاهی شیطان به فنون تصرف در  انساناگاهی شیطان به فنون تصرف در  انسان

مخلصین چه کسانی هستند؟ کسانی هستند که همه وجودشان پر از خداست؛ مخلصین آنهایی هستند که هیچ جای خالی در وجودشان نیست که دیگری بخواهد نفوذ کند؛ هر جا خالی بود خداوند متعال پر کرده.

ما صمد نیستیم، بلکه تُهی هستیم؛ منتها گاهی آنچه ما را پر می‌کند، بت‌ها هستند؛ دنیا ما را به جلوه‌های مختلف پر می‌کند، دوستمان، برادرمان، مال و ریاست همه در یک جای قلب ما هستند و همه هم با ما
بازی می‌کنند.

سخنرانی حجت الاسلام سید محمد مهدی میرباقری

باشگاه خبرنگاران

گردآوری:
برچسب ها: ,
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس