جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

هوشع، یکی از پیامبران الهی را بیشتر بشناسیم

اشتراک:
زندگینامه حضرت هوشع احکام و مسائل شرعی
حضرت هوشع از جمله پیامبران الهی می باشد که در زمان قوم بنی اسرائیل می زیسته و در ان زمان مبعوث شده است . در مورد مزار حضرت هوشع و زندگینامه ی ایشان مطالب ما را در این بخش ببینید.

ازپیامبرانی الهی که در زمان قوم بنی اسرائیل مبعوث شدند حضرت هوشع میباشد .نام ایشان درقران نیامده است . زندگینامه حضرت هوشع را میتوان درانجیل برنابا بیابید.ایشان به فقرا بسیار رسیدگی میکرد . زندگی ایشان جالب است که ما مطالبی در این مورد برای شما جمع اوری کرده ایم . برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطالب ما را در پرشین وی ببینید.

زندگینامه حضرت هوشع

در انجیل برنابا آمده است که حضرت هوشَع (ع) پیغمبر سِبطِ نفتالی بود (۲) و محل اقامت او در نزدیکی کوه کَرمِل (در شمال غربی فلسطین).حضرت هوشَع (ع) چهارده سال عمر داشت که ارثیه ی خود را فروخت وبه فقرا بخشید و به خدمت حضرت حَجَّی (علیه السلام) رفت.هوشع نبی بسیار به تلاوت تورات و صدقه دادن علاقه
مند بود تا آن جا که برای او جز دو جامه باقی نماند و چنان شد که روزی دزدان سوریه دست یغما بر سرزمین فلسطین گشوده، پسر بیوه زنی را به اسارت بردند و به طور اتفاقی در آن وقت، هوشَع (علیه السلام) برای گردآوری هیزم به صحرا می رفت که به آن بیوه زن برخورد که می گریست واز ماجرا خبردار شد.

زندگینامه حضرت هوشعپیامبران الهی

پس حضرت هوشَع (ع) خود را به بردگی فروخت و بهایش را به آن بیوه زن که از واقعه ی اخیر بی خبر بود، داد و او فِدیه پرداخت و پسرش را آزاد ساخت.اما خریدار هوشَع(علیه السلام) او را با خود به منزلش در بیت المقدس برد.حجی نبی (علیه السلام) از غیبت هوشَع (علیه السلام)دلگیر شد، پس فرشته ی خداوند او را آگاه ساخت و حجی (علیه السلام) سخت گریست و سپس به همراهی دو تن از شاگردانش به سوی بیت المقدس روان شدند و در دروازه شهر حضرت هوشَع (ع) را دیدند که باری از نان بر پشت دارد تا به کارگران تاکستان آقای خود برساند.

راه‌های شناخت انبیاء

آن گاه حَجَّی (علیه السلام) با هوشَع(علیه السلام) به خانه آقای او رفت و چون آن مرد حجی را شناخت، خشنود شد و گفت: فرخند بادخدای ما که پیغمبر خود را به خانه من فرستاده است و خواست که دست حَجَّی (علیه السلام) را ببوسد،اما حَجَّی (علیه السلام) فرمود: ای برادر، دست غلامی را که خریده ای ببوس، زیرا او بهتر از من است و سپس به تمام ماجرا او را خبر داد و آن مرد هوشَع نبی (علیه السلام) را آزاد کرد.

پیامبران الهیسرگذشت زندگی حضرت هوشع

(۳)مزار حضرت هوشَع (ع)از سال های پایانی عمر حضرت هوشَع (علیه السلام) و مدفن او اطلاعی در دست نیست، اما مزاری منسوب به حضرت هوشَع (ع) در غرب اردن وجود دارد.این بقعه در شهرک «زی» در نزدیکی شهر «سَلْط» در غرب اردن واقع شده است.عمارت بقعه مبارکه، بنایی ساده از لاشه سنگ و ملاط گچ است و دو گنبد کوچک دارد که درزیر یکی از گنبدها، قبر منسوب به حضرت هوشَع (علیه السلام) به طول ۱۰ متر و ارتفاع ۱/۲۰ متر قرارگرفته است.در کنار این بقعه مسجد و کتابخانه ای نیز به تازگی ساخته شده است.

انتساب این بقعه به حضرت هوشَع پیغمبر (علیه السلام) بر اساس اطلاعات بومی است و سند مستحکمی در این باره وجود ندارد و شاید بههمین دلیل است که برخی از زائران، این مقبره را به حضرت یوشَع بن نون (علیه السلام) ــ وصی حضرتموسی (علیه السلام) ــ نسبت می دهند و حال آن که حضرت یوشَع (علیه السلام) در کوه های شمالی فلسطین به خاک سپرده شده و این اشتباه شاید به دلیل شباهت تلفظ «هُوشَع» و «یُوشَع» پیش آمده است.

راسخون

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس