سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

افطار و سحر شما با ما – پیشنهاد امروز ما

اشتراک:
افطار و سحر آشپزی و شیرینی
ماه رمضان باید در انتخاب غذاهایی که می خوریم دقت کنیم. در این قسمت به مواد غذایی مفیدی که باید در سحر‌های مبارک ماه رمضان مصرف کنید اشاره شده است. برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید .

سحر های ماه رمضان باید غذاهایی مصرف کنیم که در طول روز انرزی لازم را به ما بدهد. مصرف غذا‌های سالم و مفید در وعده‌های افطار و سحر ماه مبارک رمضان برای سپری کردن یک ماه پر‌برکت و البته از نظر علمی مفید برای سلامت بدن، امری لازم و ضروری است. با ما در پرشین وی همراه باشید .

افطار و سحر

برخی افراد در وقت سحر زیاد میل به خوردن ندارند و یا می‌ترسند که خواب بمانند شام وافطار را مفصل‌تر می‌خورند.به هر حال شما حق انتخاب دارید.برای تنظیم یک برنامه‌ی غذایی برای افراد مختلف باید شاخصه‌های مختلفی چون قد، وزن، سن، جنس، میزان فعالیت بدنی و علایق هر فرد به غذاهای مختلف و یا بهتر است بگوییم عادات غذایی مختلف را مد نظر داشت؛پس طبیعی است که اگر ما بخواهیم بر طبق همه‌ی این پارامترهای ذکر شده رژیمی را تنظیم کنیم، کاری دشوار
خواهد بود.

برنامه‌ی ما این است که در هر روز یک پیشنهاد کلی برای افراد با وزن مناسب داشته باشیم.از شما هم می‌خواهیم که با نظرات خود ما را همراهی نمایید.به طور متوسط در طول ماه مبارک یک فردی که نه اضافه وزن دارد و نه کمبود وزن، بایدحدوداً ۱۸۰۰ کیلوکالری در روز دریافت نماید.البته این مقدار در آقایان کمی بیشتر و در خانم‌ها کمی کمتر است (مثلاً خانم‌ها ۱۶۰۰ و آقایان ۲۰۰۰).

افطار و سحر خوراکی‌های مناسب برای سحر

مواد غذایی مهم و مفید افطار

برای دریافت ۱۸۰۰ کیلوکالری باید چیزی در حدود ۸ واحد نشاسته، ۴ واحد سبزی، ۳ واحد میوه، ۳ واحد شیر،۶ واحد گوشت و ۶ واحد چربی دریافت شود.البته باز هم متذکر می‌شوم که این برنامه فقط برای ماه مبارک است و برای یک برنامه‌ی مداوم هرفرد باید با توجه به شرایط خودش که در ابتدای متن ذکر شد، برنامه‌ی منظمی داشته باشد.به نظر من افطار مانند صبحانه، سحری مانند نهار و شام هم در جای خودش باید خورده شود تا انرژی فرد در طول روز تأمین شود.ولی از آن جایی که معمولاً برخی افراد در وقت سحر زیاد میل به خوردن ندارند و یا می‌ترسند که خواب بمانند شام و افطار را مفصل‌تر می‌خورند.به هر حال شما حق انتخاب دارید و می‌توانید زمان خوردن این مواد را خودتان تعیین نمایید.

برای دریافت ۱۸۰۰ کیلوکالری باید چیزی در حدود ۸ واحد نشاسته، ۴ واحد سبزی، ۳ واحد میوه، ۳ واحد شیر،۶ واحد گوشت و ۶ واحد چربی دریافت شودخوردن سحری باعث می‌شود فرد در طول روز احساس خستگی وضعف کمتری داشته باشد و از طرفی سوخت و ساز بدن در طول روز افزایش یابد.افطار: یک استکان آب جوش یا چای کم رنگ ۲ عدد خرما ۳ برش نان سنگک (هربرش حدود ۳۰ گرم که به اندازه‌ی یک دست بدون انگشتان می‌باشد) ۲ قاشق مرباخوری شیره انگور یک
لیوان شیر کم‌چرب ولرم.بعد از کمی استراحت و عبادت مثلاً حدود ساعت۹ و نیم

افطار و سحر خوراکی‌های مناسب برای افطار

غذاهای مناسب برای وعده ی سحر

شام: پلو خورش کرفس (شامل ۱۱ قاشق سر صاف پلوی کم روغن خورش حاوی ۴ تکه گوشت یک لیوان کرفس و سبزی موجود در آن که با روغن خیلی کم آماده شده است) سالاد شیرازی تهیه شده با گوجه فرنگی، خیار، پیاز، به اندازه یک لیوان باآب‌لیمو و ۲ قاشق مرباخوری روغن زیتون یک لیوان ماست کم چرب.

موقع خواب: ۲ عدد میوه (مثلاً شلیل و زردآلو).سحری: یک استکان آب جوش یا چای کم‌رنگ ۱ عدد خرما ۳ برش نان سنگک ۳۰ گرمپنیر (به اندازه یک قوطی کبریت) ۲ عدد گوجه فرنگی ۲ عدد مغز گردوی کامل ۲ عدد میوه مانند سیب و هلو. این برنامه غذایی حدود ۱۸۰۰ کیلوکالری انرژی دارد البته به شرط این که در تهیه ی غذاها از روغنکمی استفاده شود.آقایان می توانند کمی بیش از آن را مصرف نمایند.در نهایت اینکه باید حدود ۸ – ۶ لیوان آب و مایعات در فاصله زمانی افطار تا سحر نوشیده شود.

تبیان – آشپزی انلاین

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس