جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

خورش ریواس و مرغ

اشتراک:
خورش ریواس با مرغ آشپزی و شیرینی
خورش ریواس یکی از خورشت های بسییار خوشمزه می باشد که می توانید در فصل بهار با رویش ریواس های تردنوش جان کنید. با ما همراه باشید تا ترفندهای طرز تهیه این خورش را بیاموزید .

ریواس یکی از گیاهان بومی آسیاست از این گیاه پرخاصیت که سرشار از مواد معدنی و ویتامین هاست برای تهیه شربت، خورش استفاده میشود .برای تهیه ی خورش ریواس با مرغ  در فصل بهار با ما در پرشین وی همراه باشید .

مواد لازم خورش ریواس با مرغ

ریواس ۵۰۰ گرم

سینه مرغ ۴ تکه

پیاز ۲ عدد

جعفری ۲۰۰ گرم

نعنا خشک ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل مقدار لازم

طرز تهیه  خورش ریواس با مرغ

ریواس رابشویید و پوست نازک روی ساقه های ریواس را جدا کنید و به تکه های مساوی خرد کنید ؛۱ عدد پیاز را خرد کنید و همراه با تکه های مرغ ، ۴ لیوان آب ومقداری نمک وفلفل داخل قابلمه ای بریزید ، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و به مدت ۱ ساعت اجازه دهیدمرغ بپزد.جعفری را بشویید و ریز خرد کنید ، ۱ پیاز باقی مانده را در مقداری روغن تفت دهید تا نرمشود ، جعفری خرد شده و نعنا خشک را به پیاز اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید .

سپس بهمرغ در حال پخت اضافه کنید و ۱ ساعت دیگر اجازه دهید خورش بجوشد.پس از پخت خورش ریواس های خرد شده را اضافه کنید ، نمک و فلفل را اندازه کنید و ۱۵دقیقه دیگر اجازه دهید خورش به آرامی بجوشد و جا بیفتد سپس همراه با برنج خورش ریواس را سرو کنید.

خورش ریواس با مرغخورشت بهاری

بررسی کامل فواید و خواص جعفری

جعفری گیاهی دو ساله است و به حالت وحشی، در اکثر نواحی جنوب شرقی اروپا، شمال آفریقا، آسیا و ایران می روید؛ به علاوه در نواحی مختلف پرورش می یابد. به عنوان یک ادویه و چاشنی در فرم خشک و تازه استفاده می شود. در موارد مختلفی، در ساندویچ، سالاد و غیره استفاده می شود.جعفری گیاهی است علفی، دوساله و معطر که ارتفاع آن تا ۷۰ سانتیمتر می رسد.

و این گیاه نسبتا گرمسیری است و برای رشد، نیاز به رطوبت و نور کافی خورشید دارد. اخیرا ریشه جعفری نیز مورد استفاده قرار می گیرد، که برای اولین بار در هامبورگ آلمان رشد یافته است و به سرعت در میان مردم محبوبیت پیدا کرده است.

خواص جعفریفواید سبزی جعفری در طب سنتی

جعفری تازه، حاوی ویتامین C، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، فسفر و سدیم است. یک منبع بسیار خوب از ویتامین A، K، E ،تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین B6، فولات، آهن و روی می باشد.جعفری همچنین منبع خوبی از ترکیبات ناپایدار مانند:میریستیسین، لیمونن و آلفا توژن است. برگ های آن حاوی انرژی، کربوهیدرات، چربی و پروتئین هستند.جعفری را می توان به راحتی و در تمام طول سال در هر بازار و سوپر مارکتی خریداری کرد.

ارزش غذایی جعفری

این سبزی، بسیار مغذی است و سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها می باشد که می توانند سلامتی بدن را بهبود بخشند.جعفری حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان فلاونوئید، مانند:لوتئولین، آپی ژنین، لیکوپن، بتاکاروتن و آلفا کاروتن است. جعفری از سلول ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند. زیرا این آسیب باعث افزایش خطر بسیاری از بیماری های مزمن قلبی و عروقی و بیماری های عصبی می شود.

نحوه تمیز کردن کلیه می تواند تحت نظارت پزشک انجام شود. از طریق مصرف چای جعفری، جعفری با سبزیجات دیگر و یا آبلیمو می تواند باعث درمان سنگ کلیه شود و در کل برای سلامت آن مفید است.این نوشیدنی معجونی برای تمیز کردن کلیه ها، بسیار مفید است. برای تهیه آن ۱۴ گرم جعفری را با آب دو عدد لیمو ترش، ۱ عدد خیار بزرگ و یک برش هندوانه با تخمه های آن در مخلوط کن بریزید و بلافاصله مصرف کنید.

مامی پرتال  – تبیان

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس