پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

دسر ریواس و ماست

اشتراک:
دسر ریواس و ماست آشپزی و شیرینی
یکی از دلایل اصلی اینکه مردم ریواس را کشت و مصرف می‌کنند، برای ارزش غذایی بالای آن است. برای تهیه ی دسر ریواس و ماست اغز خوشمزه ترین دسر های بهاری با ما همراه باشید .

ریواس از جمله مواد غذایی که به خصوص در طب سنتی بر خواص و فواید و مصرف آن تأکید می‌شود. این ماده غذایی  به عنوان یک سبزی در نظر گرفته می‌شود طرز تهیه ی دسر ریواس و ماست دسری دوستداشتنی و متفاوت را در پرشین وی ببینید.

مواد لازم  دسر ریواس و ماست

ریواس خرد شده به تکه های ۵ سانتی ۴۰۰ گرم

خاکه قند ۲ قاشق غذاخوری

آب پرتقال تازه ۲ قاشق غذاخوری

ماست چکیده ۳۰۰ گرم

گردو یا فندق خرد شده یا غلات صبحانه یا مخلوط این مواد ۴ قاشق غذاخوری

عسل ۴ قاشق غذاخوری

 طرز تهیه  دسر ریواس و ماست

ابتدا ریواس ها را با شکر و وانیل و آب پرتقالمخلوط کرده ۱۵ دقیقه در فر ۱۹۰ درجه می گذاریم تا نرم شوند.بعد از این در یخچال گذاشته تا کاملا” خنک شود در ۴ لیوان قسمت کرده روی ریواس ها مقداری ماست ریخته و بعد عسل و در آخر دانه و غلات را می ریزیم.

جالب است بدانید که ماست به هضم و جذب غذا نیز کمک می‌‌کند زیرا اسید لاکتیک موجود در آن باعث جذب بهتر کلسیم می‌شود و محیط مناسب بیولوژیکی را برای بهبود جذب کلسیم و سایر ویتامین‌ ها فراهم می‌‌آورد.یکی از انواع ماست، ماست چکیده است که از آبگیری ماست معمولی به دست می‌آید. یادتان باشد که مهم‌‌ترین تفاوت ماست معمولی و چکیده در میزان آب موجود در بافت آنهاست. در حقیقت، ماست چکیده جزو مواد غذایی تغلیظ‌ شده‌ای‌ است که در اثر فرآیند، آب موجود در بافتش را از دست داده است. البته هر چقدر مقدار آب موجود در بافت ماست گرفته شود در واحد وزن، کالری و ارزش غذایی آن افزایش پیدا می‌کند.

دسر ریواس و ماستتهیه انواع دسر با ریواس

فواید غذایی ماست چکیده

لازم به ذکر است هنگامی که آب ماست گرفته می‌شود، فقط آب موجود در بافت کاهش نمی یابد بلکه مقداری از پروتئین و ویتامین‌های گروه B که محلول در آب هستند نیز همراه آب از ماست جدا می‌شوند. ولی این مساله به این معنا نیست که ماست چکیده فاقد ارزش غذایی یا پروتئین است. بنابراین با توجه به اینکه ماست چکیده طعم خوشمزه‌ای دارد و از سوی دیگر کالری آن بالاست،

مصرفش برای افرادی که دچار اضافه وزن هستند، توصیه نمی‌شود.اما اگر ماست چکیده را به صورت کم چرب تهیه کنند، مصرف آن منعی ندارد. برعکس افرادی که کم اشتها و لاغر هستند و مشکلات گوارشی از جمله عدم تحمل لاکتوز دارند یا معده‌شان حجم زیادی غذا قبول نمی‌کند، بهتر است ماست چکیده را به عنوان همراه غذای خود انتخاب کنند.از خواص ماست میتوان به درمان موخوره اشاره کرد. استفاده از مخلوط صاف و یکدست ماست و پاپایای خورد شده در طولانی مدت تاثیر موخوره را درمان خواهد کرد.مصرف آن به ویژه برای کودکان، نوجوانان، افراد کم اشتها و لاغر و کسانی که مشکلات گوارشی نظیر عدم تحمل لاکتوز را دارند مفید بوده و توصیه می‌شود.

خواص ماست چکیدهفواید ماست

طبق بررسی های بدست امده ویتامین ها و پروتئین های موجود در ماست  برای موهای خشک و آسیب دیده رطوبت ایجاد میکند . این رطوبت موجب تغذیه و نرمی موها خواهد شد. همچنین اسید لاکتیک موجود در ماست پوسته های مرده را از موها جدا  خواهد کرد و سبب درخشش مو می شود.میزان چربی و کالری ماست چکیده به دلیل غلیظ شدن آن نسبت به ماست معمولی در واحد وزن بیشتر است، بنابراین مصرف مثلا ۱۰۰ گرم از آن برای افرادی که دچار اضافه وزن و چاقی هستند و یا افراد مبتلا به بیماری‌هایی نظیر فشار خون بالا، چربی خون و بیماری‌های قلبی بایستی با احتیاط همراه باشد.

مزه ها  – تبیان

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس