جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

طرز تهیه آش شله قلمکار

اشتراک:
آش شله قلمکار آشپزی و شیرینی
آش شله قلمکار یکی از آش های قدیمی و سنتی ایرانی است که بیشتر به عنوان نذری برای مراسم های مذهبی مانند ماه محرم و ماه رمضان طبخ می شود. با ما همراه باشید .

آش شله قلمکار یکی از معروف ترین آش های ایرانی است. از آن جایی که در طبخ این آش از انواع حبوبات و سبزی استفاده می شود، این آش سرشار از از ویتامین و مواد معدنی است و برای سلامتی بسیار مفید است. با ما در پرشین وی همراه باشید .

مواد لازم آش شله قلمکار

سبزی آش (تره ـ جعفری ـ اسفناج ـ شبت ـ گشنیز) : نیم کیلو

نخود و لوبیاو عدس (مجموعاً به تساوی): نیم کیلو

برنج : ۱۰۰ گرم

گوشت بدون استخوان : نیم کیلو

پیاز: ۵عدد

نمک و فلفل، زردچوبه : به میزان لازم

طرز تهیه آش شله قلمکار

نخود و لوبیا را از شب قبل خیسکرده و صبح آب آن را عوض کرده و حبوبات را بگذارید تا نیم پز شود، بهتر است که درحین پختن چندبار آب آن را عوض کنید تا حبوبات سبک شود، عدس را نیز جدا نمی پز کنید وروی آن را یکبار آب بگردانید تا سیاهی آب عدس از عدسها برود.گوشت را با یک عدد پیاز و کمی زردچوبه بگذارید تا بپزد، کمی که پخت گوشت را ازآب خارج کنید و خوب بکوبید تا کاملا نرم و له شود سپس گوشت را به آب گوشت اضافه کرده و حبوبات و سه عدد پیاز سرخ شده را هم به آن اضافه کرده و بگذارید تا خوب بپزد.

حالا برنج را می شوئیم و به آش اضافه می کنیم تا کاملاً بپزد، سبزیجات را خرد کرده داخلآش می ریزیم و مرتب بهم می زنیم تا آش کاملاً جا بیفتد.آش شله قلمکار بهتر هست که روی حرارت ملایم و در مدت زیاد، کم کم بپزد تا خوب جا بیفتد.در انتهای طبخ نمک و فلفل را هم به آش اضافه می کنیم، آش شله قلمکار معمولاً تند مزه هست.

آش شله قلمکار اش سنتی

خواص نخود

نخود یک گیاه یک ساله است که در دسته بندی حبوبات قرار می گیرد. یکی از نکات مهم در مورد این گیاه این است که از مقوی ترین حبوبات محسوب می شود ، جالب است بدانید که نخود یکی از قدیمی ترین حبوبات است و حدود هفت هزار سال قدمت دارد.بیشترین حجم نخود در صنایع غذایی ( انواع سالاد ، سس ، نان و … ) مصرف می شود. این گیاه پر فایده دارای فیبر زیادی می باشد که به همین جهت برای سلامت دستگاه گوارش و جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی بسیار مناسب است.

با این حبوبات با ارزش غذاهای بسیار پرطرفداری تهیه می شود که از معروف ترین این غذاها می توان به انواع آش های ایرانی مانند آش رشته ، انواع غذاهای عربی شناخته شده مانند هوموس ، فلافل ، بابا غنوش و … اشاره کرد.شما با مصرف روزانه نخود می توانید به کاهش کلسترول بد خون خود اقدام کنید ، نخود به دلیل داشتن دیس لپیدمی در باعث می شود تا از جمع شدن کلسترول بد در بدن جلوگیری شود. اگر می خواهید از بیماری های قلبی و سکته های ناگهانی نجات پیدا کنید بهتر است نخود مصرف کنید.

خواص نخودرفع چین و چروک پوست

رفع موهای زائد صورتبرای برداشتن موهای صورت خود می توانید با ترکیب مواد گفته در ادامه یک پاک کنندگی قوی داشته باشید ، شما ابتدا مقداری ادویه زردچوبه را با آرد نخود ترکیب کرده تا یک مایه خمیری بدست آیدسپس مواد به دست آمده را به صورت اسکراب بر روی پوست صورت خود قرار دهید و به مدت یک ربع بگذارید که ماده بر روی پوست صورت شما باقی بماند. شما می توانید این ترکیب را به مدت یک ماه استفاده کنید تا موثر واقع شود.

سیب سبز –  جام جم

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس