شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

طرز تهیه ترشی هویج

اشتراک:
طرز تهیه ترشی هویج آشپزی و شیرینی
ما در این مطلب قصد داریم برای شما عزیزان طرز تهیه ترشی هویج را به اشتراک بگذاریم

ترشیجات عضو جدا نشدنی سفره ما ایرانی ها است که در
کنار غذاهای سنتی خورده می شود ما در این مطلب از پرشین وی
قصد داریم برای شما عزیزان طرز تهیه ترشی هویج بسیار خوشمزه
را به اشتراک گذاریم.

طرز تهیه ترشی هویج

موادلازم:

هویج ۲ کیلوگرم

سرکه ۱ لیتر

نمک مقداری

طرز تهیه:

شیشه را با هویج پوست کنده پرمی کنیم و مقداری
نمک لابلای هویج ها می پاشیم و شیشه را از سرکه خوب سفید جوشانیده پرمی کنیم، ترشی بعد از
۶ ماه قابل مصرف است ولی زمان بیشتر، مرغوبیت بالاتری خواهد داشت.

طرز تهیه ترشی هویجطرز تهیه ترشی هویج

بیشتر بدانید از جلوگیری از بیماری‌های قلبی

در مطالعه‌ای که برای ارزیابی خواص درمانی هویج انجام شده بود، محققان آزمایشگاه وولفسون ادینبورو دریافتند که، اگر به‌مدت سه هفته روزانه ۲۰۰ گرم هویج خام مصرف شود، سطح کلسترول خون به‌طورمتوسط ۱۱درصد کاهش پیدا می‌کند. کلسترول بالا یکی از عوامل موثر در ایجاد بیماری‌های قلبی است. از آنجا که مصرف هویج میزان کلسترول را پایین می‌آورد، مصرف مقدار متعادلی از آن به‌صورت مرتب، برای جلوگیری از بیماری‌های مرتبط با قلب، کار خوبی است.

گروهی از دانشمندان سوئدی نیز کشف کرده‌اند که این ریشه‌ی خوردنی احتمال حمله‌های قلبی را کاهش می‌دهد. در تحقیقی که در موسسه‌ی تحقیقات دارویی ماریو نگری در ایتالیا انجام شد، معلوم شد خطر ابتلا به حمله‌ی قلبی در افرادی که هویج بیشتری مصرف می‌کنند نسبت به کسانی که کمتر هویج می‌خورند یک‌سوم کمتر است.

طرز تهیه ترشی هويجطرز تهیه ترشی هویج

کاهش فشار خون:
هویج منبعی غنی از پتاسیم است. پتاسیم برای بازکردن رگ‌ها مفید است و می‌تواند فشار روی رگ‌ها و عروق خونی را بردارد، که درنتیجه‌ی آن، جریان و گردش خون افزایش پیدا می‌کند، عملکرد اندام‌ها در سرتاسر بدن بهبود می‌یابد، و فشار روی سیستم قلبی‌عروقی کمتر می‌شود. فشار بالا ارتباط مستقیمی با گرفتگی رگ‌ها، سکته، و حمله‌ی قلبی دارد، و هویج از این جهت نیز برای سلامت قلب مفید است. میان کومارین موجود در هویج با کاهش فشار خون و افزایش سلامت قلب نیز ارتباط وجود دارد.

بهبود سیستم ایمنی:
هویج حاوی مواد ضدعفونت و ضدباکتری است، و به‌همین‌خاطر، باعث افزایش کارایی سیستم ایمنی می‌شود. ضمن اینکه، ویتامین سی نیز دارد، که محرک گلبول‌های سفید خون و یکی از مهم‌ترین ترکیبات در سیستم ایمنی بدن است

سیب سبز / فردا

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس