جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

طرز تهیه دسر کاسترد , لذیذ و انتخابی برای مهمانی های شما

اشتراک:
دسر کاسترد آشپزی و شیرینی
کاسترد یکی از انواع موادغذایی آماده‌ پخت بر پایه شیر یا خامه است که با زرده تخم‌مرغ پخته شده تا غلیظ شود برای تهیه ی دسر کاسترد با ما همراه باشید .

طرز تهیه دسر کاسترد با ژله بسیار ساده است و هر کسی قادر به درست کردن آن خواهد بود. دسر کاسترد و ترکیب آن با انواع ژله، بیسکوئیت، خامه و غیره بسیار خوشمزه و پرطرفدار است با ما در پرشین وی همراه باشید .

مواد لازم دسر کاسترد

شیر: ۲ پیمانه

پودر نشاسته ۲ قاشق غذاخوری

پودر کاسترد ۲ قاشق غذاخوری

شکر: ۱۰۰ گرم

آب : ۲ پیمانه

پودر ژلاتینانار: ۴ قاشق مرباخوری

انار دانه شده: ۱ قاشق غذاخوری

پسته خام: ۱۸ عدد

بادام درختی و فندق و بادام هندی خام از هر کدام ۹ عدد

طرز تهیه دسر کاسترد

ابتدا شیر، آب، نشاسته، کاسترد و شکر را با هم مخلوط کرده روی حرارت قرار دهید تا غلیظ شود.آجیل را درشت خرد کرده در کف سه ظرف بریزید.بعد مخلوط کاسترد را تا یک سانت و نیم به لبه ظرف مانده بریزید.پس از سرد شدن، پودر ژله را که در آب جوش حل کرده و به آن آب سرد اضافه نمایید.روی کاسترد و انار دانه شده ریخته، در یخچال بگذارید تا سفت شود و روی آن را با خامه کرده و سرو نمایید .نوش جان.

دسر کاسترددسر کاسترد قالبی

فواید پسته چیست:

خاصیت پسته؛ فراوان است. این جمله را احتمالا هزاران بار شنیده‌اید، اما آیا تا به حال هیچ مطالعه‌ای درباره‌ی خواص و فواید پسته این مغز خوش طمع داشته‌ اید؟ پسته، از اسمش گرفته تا خاستگاهش، تماما ایرانی و ایرانشهری است. این محصول را شاید بتوان نماد ایران در نظر گرفت؛ چیزی که کل جهانیان، ما را به لطف آن می‌شناسند.

علاوه بر فواید و خواص پسته، کاربردهای و استفاده‌ های این مغز نیز بسیار زیاد است. از شیرینی‌پزی و کیک‌پزی گرفته، تا در تولید لوازم بهداشتی و روغن‌گیری و استفاده از عصاره آن برای تقویت پوست و مو کارایی دارد. حتی شاید تعجب برانگیز باشد، اما از این مغز، در تولید کالباس و تهیه سس پاستا نیز استفاده می‌شود؛ چیزهایی که ما آن‌ها را کمتر در ایران می‌بینیم

قبل از اینکه مسقیم به سراغ توضیح و تفسیر خواص پسته برویم، شاید بهتر باشد که اندکی از تاریخ پرماجرای این محصول دوست‌داشتنی را نیز بخوانیم.به باور متخصصان، سابقه کشت نهال پسته در ایران، به ۴۰۰۰ سال پیش باز می‌گردد. کهن ترین اثر مکتوبی که در آن درباره‌ی این محصول نوشته شده، تاریخ هرودوت است. حتی در شاهنامه فردوسی نیز از این آجیل، به عنوان قوت و قدرت سپاهیان، یاد شده است.

همانطور که در مقدمه اشاره کردیم، این پسته، محصولی است تماما ایرانی و خاستگاه آن را ایران و در مقام بعدی، خاورمیانه دانسته‌اند. اما به طور دقیق، به گفته مورخان این محصول از منطقه جنوب رود جیحون سرچمشه گرفته است. واژه پسته نیز، ریشه در زبان پارسی کهن دارد و از همین زبان،  وارد زبان‌های اروپایی شده است.

خواص پستهفواید پسته بر سلامت

ارزش غذایی و مواد معدنی پسته:

همانطور که در مقدمه اشاره کردیم، اگرچه این میوه کوچک است و به ظاهر شاید ارزش غذایی چندانی نداشته باشد، اما این تصور، به شدت اشتباه و غلط است. خواص پسته؛ فراوان‌ تر از آن چیزی است که حتی فکرش را کنید.این خواص از هزاران سال پیش شناخته شده بودند؛ زیر در دوره باستان، این مغز را خون‌ساز، حیات‌بخش و هوش‌افزای خوانده‌اند. البته باید توجه داشته باشید که مقادیر زیر، مربوط به محصول خام است و ممکن در نوع خشک، از چیزی که ذکر کرده‌ایم، بسیار کمتر باشد.

از آنجایی که کودکان در سن رشد هستند و برای تقویت بنیه به مواد مقوی نیاز دارند، پسته می‌تواند در این میان، نقشی اساسی ایفا نماید. این محصول به هر نوعی که باشد، چه خام، چه خشک، چه ترکیب‌شده با شیر یا به هر صورت دیگر، می‌تواند برای این گروه سنی، بسیار پرخاصیت باشد.

بانو کده  –  تبیان

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس