جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

طرز تهیه شیرینی فندق و بادام

اشتراک:
کوکی فندق و بادام آشپزی و شیرینی
در این مجموعه آموزش تهیه ی کوکی فندق و بادام را برای شما عزیزان اموزش داده ایم این شیرینی بسیار خوشمزه است و دستور پخت راحتی دارد با ما همراه باشید .

کوکی فندق و بادام یکی از این شیرینی هایی است که واقعا خوشمزه است و مناسب ایام عید می باشد . همه طرفدار این نوع شیرینی می باشند چون به دلیل وجود مغزیجات درون آن میتواند مقوی نیز باشد.با ما در پرشین وی همراه باشید .

مواد لازم کوکی فندق و بادام

سفیده ی تخم مرغ ۲عدد کوچک

پودر فندق (پوست گرفته) ۸۰ گرم

پودر بادام ۹۵ گرم

آرد ساده ۲قاشق سوپخوری

پودر قند ۸۰ گرم

مواد لازم برای تزیین:

شکلات ۷۵ گرم

کره یک قاشق مرباخوری

 طرز تهیه کوکی فندق و بادام

سفیده های تخم مرغ رابا درجه ی تند همزن برقی به حالت دورانی خوب هم می زنیم تا شکل بگیرد.بعد به تدریج پودر قند را اضافه می کنیم و حدود ۶ دقیقه هم می زنیم تا به طور کامل
شکل بگیرد.بعد در ظرفی دیگر پودر بادام ، پودر فندق و آرد را با هم مخلوط کرده و به سفیدهها اضافه می کنیم.سپس با قاشق هم می زنیم.آن گاه مواد را در کیسه ای که ماسوره ی ساده قطر ۵/۱ سانتی متر دارد، می ریزیم.

سپس با فشار کیسه، شیرینی را به طول ۸ سانتی متر روی سینی چرب شده قرار می دهیم و درطبقه ی وسط فر با درجه ۱۶۰ درجه ی سانتی متر گراد به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه می پزیم
تا زمانی که شیرینی را با دست لمس کرده و احساس کنیم که خشک شده است.برای تزیین: شکلات قهوه ای را رنده می کنیم.سپس با کره مخلوط کرده و روی حرارت غیر مستقیم قرار می دهیم و مرتب هم می زنیم تا ذوب شود.اکنون نیمی از شیرینی سرد شده را در شکلات فرو برده و روی فویل چرب شده قرار می دهیمتا شکلات ببندد.توجه : اگر اندازه ی شیرینی ها کوچک تر از اندازه داده شده باشد زمان پخت آن کمتر می شود.

کوکی فندق و بادام شیرینی عید

خواص فندق

وجود ترکیبات آنتی‌اکسیدانی، ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌تواند به فندق خواص و ویژگی‌های ضدسرطانی ببخشد. در میان سایر آجیل‌ها مانند پسته و گردو و…، فندق بیشترین میزان از آنتی‌اکسیدان‌های موسوم به پروآنتوسیانیدین‌ها را داراست. آزمایش‌های کِشت و انجام آزمایش روی برخی از حیوانات نشان داده است، پروآنتوسیانیدین‌ها می‌توانند به جلوگیری و درمان برخی از انواع سرطان کمک کنند.ویتامین E موجود در فندق آنتی‌اکسیدانی قوی است که از سلول‌ها در برابر تخریبی که باعث ایجاد یا پیشرفت سرطان می‌شود محافظت می‌کند.

فندق سرشار از منیزیم است که به عملکرد آنزیم‌هایی که تخریب اکسیداتیو را کاهش می‌دهند و باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان می‌شود، کمک زیادی می‌کند.پژوهش‌ها نشان می‌دهند که عصاره‌ی فندق در درمان سرطان دهانه رحم، سرطان کبد، سرطان سینه و سرطان روده بزرگ مفید واقع می‌شود. مطالعه‌ای روی حیوانات حاکی از آن بود که استفاده از محصولی تولیدشده از عصاره‌ی پوست فندق باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان روده‌ی بزرگ شده است.

خواص فندقفواید و خواص فندق برای بدن

تمام فواید دارویی و درمانی فندق برای بدن

خواص فندق باعث کاهش نشانگرهای التهابی می‌شود و این تأثیر به‌خاطر وجود چربی‌های سالم است. بنابر پژوهشی سطح التهاب‌ در افرادی که فندق را در رژیم غذایی‌شان (در حدود ۱۸ تا ۲۰ درصد از کالری موردنیازشان) گنجانده بودند، به‌شکل محسوسی کاهش یافت. علاوه‌براین، مصرف ۶۰ گرم فندق به‌طور روزانه، در طول ۱۲ هفته، به کاهش نشانگرهای التهابی در افراد دچار اضافه‌وزن منجر شده بود.

جیل‌های مختلفی چون گردو و بادام باعث کاهش سطح قند خون می‌شوند. مطالعات اندکی نیز این موضوع را درباره‌ی فندق تأیید می‌کنند. علاوه‌براین، اسید اولئیک که اسید چرب اصلی موجود در فندق است، تأثیرات مثبتی بر حساسیت انسولینی نشان داده بود.در پژوهشی ۲ماهه، مشخص شد که رژیم غذایی توأم با اسیداولئیک می‌تواند موجب کاهش محسوس سطح انسولین و قند خون شود؛ درحالی‌که در ۱۱ نفر که دچار دیابت نوع دوم بودند، موجب افزایش حساسیت انسولینی شد. به‌نظر می‌رسد که رژیم غذایی غنی‌شده با آجیل‌های گوناگون شامل فندق می‌تواند موجب کاهش قند خون و افزایش حساسیت انسولینی شود.

اکاایران  –  تبیان

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس