شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

طرز تهیه غذای محلی: اشکنه اراکی

اشتراک:
اشکنه اراکی آشپزی و شیرینی
اشکنه یکی از غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی است که در گذشته از غذاهای پر مصرف محسوب می شده است. شهر اراک دارای غذاهای مختلفی است که طرز تهیه اشکنه اراک همگی در دسته غذاهای محلی قرار می گیرند . با ما همراه باشید .

اشکنه از غذاهای سنتی استان مرکزی به خصوص شهر اراک است که البته در مناطق دیگر نیز به روش هایی متفاوت طبخ می شود این غذا معمولا در روزهای سرد سال تهیه می شود برای تهیه ی اشکنه اراکی با ما در پرشین وی همراه باشید .

مواد لازم اشکنه اراکی

تخم‌مرغ: پنج عدد،

آرد: سه قاشق غذا‌خوری،

فلفل و زردچوبه و نمک: به اندازه لازم،

روغن: به اندازه لازم،

پیاز:یک عدد متوسط،

شوید خشک: یک قاشق سوپ‌خوری

طرز تهیه اشکنه اراکی

ابتدا در یک ظرف مناسب مقداری روغن بریزید و پیاز را خردکنید و در روغن سرخ کنید آرد را هم اضافه کنید و به همراه زردچوبه آنها را هم تفت دهید.به اندازه پنج تا شش لیوان آب را به آرامی روی آرد سرخ شده بریزید و مرتب به هم بزنیدتا صاف و یکدست شود.فلفل و نمک و شوید خشک را اضافه کنید و بگذارید بجوشد.چهارعدد از تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی بشکنید و با چنگال خوب به هم بزنید وکم کم به غذا اضافه کنیدو صبر کنید تا تخم‌مرغ‌ها بسته شوند و غذا به غلظت مناسب برسد.تخم‌مرغ پنجم را نیمرو کنید.و بعد از کشیدن اشکنه در ظرف مناسب، تخم‌مرغ نیمرو شده را به عنوان تزئین، روی آن قرار دهیدو سرو کنید.

اشکنه اراکیغذای محلی

خواص و مضرات شوید

یکی از روش های درمان کم خونی مصرف شوید می باشد ، شوید باعث افزایش تولید سلول های قرمز خون می شود. شما با صد گرم شوید تازه می توانید ۵۰ درصد نیاز بدن خود را به آهن تامین کنید.شوید به عنوان یک گیاه ضد درد و ضدالتهاب شناخته می شود ، شما می توانید به کمک گیاه شوید به راحتی درد آتریت را کاهش دهید و همین امر باعث می شود تا بیماری نقرس و بیماری های مشابه مفاصل کاهش پیدا کند.

هضم راحت تر غذاشوید دارای خواص اشتها آور می باشد و به همین دلیل در پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرد. روغن موجود در شوید تحریک کننده می باشد و باعث ترشح صفرا می شود و شیره های گوارشی را فعال می کند. این روغن باعث می شود تا حرکات لوله گوارش به درستی انجام شود و به این ترتیب مواد زائد از روده راحت تر دفع می شود.دفع سموم بدنشوید ادرار آور می باشد و باعث دفع سموم از طریق ادرار می شود.

خواص شویدخواص درمانی گیاه شوید

تاثیرات گیاه شوید

درمان خانگی اسهال اسهال به دلیل سوء هاضمه و فعالیت میکروبی ایجاد می شود ، شما برای سوءهاضمه می توانید به راحتی از شوید استفاده کنید چرا که باعث جلوگیری از سوءهاضمه می شود. فعالیت های میکروبی عامل دومی است که باعث ایجاد اسهال می شود که شوید می تواند به دلیل داشتن مونوترپن ها و فلاونوئیدها که در روغن معطر آن وجود دارد باعث از بین رفتن باکتری ها شود.

روغن های معطر موجود در گیاهان دارویی دارای خاصیت فوق العاده ای می باشند ، شوید یکی از این گیاهان می باشد که دارای خاصیت آرام بخش و تحریک کننده می باشد.شما می توانید به راحتی با کمک روغن موجود در شوید عملکرد بدنی خود را بهبود ببخشید. فلاونوئید و ویتامین ب کمپلکس موجود در این گیاه باعث ترشح آنزیم و هورمون های خاصی می شود که آرام بخش بوده و به خواب مناسب کمک می کند.یکی از ترکیبات موجود در شوید کائمفرول می باشد که در روغن شوید موجود است ، این ماده به صورت طبیعی ضد انقباض می باشد و به عنوان یک آنتی هیستامین عمل می کند. برای جلوگیری از آلرژی می توان از شوید استفاده کرد.

جام جم سرا  –  آموزش آشپزی آنلاین

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس