جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

طرز تهیه کباب ترش ، غذای خوشمزه گیلانی

اشتراک:
کباب ترش گیلانی آشپزی و شیرینی
این غذا طعمی خوشمزه و بی نظیر است و معمولا به همراه برنج زعفرانی و یا با نان سرو می شود. برای تهیه ی این غذای خوشمزه با ما همراه باشید .

غذاهای شمالی طرفداران بسیار زیادی دارد. کباب ترش گیلانی یکی از کباب های محلی شمال کشور است و در شهرهای مختلف استانهای گیلان و مازندران تهیه می شود، ولی در اصل محصول انحصاریه گیلانی هاست. با ما در پرشین وی همراه باشید .

مواد لازم کباب ترش گیلانی

۴۰۰ گرم گوشت راسته گوساله یا گوسفند

۲ ق س سبزی خرد شده (مخلوط گشنیز،جعفری و نعنا)

۲ /۱ پیمانه رب انار

۱ عدد درشت پیاز

۱۰۰ گرم گردوی چرخ شده

سیر چند حبه (رنده شود)

نمک و فلفل و روغن زیتون به مقدار لازم

طرزتهیه  کباب ترش گیلانی

۱٫سیر ها را ریز خرد کنید.پیاز را هم پوست کنده ، رنده کنید.همه مواد لازم را در قابلمه ای بریزید و با هم مخلوط کنید سپس تکه های خرد شده گوشت رادر مواد بریزید و بعد از اینکه گوشت را به مواد خوب آغشته کردید، دو، سه ساعت قابلمه را دریخچال قرار دهید تا طعم مواد حسابی به خورد گوشت برود.

۲بعد از این مدت، تکه های گوشت را سیخ کرده و روی آتش کباب کنید.یه جور دیگه- همزمان با رب انار می توانید مقداری هم آب انار به مخلوط مواد اضافه کنید.- برادرست کردن جوجه ترش هم از همین مواد طعم دهنده می توانید استفاده کنید.فقط تفاوت آن با کبابترش این است که شما می توانید از همان ابتدا به مواد طعم دهنده نمک هم اضافه کنید.

– اگر امکان کباب کردن گوشت را ندارید، بعد از اینکه آن را طعم دار کردید، گوشت را در تابهای بریزید و بعد از اینکه کمی در روغن تفت دادید، مواد طعم دهنده را هم اضافه کنید.فوت و فن- برای اینکه گوشت کباب سفت نشود، نمک را در مراحل پایانی کباب کردن به گوشتبزنید.- گیلانی ها به جای مخلوط سبزی های نام برده شده، از چوچاق که بک سبزی محلی است استفاده میکنند.

ارزش غذایی سیر

سیر حاوی کالری، چربی های اشباع و سدیم اندکی است. این ماده دارای چندین ماده معدنی مفید مانند فسفر، پتاسیم، منیزیم، زینک، کلسیم و آهن است و مواد معدنی کمیاب مانند ید، گوگرد و کلر را نیز شامل می شود. براساس بانک اطلاعات ملی مواد مغذی USDA، سیر منبع غنی ویتامین های گروه B. (فولات، تیامین، نیاسین و B-6) و ویتامین های C. A؛ و K. است. سیر یکی از منابع نادر رژیم غذایی ترکیبات آلی است.

کباب ترش گیلانیکباب ترش گیلانی

فواید سلامتی سیر

مقاله ای در سال ۲۰۱۴ که در بنیاد همیاری کاکرین پس از بررسی های سیستماتیک منتشر شده است، به مطالعه ای اشاره کرده که ۱۴۶ شرکت کننده را در طی سه ماه ارزیابی کرده اند تا تاثیر سیر بر بیماران مبتلا به سرماخوردگی و سرفه را ارزیابی کند. به عنوان بخشی از مطالعه، محققان تعداد شرکت کنندگان را به دو گروه مساوی تقسیم کردند. یک گروه دارو گرفتند و گروه دیگر سیر باید مصرف می کردند. در پایان مطالعه، محققان دریافتند افرادی که هر روز به مدت سه ماه به جای دارونما سیر مصرف می کنند، در مقایسه با گروه دارونما، سرماخوردگی کمتری را تجربه خواهند کرد.

خواص سیرخواص سیر

طبق گزارش سال ۲۰۱۴ که در مجله کنترل فشار خون منتشر شد، نشان داد عصاره سیر توانایی کاهش فشار خون در افراد با فشار خون بالا را دارد. با این وجود، مطالعات دیگری لازم است تا بررسی شود که آیا مصرف سیر می تواند یک روش درمانی جایگزین برای فشار خون بالا باشد.

مجله آشپزی مثبت  –  اشپزی انلاین

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس