جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

طرز تهیه ی سوپ ویتنام

اشتراک:
سوپ ویتنام آشپزی و شیرینی
سوپ ویتنام غذای ملی ویتنام است و به‌هیچ‌وجه نباید مزه‌کردن آن را در سفر به این کشور از دست بدهید. سوپ فو از آب گوشت که در آن گوشت گوساله یا مرغ به‌همراه نودل پخته می‌شود. با ما همراه باشید .

سوپ ویتنام یکی از سوپ های معروف کشور ویتنام است. این غذا جزء غذاهای ملی این کشور محسوب می شود که از تکه‌ های گوشت گاو، سینه مرغ و لیموترش در این سوپ لذیذ استفاده شده است. با ما در پرشین وی ببینید.

● مـواد لازم سوپ ویتنام

▪ نودل نیم پز شده/ ۲ لیوان/ ۳۲۰ کیلوکالری

▪ سینه مرغ/ ۳۰۰ گرم/ ۵۰۰کیلوکالری

▪ روغن زیتون/ ۱ قاشق غذاخوری/ ۹۰ کیلوکالری

▪ سس سویا/ ۲ قاشق غذاخوری/ ۵ کیلوکالری

▪ فلفل سبزخرد شده/ ۳ عدد/ ۵ کیلوکالری

▪ ریحان تازه خرد شده/ ۱ لیوان/ ۲۰ کیلوکالری

▪ زنجبیل/ ۲ قاشق غذاخوری/۵ کیلوکالری

▪ پودرسیر/ ۲ قاشق غذاخوری/ ۰ کیلوکالری

▪ فلفل قرمز/ ۴/۱ قاشق غذاخوری/ ۰ کیلوکالری

● طـرز تـهـیـه سوپ ویتنام

ابتدا نودل ها را در آب جوش بریزید و تا وقتی که در آب هستند، تکه های مرغ را باکمی آب و سیر، زنجبیل و فلفل قرمز در قابلمه ای دیگر بریزید تا در کنار هم بپزند.سپس نودل را به آنها اضافه کنید و بگذارید تا ۸ دقیقه روی حرارت باقی بمانند.در آخرین مرحله، فلفل سبز خردشده و سس سویا را اضافه کنید و بعد از چند دقیقه جوش خوردن، سوپمرغ شما آماده مصرف خواهد بود.● مـقـدار کـالـری این غذا در مجموع ۹۴۵ کیلوکالری انرژی دارد و تقسیم آن میان ۴ نفر، مقدار کالری دریافتی را به بیش از ۲۳۶ کیلوکالری خواهدرساند.

 سوپ ویتنامسوپ نودل فو

البته خوردن این غذا با حداقل ۲ برش نان مقدار انرژی دریافتی را ۱۶۰ کیلوکالری دیگر نیز اضافه خواهد کرد.● سـیـنـه مــرغ عـلـیـه سـرمـاخـوردگــی سینه مرغ از مواد غذایی پرپروتئینی است که به راحتی هضم می شود به اینترتیب مصرف آن در شرایط بیماری می تواند نیاز به پروتئین را به راحتی تامین کند.پروتئین از مواد مغذی ای است که تامین روزانه آن، تقویت کننده سیستم دفاعی است و در مواقع عفونت کهنیاز به آن افزایش پیدا می کند، می تواند کمک کننده باشد.

در سینه مرغ، اسیدهای آمینه ضروری ای وجود دارد، به طور مثال نیاز به گلوتامین و تریپتوفان با مصرف سینهمرغ تامین می شود که هر یک خواصی دارند.گلوتامین به عملکرد هر چه بهتر گلبول های سفید کمک می کند ولی تریپتوفان پیش ساز سروتونین است که باعثخواب آلودگی خفیف، بهبود حالت روحی و کاهش اشتها خواهد شد بنابراین بهتر است آن را در برنامه غذایی روزانه
تان بگنجانید تا دچار سرماخوردگی نشوید.فراموش نکنید هر ۳۰ گرم گوشت سینه مرغ، یک واحد گوشت محسوب می شود و ۵۰ کیلوکالری انرژی دارد و باید کالری آن را در نظر بگیرید.

● فـلـفـل سـبـز عـلـیـه عـفـونـت فلفل سبز از منابع عالی ویتامین C محسوب می شود.به طوری که با خوردن ۱۰۰ گرم از آن، ۱۲۰ میلی گرم ویتامین C مورد نیاز بدن تامین خواهدشد، بنابرایندر روزهایی که سرماخوردگی شایع می شود، خوردن فلفل سبز یک عادت غذایی مناسب است.البته حرارت باعث از بین رفتن ویتامین C موجود در این سبزی خواهد شد بنابراین بهتر است که آن را
تازه مصرف کنید یا کمتر حرارت ببیند.فلفل سبز پتاسیم نسبتا بالایی هم دارد بنابراین بهتر است فشارخونی ها آن را در برنامه غذایی خود بگنجانند.البته برای مصرف روزانه، نوع شیرین آن را انتخاب کنید زیرا نوع تند این سبزی ترکیبی به نام کپسسین داردو هر قدر این ترکیب بیشتر باشد، فلفل تندتر خواهد شد.

سوپ نودل برنج و گوشت گوساله پیش غذای ملی ویتنامی

خواص سوپ

البته دریافت این ترکیب به دلیل اینکه تقویت کننده سیستم ایمنی است، باعث از بین رفتن عوامل عفونی می شودو احتمال ابتلا به بیماری های عفونی را کاهش خواهد داد.● ریـحـان عـلـیـه آلـزایـمــر ریحان یک گیاه یک ساله معطر و از خانواده نعناع است، خاصیت آنتی اکسیدانی دارد ودرنتیجه یک ماده غذایی ضدسرطان شناخته می شود.ریحان به ۲ رنگ سبز و بنفش وجود دارد که گستردگی ریحان سبز بسیار بیشتر از بنفش است ولی هردوی آنها شیرافزا، آرام بخش، خواب آور و ضدبیماری آلزایمر هستند.بنابراین کسانی که از مشکل بی خوابی رنج می برند یا به دلیلافزایش سن، احتمال ابتلا به آلزایمر درآنها بالاست، بهتر است این سبزی را در برنامه غذایی روزانه شان بگنجانند.

البته در مصرف ریحان باید در بعضی موارد احتیاط کرد.به طور مثال، خانم ها در دوران بارداری و شیردهی نباید بیش از حد معمول ریحان بخورند؛ مصرف آن درحد همان سبزی خوردن (به اندازه ۱ لیوان) ایرادی ندارد ولی مقادیر زیاد و طولانی مدت ممکن است، خطرناک باشد.البته این مقدار، یک واحد سبزی محسوب می شود و ۲۵ کیلوکالری انرژی دارد که باید در کل کالری روزانهمحاسبه شود.

روزنامه سلامت  – ستاره

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس