پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

غذای هرمزگانی‌ها؛ ماهی شیر سرخ

اشتراک:
ماهی شیر سرخ آشپزی و شیرینی
ماهی شیر سرخ یکی از غذاهای محلی استان هرمزگان است که بسیار خوشمزه و خوش خوراک می باشد. ماهی شیر سرخ یکی از غذاهای محبوب جنوبی ها است و طعم دلپذیر دارد. با ما همراه باشید .

ماهی شیر سرخ  بیشتر با ماهی شیر و حلوای سفید و بدون برنج پخته می‌شود.این مدل ماهی را صیادها روی لنج درست میکنند.ماهی را از دریا میگیرند و همان جا تمیز میکنند.حتی صبحانه هم این ماهی را میخورند.اگر دلتان میخواهد طرز پخت متفاوتی از ماهی یاد بگیرید با ما همراه باشید.

مواد لازم ماهی شیر سرخ

۱ عدد ماهی شیر یا حلوا

۱ عدد پیاز

۵ حبه سیر

۱ ق چ پودر کاری

۱ ق چ فلفل قرمز

۱ ق چ پودر زیره

۱ عدد گوجه‌فرنگی

۱ ق س جعفری

نمک و زردچوبه به اندازه لازم

طرز تهیه ماهی شیر سرخ

۱٫ماهی را تکه‌تکه کنید و آنها را به کمی نمک و زردچوبه آغشته کنید و بگذارید یک ساعت در یخچال بماند..حالا پیاز را نگینی خرد کنید و روی حرارت کم، آن را تفت دهیدسیرها را رنده کنید و به پیاز اضافه کنید.دقت کنید که حرارت کم باشد تا سیر نسوزد.همین که بوی سیر در آمد کافی است..گوجه‌فرنگی را نگینی خرد کنید وبه سیر و پیاز اضافه کنید..حالا نمک، فلفل، پودر کاری، پودر زیره و جعفری را هم اضافه کنید و با یک لیوان آب بگذارید که جوش بیاید.

۶ در یک تابه جداگانه ماهی را در کمی روغن تفت دهید تا طلایی شود..ماهی تفت داده شده را به مواد در حال جوش‌تان اضافه کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه روی حرارت ملایم بپزد.نکته:اگر می خواهید سردی ماهی اذیتتان نکند می توانید تکه های ماهی را علاوه بر نمک و زردچوبه باکمی فلفل هم طعم دار کنید.

ماهی شیر سرخغذای هرمزگانی

آشنایی با گوجه فرنگی

یکی از خواص گوجه فرنگی جلوگیری از انباشته شدن چربی ها در بدن می باشد. گوجه فرنگی دارای چهار گرم کربوهیدرات ، هجده گرم کالری ، یک گرم پروتئین می باشد. گوجه فرنگی چربی اشباع شده ندارد. این سبزی کم کالری می باشد و از انباشته شدن چربی های بدن جلوگیری می کند.باز کردن منافذ بسته پوست
گوجه فرنگی برای درمان منافذ باز پوست موثر است. ویتامین سی موجود در گوجه فرنگی باعث می شود تا منافذ باز پوست کوچک شوند.

آب گوجه فرنگی برای کوچک کردن منافذ باز پوست بسیار موثر است. شما می توانید گوجه فرنگی را به صورت مستقیم بر روی منافذ باز پوست خود قرار دهید و تاثیر آن را مشاهده کنید.آنتی اکسیدان های قوی این سبزی قرمز رنگ شامل آنتی اکسیدان های قدرتمند می باشد، آنتی اکسیدان های موجود در این سبزی شامل زآگزانتین و همچنین لیکوپن می باشد که یک ماده مغذی است و با رادیکال های آزاد درون بدن مبارزه می کند. مصرف گوجه فرنگی باعث سلامت جسم می شود. گوجه فرنگی در درمان بسیاری از بیماری ها نقش مهمی دارد. همچنین از مبتلا شدن به ایدز و انواع سرطان ها جلوگیری می کند.

خواص گوجهخاصیت گوجه بر سلامتی

گوجه فرنگی دارای روغن فوق العاده می باشد که برای درمان بیماری های پوستی نظیر اگزما موثر است. استفاده از روغن گوجه فرنگی برای درمان بیماری اگزما موثر بوده و شما می توانید ناحیه مربوط را با گوجه ماساژ دهید. می توانید شب تا صبح گوجه فرنگی را بر روی پوست خود قرار دهید و صبح آن را بشویید.داشتن چین و چروک پوست را می توان با مصرف منظم گوجه فرنگی درمان کرد. لیکوپن موجود در این سبزی خوشمزه و قرمز رنگ روش خوبی برای از بین بردن چین و چروک پوست می باشد.

مجله آشپزی مثبت  –  تبیان

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس