جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

همبرگر را مثل حرفه های ها درست کنید

اشتراک:
همبرگر آشپزی و شیرینی
اگر می خواهید یک همبرگر متفاوت خانگی برای اعضای خانواده خود درست کنید یا اینکه می خواهید یک فست فود دایر کنید نگران نباشید ما برای شما طرز تهیه انواع همبرگر خانگی خوشمزه رو آموزش می دهیم

اگر دوست دار فست فود هستید و دوست ندارید آن را از بیرون تهیه کنید و می خواهید از سلامت آن مطمئن شوید پس دست به کار شوید ما در این مطلب طرز تهیه یک همبرگر خوشمزه و مقوی رو برای شما گردآوری کرده ایم با ما همراه شوید تا برای خانوده خود یک سورپرایز عالی آماده کنید.

همبرگر

همبرگر باریک از مجموعه دستورغذایی های مارتا استوارت است که ما طرز تهیه آن را برای شما آماده کرده ایم. این برگرهای خوشمزه و نازک روی نان های برشته، به خوشمزگی همبرگر های رستوران ها هستند.

مواد لازم:

گوشت چرخ کرده ۵۷۰ گرم

روغن قدری

نمک به میزان لازم

فلفل سیاه به میزان لازم

پنیر پیتزا ورقه ای ۴ عدد

کره ۴ قاشق چای خوری

نان همبرگر ۴ عدد

پیاز سفید ۱/۴ پیمانه

خیار شور ۱ عدد

کاهو ۱ پیمانه

سس خردل ۴ قاشق چای خوری

طرز تهیه:

۱-گوشت را به ۴ قسمت مساوی تقسیم کنید، آن ها را گرد کرده، بین ۲ کیسه ی پلاستیکی گذاشته و با وردنه به قطر ۱۴ سانتی متر و پهنای حدود ۸ میلی متر باز کنید.

۲-مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و آن را گرم کنید. به همبرگر ها از ۲ سمت کمی نمک و فلفل سیاه بزنید و آن ها را برای حدود ۳ دقیقه بپزید. حرارت را کم کنید، همبرگر ها را بچرخانید، روی آن ها یک ورقه پنیر بگذارید و برای ۲ دقیقه دیگر بپزید.

۳-روی قسمت برش خرده ی نان ها کمی کره بمالید و آن ها را در ماهیتابه ی گریل، برای حدود ۱ دقیقه برشته کنید.

۴- همبرگرها را به همراه پیاز، خیارشور، کاهو و سس خردل بین برش های نان گذاشته و میل کنید.

همبرگرروش درست کردن همبرگر خانگی

نکاتی در رابطه با تهیه ی همبرگر باریک:

۱- نان ها را از وسط نصف کنید.

۲- پیاز را پوست گرفته نگینی خرد کنید.

۳- خیار شور را به شکل ورقه های نازک برش دهید.

۴- کاهو را خرد کنید.

حقایقی جالب درباره انواع همبرگر بخوانید

در تهیه همبرگرها معمولا از گوشت گاو استفاده می شود و در موارد کمتری هم از ترکیب گوشت بره یا گوساله یا گوشت خوک و مخلوط آنها استفاده می شود، ولی پر مصرف ترین نوع گوشت برای همبرگر ها گوشت گوساله یا گاو است.

چیزبرگر یا برگرهای پنیردار، از انواع همبرگرند که تنوع بسیار زیادی دارند. در ابتدا چیزبرگرها را با قرار دادن مقداری پنیر در داخل مایه گوشت آماده می کردند اما امروز با قراردادن یک ورقه پنیر روی همبرگر معمولی، چیزبرگر درست می شود.

البته می توان از انواع پنیر ها در تهیه چیزبرگر ها استفاده کرد و اصولا با توجه به پنیر های تولیدی هر منطقه و هر کشور پنیر چیزبرگر ها تغییر می کند، اما به صورت رسمی و استاندارد پنیر چیزبرگر ها باید کمی خشک و شور باشد و چربی مناسبی داشته باشد تا طعم شور و کرم مانندی را ایجاد کند، پنیر چدار تولیدشده در ایران نیز حدودی از خصوصیت های پنیر مورد نظر را دارد، البته پنیر هایی برای چیز برگر و با همین نام در ایران تولید می شود که می توان از آنها استفاده کرد.

همبرگر را مثل حرفه های ها درست کنیدنکات مهم درباره همبرگر

چیزبرگرهای مخصوص گیاه خواران هم از کباب شدن یک پنیر خاص کبابی یا پنیرهای گیاهی آماده می شود. و از نظر طعم و ظاهر تفاوت آشکاری با چیزبرگر های معمول دارد.

قارچ برگر ها و انواع برگر های تند و دودی نیز به صورت کلی از برگر های معمولی گوشت گاو درست می شوند و در جزئیات کمی تفاوت دارند. گونه های مختلف برگر از گوشت گاو، خوک، بره، مرغ، شترمرغ، ماهی، کوسه، میگو، خرچنگ، خرگوش، غاز، اردک و… تهیه می شود.

بیشتر بدانید : نکات مهم درباره نحوه درست کردن همبرگر

یک دست بودن همبرگر در هنگام پختن از وارفتگی آن جلوگیری میکند.

زمان ترکیب مواد از مخلوط کردن هر یک از مواد لازم برای تهیه همبرگر به طور جداگانه خودداری کنید
و تنها زمانی که کلیه مواد را به گوشت اضافه کردید مواد را به آرامی با یکدیگر مخلوط نمایید.

اگر به دنبال یک همبرگر رژیمی هستید، می‌توانید زرده تخم مرغ و آرد سوخاری را از دستور حذف کنید و یا به مقدار کمتری استفاده نمایید.

توجه داشته باشید اندازه ی ضخامت و بزرگی و کوچکی همبرگر به نان و سلیقه ی شما بر میگردد، اما همبرگرهای کوچک تر و نازک تر راحت تر مغذ پخت می شوند. دقت کنید که بیش از اندازه هم نازک نشود، که در اینصورت خشک میشود.

وب سایت آشپز باشی , دکتر سلام , دکتر سلام

گردآوری:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس