جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

طرز تهیه یک خورش خوشمزه ، خورش چغاله بادام !

اشتراک:
پخت خورشت چغاله بادام آشپزی و شیرینی
خورش چاقاله بادام یک خورشت بهاری بسیار خوشمزه با طعمی تقریبا ترش است و با داشتن سبزیجاتی مثل نعناع و جعفری عطر و بویی عالی دارد. با ما همراه باشید.

خورش چغاله بادام از مجموعه دستورغذایی های ایرانی است که ما طرز تهیه آن را برای شما آماده کرده ایم.فصل بهار، فصل چغاله بادام است، حالا که فرصتش به دست آمده خورش چغاله بادام را بپزید و امتحان کنید طرز تهیه ی پخت خورشت چغاله بادام را در پرشین وی ببینید.

مواد لازم پخت خورشت چغاله بادام

روغن به میزان لازم

پیاز ۱ عدد

گوشت ۴۰۰ گرم

زردچوبه به میزان لازم

نعناع ۱۰۰ گرم

جعفری ۲۰۰ گرم

آب غوره ۳ قاشق غذاخوری

نمک به میزان لازم

فلفل به میزان لازم

طرزتهیه پخت خورشت چغاله بادام

۱- در ماهیتابه ای روی حرارت ملایم، کمی روغن بریزید و پیاز را در آن تفت دهید تا نرم شود.-گوشت ها را به همراه زردچوبه به آن اضافه کنید و تا آب گوشت کشیده شود، تفت دهید.- چغاله ها را هم به آن ها اضافه کنید و مواد را کمی دیگر تفت دهید.- ۴ لیوان آب به مواد اضافه کرده و درب ظرف را بگذارید، حرارت را کم کرده و بگذارید برای۱ تا ۲ ساعت تا گوشت و چغاله نرم شود، بپزد.

۵- در این میان، در ماهیتابه ای کمی روغن بریزید و نعناع و جعفری را در آن تفت دهید وآن را در میانه ی پخت گوشت و چغاله ها به آن ها اضافه کنید و بگذارید تا کاملا بپزند.- در آخر، نیم ساعت قبل از سرو خورش، آب غوره ، نمک و فلفل را به آن اضافه کنیدو بگذارید تا خورش جا بیفتد.

 پخت خورشت چغاله بادامخورشت بهاری

نکات:
۱- پیاز را خرد کنید.- ازگوشت خورشی استفاده کنید.آن را خرد کنید.می توانید به جای آن از گوشت مرغ هم استفاده کنید. -چغاله ها را پاک کرده و تمیز بشویید.- سبزی ها را تمیز بشویید و خرد کنید.- می توانید به جای آب غوره از آب لیمو استفاده کنید.بسته به ذائقه تان میزان آن را تغییر دهید.

خواص نعناع برای پوست

نعناع گیاهی خوش‌عطر است که با فواید فراوان خود برای سلامتی جسم، ذهن، پوست و مو می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. این گیاه حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مثل نیاسین، فولات، کلسیم، مس و آهن است. اگر می‌خواهید رشد موهایتان بیشتر شود، دهانتان خوشبو شود، استرستان کاهش پیدا کند و خطر ابتلا به سرطان در شما کم شود، نعناع را به روش‌های مختلف در رژیم غذایی خود جای دهید. در مقاله‌ای که امروز در دیجی‌کالا مگ برایتان در نظر گرفته‌ایم، تصمیم داریم شما را با خواص نعناع، ارزش غذایی و عوارض جانبی آن آشنا کنیم.

خواص نعناعخواص نعناع برای سلامتی بدن

نعناع منبع غنی ویتامین‌های C و A محسوب می‌شود و حاوی فولات و اسیدهای چرب امگا ۳ است و به همین دلیل به مبارزه با مشکلات مربوط به نور خورشید مثل برنزه شدن پوست یا آفتاب‌سوختگی کمک می‌کند.نعناع حاوی یک ماده‌ی مغذی به نام پریلیل الکل است که از شکل‌گیری سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند. روش استفاده از نعناع برای بهره‌گیری از خاصیت ذکر شده در ادامه آورده شده است

.با برگ‌های نعناع آسیاب شده و کمی آب یک خمیر درست کنید و آن را روی صورتتان قرار دهید. همچنین می‌توانید برای رفع برنزگی پوست در اثر آفتاب، از روغن نعناع به‌صورت موضعی استفاده کنید.نعناع در کرم‌های موضعی مخصوص مشکلات پوستی استفاده می‌شود. خواص تسکین‌دهنده‌ی این گیاه آن را تبدیل به یک داروی مناسب برای راش (بثورات) می‌کند. نعناع اثرات بهبوددهنده‌ی قوی روی پوست دارد.

آشپز باشی  – عصر ایران

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس