جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
درخواست تبلیغات

طرز تهیه کومپیر غذایی محبوب و پرطرفدار ترکیه

اشتراک:
کومپیر یا سیب‌زمینی کبابی آشپزی و شیرینی
با خوردن غذای کشورهای دیگه، یک جورایی میشود تو تخیل، به اون کشورها سفر کرد. امروز هم ما میخواهیم سفر کنیم به کشور ترکیه و یکی از پیش غذاهای معروف و خوشمزه آنجا را امتحان کنیم.

امروز هم ما میخواهیم سفر کنیم به کشور ترکیه و یکی از پیش غذاهای معروف و خوشمزه انجا را امتحان کنیم. کومپیر یا سیب‌زمینی کبابی غذایی بسیار محبوب و پرطرفدار در ترکیه‌ می باشد

کومپیر یا سیب‌زمینی کبابی

مواد اولیه :

سیب زمینی خیلی بزرگ ۳ عدد

کنسرو ذرت نصف پیمانه

کنسرو نخود فرنگی نصف پیمانه

سوسیس خرد شده و سرخ شده یک پیمانه

کالباس ۴ ورق

خیارشور ۱ پیمانه

فلفل شیرین قلمی نصف پیمانه

پنیر پیتزای رنده شده نصف پیمانه

سس مایونز مقداری

سس کچاپ مقداری

کره مقداری

طرز تهیه :

۱ ابتدا فر را با درجه ۲۰۰ می گذاریم گرم شود .سپس بعد از ۱۵ دقیقه خوب وقتی فر گرم شد، سیب زمینی ها را شسته و داخل فویل می پیچیم و آنها را داخل سینی فر گذاشته و داخل فر قرار می دهیم و درجه فر را تا ۲۵۰ درجه یا کمی کمتر افزایش می دهیم. چون سیب زمینی ها بزرگ است تقریبا یک ساعت و نیم زمان می برد تا پخته شود و برای اینکه مطمئن شویم سیب زمینی ها پخته چاقویی از روی فویل به داخل آن فرو می کنیم. با زدن چاقو اگر سیب زمینی نرم بود، پخته است و گرنه زمان پخت را بیشتر می کنیم.

کومپیر یا سیب‌زمینی کبابی طرز تهیه کومپیر یا سیب‌زمینی کبابی

۲- مواد لازم بالا را خرد کرده و کنار می گذاریم.
۳- سپس سیب زمینی را همانطور که داغ است با چاقو برش زده البته برش را تا آخر نمی زنیم تا حالت سیب زمینی و کاسه ای اش را از دست ندهد. سپس داخلش را با قاشق تا حدی می تراشیم و پوره سیب زمینی را خالی می کنیم. سپس کمی نمک روی آن پاشیده و یک قاشق پر از پنیر پیتزا و کره را با پوره سیب زمینی مخلوط می کنیم.

۴- تا پوره سیب زمینی سرد نشده پنیر را مخلوط می کنیم تا پنیر آب شود این مواد و دوباره به کاسه سیب زمینی بر می گردانیم و روی آن را از مواد خرد شده به دلخواه پر می کنیم و روی آن سس مایونز و سس کچاپ می ریزیم.
۵- این غذا یک غذای ترکیه ای محسوب می شود که طعم و شکل جالبی دارد. البته در مغازه های ترکیه داخل سیب زمینی را به میل مشتری پر می کنند مثل پاستا، زیتون، ترشی، تخم مرغ و سالاد الویه و مواد گفته شده بالا.

بیشتر بدانید از طرز تهیه کومپیر یا سیب‌زمینی کبابی با سوجوک

کومپیر غذایی بسیار محبوب و پرطرفدار در ترکیه‌ می باشد که بعد از کباب کردن سیب زمینی در فر و خارج کردن مقداری ازگوشت سیب زمینی آن راخالی و بنا به سلیقه غذایی خود با مواد خوراکی متنوع و خوشمزه‌ای پر می‌کنند.
کومپیر با سیب‌زمینی معمولی یا شیرین که رنگ آن نارنجی است آماده می شود و طرز تهیه آن بسیار سریع است. در ضمن این غذا ظاهر اشتها برانگیزی دارد.

مواد لازم برای تهیه کومپیر با استفاده از سوجوک

۱ پیمانه سوجوک (خرد شده)

۱ پیمانه کالباس ژیگو (خرد شده)

۲ قاشق سوپ‌خوری پنیر پارمسان

۳ قاشق سوپ‌خوری پنیر پیتزا

۴ عدد سیب‌زمینی بزرگ

نصف پیمانه ذرت

۱ پیمانه فلفل دلمه‌ای خرد شده

کره و نمک به مقدار لازم

کومپیر یا سیب‌زمینی کبابی طرز تهیه کومپیر یا سیب‌زمینی کبابی با سوجوک

طرز تهیه کومپیر یا سیب‌زمینی کبابی

فر را به مدت ۱۵ دقیقه با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد گرم کرده و سیب‌زمینی‌های شسته را چرب و داخل فویل می پیچیم ، در سینی فر گذاشته و دمای فر را تا ۲۵۰ درجه ازیاد می کنیم (پختن سیب‌زمینی‌ها حدود یک ساعت و نیم زمان لازم دارد). بعد از این، سیب‌زمینی‌ها را با یک عدد سیخ جوبی تستمی کنیم تا از پخت کامل آنها مطمئن شویم.

با یک برش طولی کوتاه روی سیب‌زمینی‌ داخل آن را (نه به طور کامل) با دقت به کمک قاشق خارج می کنیم . حالا گوشت سیب‌زمینی‌ را با نمک، فلفل، کره و نصف پنیر پارمسان و پنیر پیتزا مخلوط و دوباره داخل سیب‌زمینی خالی شده برگردانیم. (نگذارید سیب‌زمینی خنک شود).

سپس موادی که برای کومپیر آماده کرده‌ایم (سوجوک خرد شده، کالباس ژیگو خرد شده، ذرت، فلفل دلمه‌ای خرد شده) را داخل سیب‌زمینی ریخته و پنیر پارمسان و پنیر پیتزای باقی مانده را روی لایه‌ها قرار می دهیم.

کومپیرهای پر شده را ۵ دقیقه داخل فرمی گذاریم و شعله بالای فر را روشنمی کنیم تا پنیرها روی مواددراخل کومپیرها آب شود. بسته به سلیقه، در کنار این غذا انواع سس مانند خردل و گوجه فرنگی و مایونز را استفاده کنید.

وب سایت سوران , سیارک

گردآوری:
برچسب ها:
اخبار مرتبط:
فیلم پرشین وی
آرون گروپ
آرون گروپس