بیوگرافی کامل عاطفه نوری
عاطفه نوری بازیگر ایرانی و متولد سال ۱۳۶۳ در تهران می باشد .اولین فیلمی که او در آن ایفای نقش کردن دوران سرکشی نام دارد .او با بازی در فیلم نرگس بیشتر شناخته شد . انوری در حال حاضر ساکن آمریکاست و در لس انجلس زندگی می کند . با پرشین وی همراه باشید تا با بیوگرافی عاطفه نوری آشنا شوید .
بیوگرافی عاطفه نوری بازیگر سینما و تلویزیون
در بیوگرافی عاطفه نوری آمده است که او متولد سال ۱۳۶۳ در تهران می باشد .او با بازی در سریال دوران سرکشی در نقش یک دختر فراری پا به عرصه بازیگری گذاشت. سریال دیگری که در سالهای اخیر موجب محبوبیت بیشتر وی شده است سریال سریال نرگس است. وی دارای لیسانس سینما (فیلمنامهنویسی) است.
نحوه بازیگر شدن عاطفه نوری
نوری این گونه می گوید که ورود من بر عرصه بازیگری اتفاقی بود، در هنرستان سوره، تئاتر میخواندم و فقط به نوشتن فکر میکردم، دستیارهای کمال تبریزی برای گرفتن تست به سوره آمدند، من و چند نفر از دوستانم فقط برای اینکه ببینم تست دادن چگونه است و چطوری انجام میشود رفتیم جلو… این طور شد که من قبول شدم و در دوران سرکشی بازی کردم.
دوران سرکشی، درباره خانم دکتری بود که رییس یکی از خانههای ریحانه (پناهگاه دختران و زنان بیسرپرست) بود. او درگیر ماجرای دختر نوجوان مجهولالهویهای میشد که از بیماری چندشخصیتی رنج میبرد.
نوری با بازی در این سریال که اتفاقا از نقشهای سخت به حساب میآمد برای دورهای هر چند موقت تبدیل به بازیگری توانمند شد.
بیشتر بدانید گفتگو با عاطفه نوری
از «دوران سرکشی» تا «نرگس» این وسط یک فاصله تقریباً چهار ساله وجود دارد. این چهار سال عاطفه نوری کجا بود؟ آیا به خاطر کار کردن با آدمی مثل کمال تبریزی سطح توقعت بالا رفته بود یا نه واقعاً پیشنهادی نداشتی...
-(کمی مکث) واقعیت این است که من میترسیدم. بعد از دوران سرکشی میترسیدم با یک انتخاب اشتباه، تمام تجربه خوبی که داشتم را خراب کنم.
البته واقعاً این بین پیشنهاد آنچنان خوبی هم نبود. در واقع میتوانم بگویم بهترین کاری که بعد از دوران سرکشی خوب بود و من توانستم خودم را راضی کرده و بازی کنم، همین نرگس بود.
پیشنهاد «نرگس» از طرف چه کسی بود؟
– اولین بار افشین سنگ چاپ بود که برای بازی در نرگس با من تماس گرفت. بیوگرافی عاطفه نوری
وقتی رفتی دفتر پرس وجو نکردی بفهمی پیشنهاد چه کسی بودی…
– چرا، اینطور که من فهمیدم، ظاهراً از شبکه من را برای بازی در این نقش به آقای مقدم پیشنهاد داده بودند.
آن موقع چند قسمت فیلمنامه نوشته شده بود…
– وقتی رفتم برای قرارداد، بیست قسمت از کار کامل نوشته شده بود و خواندم، بقیه داستان هم نوشنه نشده بود، اما آقای مقدم اتفاقاتی که قرار بود در ادامه فیلمنامه رخ دهد را کاملاً تعریف کردند.
پس همان بیست قسمت آنقدر خوب بود که قرارداد بستی؟
– بله، آن بیست قسمت و ذهنیتی که در مورد ادامه ماجرا پیدا کردم، من را برای بازی قانع کرد.
با کسی هم مشورت کردی قبل از قرارداد بستن؟ به هر حال میخواستی بعد از چهار سال کار کنی…
– بله در مورد نقش با چند نفری مشورت کردم.
یکی از این آدمها کمال تبریزی بود؟
– بله با آقای تبریزی هم صحبت کردم.
تبریزی چه پشنهادی داد؟
– گفت اگر فیلمنامه خوب است و نقش را دوست داری، حتماً قبول کن.
نمیدانی چندمین گزینه برای نسرین بودی و چه کسانی کاندیدای ایفای این نقش بودند؟
– دقیقاً نمیدانم چندمین نفر بودم، فقط فهمیدم زهرا امیرابراهیمی هم یکی از کسانی بوده که نسرین را به او پیشنهاد داده بودند.
وقتی قرارداد بستی بقیه بازیگرها معلوم شده بودند؟
– وقتی من انتخاب شدم، فکر میکنم مهدی سلوکی قرارداد بسته بود. پوپک هم همزمان با من داشت به توافق میرسید. از آقای زنجانپور هم صحبت بود که البته بعداً آقای پورشیرازی جایگزین ایشان شدند.
بقیه هم هنوز معلوم نبودند.
برایت مهم بود که با چه کسانی همبازی باشی؟
– خب دوست داشتم بدانم با چه کسانی قرار است همبازی شوم، اما روی این قضیه حساس بودند
و زیاد دوست نداشتند تا زمان کار بفهمیم با چه کسانی همبازی هستیم.
مهم این بود که بعداً از کارم احساس رضایت کنم و بگویم خب یکی کاری کردم.
وقتی نرگس پیشنهاد شد، شخصیت نسرین آنقدر جذاب بود و جای کار داشت که من احساس کردم میتوانم روی آن کار کنم.
شخصیت نسرین پر از فراز و نشیب بود. در طول داستان حرکاتش، رفتارش و کلاً شخصیتش
مدام عوض میشود و همه اینها من را وسوسه میکرد تا در یک تجربه
دیگر خودم را محک بزنم و همین محک زدن دوباره و میل به تجربه کردن
باعث شد راضی به بازی شوم.
یکسری حرکات هست که در طول کار زیاد از آنها استفاده کردهای مثل درست کردن
گوشه روسری با قورت دادن آب دهان به شکل خاصی و …
اینها ایده کسی بود یا خودت به آن رسیدی؟
– ما کلاً در بازی آزاد بودیم. یعنی واقعاً قبل از بازی کسی نمیآمد به ما بگوید که مثلاً این کار را بکن یا نکن، فقط آقای مقدم از من میپرسید آماده هستی و شروع میکرد به گرفتن ، پس بنابراین هر چیزی که شما در نسرین میبینید،
مال خودم است و خودم در طول کار به آن رسیدم.
اتفاقی که اواسط کار برای پوپک گلدره رخ داد، تقریبا روی همه گروه تأثیر داشت. حالا من نمیخواهم بپرسم احساست چه بود و این حرفها…، بلکه میخواهم بدانم این مسئله چقدر روی بازی تو تأثیر داشت و اصلاً اگر بخواهی
خودت مهمترین فرق بازی عاطفه نوری قبل و بعد از پوپک را بگویی، چیست؟
– خب فوت پوپک روی بازی من خیلی تأثیر داشت. واقعاً فکر میکنم بازی من قبل و بعد از این اتفاق خیلی متفاوت است. نمیتوانم بگویم دقیقاً چه تفاوتی، اما واقعاً متفاوت است و اگر این شبها دقت کنید، میبینید همانطور که نرگس عوض شده،
نوع بازی نسرین هم تغییر کرده است.
با پوپک گلدره راحتتر بودی یا ستاره اسکندری…
– واقعا نمیتوانم بگویم. بازی این دو کاملاً متفاوت بود. پوپک یک بازی کاملاً حسی داشت
و ستاره اسکندری یک بازی کاملاً تکنیکی، به همین دلیل نمیتوانم بگویم
با کدام راحتتر بودم، چون هر کدام سبکهای متفاوتی داشتند.
سر کار با چه کسی زیاد جور بودی…
– من با پوپک خیلی خوب بودم و ما با هم رابطه خیلی خوبی داشتیم.
از فراموش شدن نمیترسی…
– نه، چون بازیگری اصلاً شغل من نیست که بخواهم بترسم فراموش شوم. من به نوشتن علاقه دارم
و تمام سعی خود را دارم در آن زمینه انجام میدهم و به هیچ عنوان روی
بازیگری حسابی باز نکردهام که بخواهم از فراموش شدن بترسم.
فیلم های عاطفه نوری
دوران سرکشی (۱۳۸۱)
نرگس (۱۳۸۵)
شهردقیانوس (۱۳۹۰)
رستگاران (۱۳۸۸)
گاهی (۱۳۹۳)
کوچولوی خوش شانس (۱۳۸۳)
تکمچی (۱۳۸۷)
ویکی پدیا , جام جم , تبیان